۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۴۲۵۰۲
حجت الاسلام ماندگاري:

معامله با خدا چهار گذشت لازم دارد/ رمز زندگي شيخ عبدالله بختياري(شيخ پياده) در يک کلمه گذشت بود

حجت الاسلام ماندگاري در همايش عارف وارسته شيخ عبدالله بختياري معروف به شيخ پياده در شهرستان لردگان گفت: بايد معامله با خدا را ياد بگيريم، اين معامله چهار گذشت لازم دارد، يکي گذشت از گناه است، دومي گذشت از خطاي ديگران است ، سوم گذشت از مال و چهارم گذشت از خود در راه خدا است.
معامله با خدا چهار گذشت لازم دارد/ رمز زندگي شيخ عبدالله بختياري(شيخ پياده) در يک کلمه گذشت بود
به گزارش جهانبین نیوز؛حجت الاسلام محمد مهدي ماندگاري در همايش عارف وارسته شيخ عبدالله بختياري معروف به شيخ پياده که در شهرستان لردگان برگزار شد؛ اظهار داشت: يکي از اتفاقاتي خوبي که در دنياي امروز مطرح است کشف سلول هاي بنيادي است که اين سلول ها را مي توانند تکثير کنند.

وي افزود: شيخ عبدالله بختياري حدود 80 سال عمر مبارک داشت و غريب 60 سال الگوي زاهد و وارسته اين منتطقه بود و هدف از برگزاري اين همايش اين است که اصلي ترين رسالت سلول هاي بنيادي شخصيت اين بزرگوار کشف شود .
 
وي گفت: قرار نيست به شيخ پياده به عنوان يک اسطوره منطقه شهرستان لردگان يا استان چهار محال و بختياري توجه شود، بايد از شيخ پياده، انبياء، ائمه اطهار و شهدا و عالمان وارسته  به عنوان يک الگو  که مي توان زندگيمان را براساس آن تنظيم کرد نگاه کنيم .
  
وي با اشاره به سخن پيغمبر اکرم (ص) به اباذر که زاهدانه زندگي مي کرد تذکر دادند و فرمودند: اي اباذر! زاهد اين نيست که دنيا را در دست نداشته باشي، زاهد کسي است که دنيا در دلش نرود .

رمز زندگي شيخ عبدالله بختياري در يک کلمه گذشت بود

حجت الاسلام ماندگاري در ادامه بيان داشت: شيخ عبدالله پياده دنياي زيادي داشت اما چون در دلش نبود دنيا را در راه خدا وقف کرد و در راه خدا خيرات کرد و براي آخرت خودش پسنداز کرد، شيخ عبداله به زيباترين نحو از دنيا استفاده کرد  و در اين دنيا به سه ويژگي اولياي خدا رسيد اول اینکه دل به دنيا نبست ، دوم  مال دنياييش را وقف کرد و سومين ويژگي شيخ عبدالله اين بود که در اين دنيا دل هيچ کس را نشکست.
 
وي افزود: رمز زندگي شيخ عبدالله پياده گذشت بود و بايد همه ي ما گذشت را سر لوحه زندگي خود قرار دهيم. و از علماي زاهد و راسته همچون شيخ عبدالله پياده، ائمه معصومين و شهدا اين درس را ياد بگيريم .
 
معامله با خدا چهار گذشت لازم دارد
 
  حجت الاسلام ماندگاري در ادامه اين همايش گفت: بايد معامله با خدا را ياد بگيريم. اين معامله چهار گذشت لازم دارد. يکي گذشت از گناه است که متاسفانه آمار هاي طلاق و گناهان نشئت گرفته از نديدن باطن گناهان است اما شيخ عبدالله پياده با گذشت از گناه نديدن ها را ديد.

وي با استفاده از روايات و آيات قرآني گفت: اگر از دنيا گذشتيم لذت نماز را بهتر مي فهميم.

 ماندگاري تصريح کرد: هيچ مقامي بالاتر از شهدا نيست و از قول پيامبر اکرم(ص) گفت: اگر جواني در معرض گناهي قرار بگيرد و خودش را آلوده آن گناه نکند همچون شهيدي است بلکه بالاتر .
 
اين کارشناس مسائل ديني، دومي گذشت را گذشت از خطاي ديگران  دانست و گفت: امروزه اگر زندان هاي ما پر شد است به دليل عدم گذشت ماست لذا بايد در جرائم غير عمد گذشت کنيم.

وي سومين  گذشت را گذشت از مال بيان کرد و گفت: آن کساني که خمس و ذکات نمي دهند خداوند را دوست دارند اما مالشان را بيشتر از خداوند دوست دارند، اما شيخ عبدالله پياده نشان داد که همسر و مالش را دوست داشت اما خداوند و ائمه معصومين را بيشتر از همسر و مالش دوست دارد .

وي تصريح کرد: در هشت سال دفاع مقدس و در طول 40 سال انقلاب، بيش از 236 هزار پدر و مادر شهيد ثابت کردند که فرزندانشان را دوست دارند اما فرزندان خود را به جبهه فرستاند .

لذا اگر مي خواهيم به مقام عالم وارسته اي همچون شيخ عبدالله برسيم بايد از مال دنيا گذشت .
 
حجت الاسلام ماندگاري در پايان آخرين گذشت را،  گذشت از جان دانست و گفت: هر که از جان بگذرد جانش دهند، همچون شهداء که از جان خود گذشتند.
 
 
 
انتهاي پيام/630 ل
  
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۳۱:۵۷

26 Dec 2019