۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۴۲۵۳۱
رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری پیش‌رو در اجرای آبیاری نوین/ سیستم‌های تحت فشار راهی برای رونق کشاورزی، در خشکسالی

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: حدود ۶۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری به سیستم آبیاری نوین مجهز شده و این تنها راه رونق اهداف کشاورزی در خشکسالی است.
چهارمحال و بختیاری پیش‌رو در اجرای آبیاری نوین/ سیستم‌های تحت فشار راهی برای رونق کشاورزی، در خشکسالی
ذبیح الله غریب رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ از کسب رتبه دومی این استان در اجرای سیستم آبیاری نوین در بخش کشاورزی در سطح کشور خبر داد.

وی افزود: حدود ۶۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری معادل ۵۴ درصد به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است.

غریب یادآور شد: با این روش در دو سال اخیر از هدر رفت بیش از ۲۴۲ میلیون مترمکعب آب جلوگیری شده و بخشی از باغات در معرض خشکسالی و نابودی در سال گذشته نجات یافته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: با برنامه‌ریزی و سیاست‌های دولت حدود ۸۰ درصد اعتبارات هزینه‌ای اجرای طرح آبیاری نوین از محل اعتبارات بلاعوض دولتی و مابقی از محل آورده بهره‌برداران تامین می‌شود.

غریب، با اشاره به تشدید پدیده خشکسالی و کاهش بارش‌ها در این استان طی چند سال اخیر تاکید کرد: زمینه توسعه سیستم آبیاری نوین در باغات و اراضی این استان در دستورکار دولت قرار دارد.

وی از آغاز عملیات اجرایی آبیاری تحت فشار در ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستای مصطفی آباد با اعتبار ۴۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در چند روز گذشته خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح، امسال زمینه اشتغال ۶۰ نفر و بهره‌مندی ۳۱۰ خانوار در بخش کشاورزی فراهم می‌شود.

غریب، از اجرای آبیاری قطری ۸۰ درصد از باغات چهارمحال و بختیاری خبر داد و تصریح کرد: تولید سالانه بیش از ۱۴ هزار تن محصول بادام مرغوب صادرات با کسب مقام نخست تولید بادام مامایی، بهترین الگوی کشت باغ مثمر با آب کم است.

رییس سازمان جهادکشاوری خاطرنشان کرد: هیچ محدودیتی برای تامین منابع جهت توسعه سیستم‌های آبیاری تحت فشار در این استان وجود ندارد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۵۳:۲۳

30 Dec 2019