کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هپاتیت B و C مهمترین عوامل ایجاد کننده سرطان کبد هستند

8 مرداد 1398 ساعت 9:10

معاون فنی مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه، ۲۸ جولاي هر سال برابر با ششم مرداد ماه بعنوان روز جهاني هپاتيت نامگذاري شده است افزود: هپاتيت B و C مهمترين عوامل ايجاد کننده سرطان کبد هستند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ دکتر محسن آذری پور با اشاره به اینکه هپاتیت های B و C قابل پیشگيري هستند و واکسيناسيون هپاتيت B باعث ايمني و پيشگيري از ابتلا از بيماري مي شود تصريح کرد: آزمايش به موقع هپاتيت باعث درمان به موقع و پيشگيري از پيشرفت بيماري و سرطان کبد مي شود.

به گفته وی، با درمان به موقع و مناسب این بیماری می توان از عوارض تهديد کننده حيات، يعني سيروز و سرطان کبد جلوگيري کرد.

وی، از شایع ترین راه انتقال هپاتیت C در کشور به استفاده مشترک از سرنگ و سوزن آلوده اشاره داشت و به افراد در معرض خطر توصیه کرد: سريعاً آزمايش بدهند.

دکتر آذری پور، ارتباط جنسی را یکی از راه های انتقال هپاتيت B و C دانست و گفت: اگر نتيجه آزمايش هپاتيت مثبت است، نياز به درمان دارد و نبايد درمان آن را به تاخير انداخت.

معاون فنی مرکز بهداشت استان با بیان اینکه ۳ ماه درمان می تواند باعث بهبود قطعی مبتلايان به هپاتيت C شود اظهار داشت: تنها يک نفر از هر ۱۰ فرد مبتلا به هپاتيت C از بيماري خود آگاه هستند.

وی، اصلی ترین گروه های در معرض خطر ابتلا به هپاتیت C در ايران را در درجه اول شامل: مصرف کنندگان تزريقي مواد و افراد داراي رفتار هاي پرخطر جنسي و در درجه بعد شامل افراد مبتلا به هموفيلي، تالاسمي و بيماران تحت دياليز برشمرد.

انتهای پیام/1020ج
 


کد مطلب: 42537

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/42537/هپاتیت-b-c-مهمترین-عوامل-ایجاد-کننده-سرطان-کبد-هستند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir