۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
کد مطلب : ۴۲۵۵۲
جهانبین نیوز گزارش می دهد/

اعتلای آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین نهفته است

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: تنها سند اجرایی در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است، و هیچ برنامه ای در سطح کشور و استان برگزار نشده و نخواهد شدو هیچ رویکردی به جز این برنامه وجود ندارد.
اعتلای آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین نهفته است
به گزارش جهانبین نیوز، در سال 2015، سازمان ملل قطعنامه ای را برای دگرگون کردن جهان و توسعه پایدار جهان تا سال 2030 تصویب کرد. در این قطعنامه به بخش های مختلفی از جمله محیط زیست، تغییرات اقلیمی و هر آنچه برای نسل آتی مهم و تاثیرگذار است، اشاره شده است
 
یکی از بخش های این قطعنامه، بحث آموزش است که در این برنامه سازمان ملل اشاره شده است که همه 192 کشور عضو سازمان ملل تا سال 2030 باید برای مردمان خود فارغ از جنسیت، قومیت، سن و هرگونه تفاوت و تبعیضی، امکانات مساوی، با کیفیت بالا و مادام العمر تحصیل فراهم کنند. به این بخش از این برنامه سازمان ملل برای سال 2030، سند آموزش 2030 یونسکو گفته می شود.

ایران هم در سال ۱۳۹۵ از برنامه آموزشی خود، بر اساس برنامه و سند 2030 سازمان ملل رونمایی کرد. این برنامه آموزشی یا سند توسعه آموزشی به نام "به سوی آموزش و یادگیری مادام العمر با کیفیت، برابر و فراگیر: سند ملی آموزش۲۰۳۰ جمهوری اسلامی ایران" نامگذاری شده است. این سند بیش از ۳۰۰ صفحه دارد و سرفصل‌هایش، مشابه ۱۰ هدف تعیین شده سازمان ملل در سند 2030 است.


 

احمدرضا بسیج کارشناس مسائل سیاسی در گفت وگو با جهانبین نیوز، با بیان اینکه برای  اجرای هر سندی در مرحله اول بایستی مبانی و ساز و کار فرهنگ آن با نیاز های جامعه بررسی شود، اظهار کرد: در قرآن آمده است فرهنگ شکل گرفته از یهودیت و مسیحیت از بین برنده هویت اسلامی است و هر مسلمانی بایستی دربرابر آن مقابله کند.
 
وی تصریح کرد:  صهیونیست ها امروزه نهاد ها و سازمان هایی همانند بانک جهانی ،یونسکو و سازمان ملل شکل داده که مبنای صهیونیستی داشته و با فرهنگ و اصول دینی ما مغایرت داشته و کسانی که با الفبای  سیاست جهان آشنا بوده و تاریخ را بنگرد می فهمند حداقل نباید به اینگونه مسائل  با دید تردید و شک نگاه شود نه اینکه بگوییم چون غربی ها گفته اند پس درست است.
 
بسیج با بیان اینکه قران سند هر چیزی بوده و راهنمای کاملی در همه زمینه ها است، تاکید کرد: آیه170سوره اعراف به تمسک به  آیات قران اشاره و بهترین کار استخراج  راه حل ها و سندها از آن و جاری کردن در جامعه اسلامی است.
 
کارشناس مسائل  سیاسی با اشاره به اینکه برخی متوجه آسیب هایی که به جامعه وارد می شود نبوده و نمی دانند چه بلایی سر جامعه می آورند؛ تاکید کرد: مخالفت دلسوزان با نگاه به تاریخ و آیات قران بوده و می خواهند آینده نظام آینده درخشانی بوده و بر این باور هستند این سند هیچ گونه نقش موثری در جامعه نداشته و آثار مخربی به همراه دارد.
 


 اجرای سندی بجز سند بنیادین تحول را در نظام آموزش و پرورش غیرقانونی است

فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری در گفت وگو با جهانبین نیوز، اجرای سندی بجز سند بنیادین تحول را در نظام آموزش و پرورش غیرقانونی دانست و گفت: تنها سند اجرایی در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است، و هیچ برنامه ای در سطح کشور و استان برگزار نشده و نخواهد شدو هیچ رویکردی به جز این برنامه وجود ندارد.
 
وی مخالفت خود را با اجرای سند 2030در مدارس اعلام وگفت: به هیچ عنوان هیچ جلسه مشاوره ای و یا هیچ برنامه ای موسیقی یا برنامه ای در راستای اجرای سند 2030وجودنداشته است.
 
قائد امینی به اجرای برخی از مراسمات و آیین ها در مدارس ها اشاره وگفت: گاهی برخی از برنامه هایی که در مدارس اجرا می شوند را برخی به این سند ربط داده و می گویند در راستای اجرای این سند بوده در صورتی که به هیچ وجه این سند در مدارس ما اجرایی نخواهد شد.
 
مدیر کل آموزش و پرورش سند تحول بنیادین را یکی از سند های ملزوم و مطلوب در آموزش و پرورش دانست و گفت: تربیت تمام ساحطی دانش اموزان بوده به گونه ای که دانش اموز ما برای یک زندگی فعال و حیات طیبه آمده شود و تعاملات اجتمعی را بدست آورده و شناخت کاملی بدست بیاورد.
 
قائد امینی برخورد با تخلفات اجرای سند 2030را الزامی و مهم عنوان و گفت: به هیچ وجه هیچ یک از مدیران ما زیر بار سند2030نرفته و اجرا نمی شود.
 
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری گفت: برخی گزارشاتی منتشر می کنند که نه سند2030 را می شناسند و نه سند تحول بنیادین را، اگر این سند اجرا می شود خود ما به عنوان اولین مرجع برخورد جدی خواهیم داشت.
 
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در خصوص سند 2030، بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش و ادارت کل به هیچ عنوان رویکردی نسبت به این سند ندارند و از سوی دستگاه‌ها به طور کامل رد شده و این سند هیچ جای استان قابلیت اجرایی نداشته و اجرا نمی‌شود.
 
 
انتهای پیام/1022ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۴۷:۵۶

29 Dec 2019