۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۴۲۴۷۰
رئیس خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری:

سریال گاندو رضایتمندی بالایی در جامعه ایجاد کرد/ دولت پاسخگوی عملکرد خودش نیست

رئیس خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری گفت: سریال گاندو و مجموعه عواملش رضایت‌مندی بالایی را در جامعه ایجاد کردند چراکه ایده اصلی ساختار این سریال یک ایده حقیقی و موجود در عرصه سیاسی جامعه بوده است.
سریال گاندو رضایتمندی بالایی در جامعه ایجاد کرد/ دولت پاسخگوی عملکرد خودش نیست
میثم محمودیان رئیس خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبین‌نیوز گفت: از منظر رسانه گاندو فقط یک سریال بود، اما اگر بخواهیم به‌عنوان یک فعال سیاسی به موضوع بپردازیم این سریال مخاطب خاص خود را داشت.

رئیس خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری بیان کرد: به دنبال بررسی اینکه چند درصد این سریال را دیدند نیستیم این سریال و مجموعه عواملش رضایت‌مندی بالایی را در جامعه ایجاد کردند چراکه ایده اصلی ساختار این سریال یک ایده حقیقی و موجود در عرصه سیاسی جامعه بوده است.

وی افزود: می‌توان دولت فعلی را از زوایای مختلف سیاسی، سیاست داخلی، سیاست‌ خارجی، امنیت، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع نقد کرد اما آیا پرداختن به آن در این بازه زمانی موثر است؟

محمودیان در تکمیل صحبت خود توضیح داد: به عنوان یک فعال سیاسی نگاه و پرداختن به این موضوع را قبول دارم اما مستلزم این است که واقعیت‌های جامعه را نیز درک کنیم، زمانی که یک موضوع امنیتی بزرگ در کشور ایجاد می‌شود تمامی شبکه‌های امنیتی کشور روی آن موضوع حساس و ورود پیدا می‌کنند.

رئیس خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: اینکه در این برهه‌ی زمانی که مملکت با یک جنگ تمام‌ عیار رسانه‌ای روبه‌رو است پخش یک سریال که سیاست خارجی را ناتوان قلمداد می‌کند چه میزان مبتنی بر دور‌اندیشی است؟

وی تبیین کرد: وقتی گفته‌ می‌شود دوراندیشی یعنی اگر سیاست‌های کلی حاکم بر داخل و خارج کشور را مدنظر قرار دهیم و بحث‌های جریانی را کنار بگذاریم نباید به سمت و سویی حرکت کنیم که سرمایه اجتماعی کشور دو قطبی شود.

محمودیان خاطر نشان کرد: برخی موضع‌گیری‌هایی که در داخل کشور ایجاد می‌شود یک «هنجار» را برای جامعه تعریف می‌کند، بله شخص بنده نیز موافقم که در جریان لیبرال نفوذ وجود دارد وقتی این جریان در سطح عام جامعه شکل می‌گیرد مطمئنن در مقابل آن «ضدهنجار» ایجاد می‌شود که خروجی آن شکاف و بی‌اعتمادی سیاسی_اجتماعی و دوقطبی در جامعه است.

رئیس خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری تشریح کرد: این سریال برای عام جامعه مسئله‌ای بود که به آن پرداخته شد، چطور می‌شود که در دولتی مشروع چنین پروژه نفپذی رخ می‌دهد و به راحتی از کنار موضوع عبور می‌شود، اگر سیاستمداران ضعیف هستند پس از نظر دیپلماسی باید کنار گذاشته شوند.

وی عنوان کرد: موضوع نفوذ وجود دارد اما بایستی در راس کشور حل شود، نباید یک موضوع امنیتی تبدیل به موضوعی عمومی و فراگیر شود، موضوعی که در چارچوب‌های سیاسی، امنیتی و قانونی خودش حل نشود در جامعه تبدیل به تعارض و شکاف می‌شود.

محمودیان با اشاره به نقش شبکه‌های اجتماعی گفت: شبکه‌های اجتماعی همیشه به دنبال خوراک می‌گردد و همواره به دنبال فضایی است که برای خود فراهم کنم فرقی نمی‌کند خوب یا بد، همیشه شبکه‌های اجتماعی شروع به پردازش موضوع بر اساس مختصاتی که برای خود تعریف کرده می‌کند و چون به دنبال هویت‌یابی است پس چنین فضایی را از دست نمی‌دهد.

رئیس خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری بیان کرد: همیشه شبکه‌های اجتماعی بدون در نظر گرفتن عواقب و تبعات موضوعی در جامعه و برای جذب مخاطب خود به مسائل دامن می‌زند و فقط به دنبال تقابل مجازی است که این آسیب‌زا است، فضای مجازی برایش مهم نیست که حقیقت موضوع چیست تنها به دنبال منافع و مقاصد خودش است که به ان برسد پس در این راستا تحلیل‌هایی نیز ارائه می‌دهد که ثابت کند حرف درست را می‌زند.

 وی تاکید کرد: این دولت از روز اول روی کار آمدن نشان داد دولت پاسخگویی نیست، خوب حرف می‌زند اما بد عمل می‌کند و پاسخگوی عملکرد خودش نیست، با رسانه هم از روز اول نه‌ تنها تعامل نداشت که تقابل و تضاد نیز داشت.

محمودیان در پایان عنوان کرد: دولت ادعا دارد که فضای باز سیاسی و آزادی بیان ایجاد کرده ولی زمانی که بودجه صدا و سیما به عنوان یک رسانه محدود می‌شود که مبادا حرفی علیه دولت زده نشود این یعنی بستن دهان منتقدین و این یک اتفاق منفی است و به پروژه جامعه مدنی که دولت مدعی ان است لطمه می‌زند.

انتهای پیام/1029ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۴۷:۴۷

28 Dec 2019