۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
کد مطلب : ۴۲۵۶۵
امام جمعه شهرکرد:

تحریم های اخیر آمریکا نشان دهنده ضعف این کشور در برابر اراده ملت ایران است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: آمریکایی‌ها همیشه رویکرد تحریم را اتخاذ کرده اند اما تحریم شخصیت‌هایی چون مقام معظم رهبری و برخی چهره‌های سیاسی و نظامی کشور نشان ناتوانی آمریکا در برابر صلابت ملت و تدبیر و مدیریت رهبری است.
تحریم های اخیر آمریکا نشان دهنده ضعف این کشور در برابر اراده ملت ایران است
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد با اشاره به تحریم‌های کودکانه دشمنان جمهوری اسلامی در چند ماه اخیر، گفت: تحریم‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته است، اما تحریم‌های اخیر نشان‌دهنده ضعف و ناتوانی بیش از اندازه دشمنان در مقابل ایستادگی رهبر معظم انقلاب و مردم است.

وی ادامه داد: زمانی که آمریکا در اوج قدرت بود نتوانست با تحریم های ظالمانه خود علیه مردم ایران راه به جایی ببرد و اکنون که در اوج ضعف و ناتوانی است دست به تحریم های جدیدی می زند که با تمامی قوانین بین المللی و انسانی در تضاد است و این نشان می دهد آمریکا به دوران ضعف خود نزدیک شده است.

امام جمعه شهرکرد افزود: دشمنان دم از مذاکره می‌زنند، اما می‌بینیم که چهره‌های  شاخص جمهوری اسلامی از جمله مسؤولان دیپلماسی کشور را در لیست تحریم قرار داده‌اند، این تصمیمات از حماقت و نادانی دشمنان این کشور نشات می‌گیرد، اما به فضل پروردگار پیروزی از آن ماست.

وی در ادامه با بیان مناسبت‌های پیش‌رو در هفته جاری، خاطرنشان کرد: 11 مرداد سالروز شهادت شیخ‌ فضل‌الله نوری است، با تلاش‌های این مرد نظام مشروطه شکل گرفت، اما دشمنان سعی در انحراف این حرکت ارزشمند داشتند.

نکونام اضافه کرد: نبود بصیرت کافی در بین خواص و مردم آن دوران موجب شد که مشروطه دچار انحراف شود، امروز نیز دشمنان جمهوری اسلامی بدنبال انحراف در انقلاب اسلامی هستند، اما بصیرت مردم تاکنون مانع تحقق این هدف دشمن شده است.

خطیب نمازجمعه شهرکرد با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)، تأکید کرد: سخت‌گیری در امر ازدواج آسیب‌های بسیاری به جامعه و جمعیت وارد کرده است، امروز مسئله جمعیت برای ما یک تهدید جدی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ازدواج یک امر مهم دینی است، اظهار کرد: اگر امروز کسی به بهانه فقر از عمل به این امر امتناع کند، باید به ایمان او به پرودگار شک کرد.

نکونام شغل خبرنگاری را از جمله مشاغل سخت در جامعه عنوان و یادآور شد: هفدهم مرداد سالروز شهادت محمود صارمی است و اصحاب رسانه بدانند وظیفه آن‌ها در امر اطلاع‌رسانی بسیار سنگین است.

وی یاد آور شد: نگاه ایمانی و جهادی، تعهد و سلامت انسانی، شرح صدر، نقش واسطه‌گری میان مردم و مسئولان، ابهام‌زدایی به جای ابهام‌زایی و واقعیت‌گرا بودن به جای مخاطب‌محور بودن از خصوصیات مهم خبرنگار باید باشد.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: خبرنگاران باید فارغ از نگاه سیاسی و جناحی بنابر بر تعهد واقعیات را در جامعه منعکس کنند، زیرا جناح‌گرایی به جامعه آسیب می‌زند.

وی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها به جای مخاطب‌گرا بودن باید واقعیت‌گرا باشند، عنوان کرد: رسانه‌ها پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان هستند، خبرنگاران با رعایت اخلاق به امر ابهام‌زدایی از مسائل مهم بپردازند.

انتهای پیام/1028ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۵۳:۵۵

30 Dec 2019