۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۴۲۴۶۵
نماينده مردم شهرستان لردگان در مجلس شوراي اسلامي:

تجهيز بيمارستان لردگان به MRI در اولويت اول وزارت بهداشت است

نماينده مردم شهرستان لردگان در مجلس شوراي اسلامي گفت: دستگاه MRI لردگان به عنوان اولويت شماره يک وزارت خانه در ليست تجهيزات براي خريد قرار گرفته است.
تجهيز بيمارستان لردگان به MRI در اولويت اول وزارت بهداشت است
به گزارش جهانبین نیوز؛ شهرستان لردگان با جمعيتي حدود 220 هزار نفر و بيش از 350 روستا يکي از بزرگترين شهرستان‌هاي استان چهارمحال و بختياري است اما به دلايل مختلفي اين شهر به عنوان يک منطقه محروم محسوب مي شود اين محروميت اگر چه شامل طيف گسترده اي مي شود، اما اين محروميت در رابطه با بهداشت و درمان به عنوان يکي از ضروري ترين نيازهاي بشري برجسته تر است، هر چند تلاش هايي براي بهبود، رشد و توسعه فرهنگي، آموزشي، بهداشتي و درماني شکل گرفته اما با وجود اين جمعيت و روستاهاي پراکنده و دور از مرکز شهر، همچنان فاصله هاي زيادي براي حل اين مشکلات و محروميت ها وجود دارد.

کمبود امکانات بهداشتي  و درماني در منطقه محروم لردگان 

بيمارستان شهدا لردگان در سال 1377 با ظرفيت تخت ثابت 96 تختخوابي تأسيس شد و در سال هاي اخير با تلاش هاي صورت گرفته به 211 تخت فعال گسترش پيدا کرد. اما با گذشت زمان و افزايش جمعيت شهرستان، کمبود امکانات اين بيمارستان مشخص شد مسئله اي که موجب مراجعه بيماران به شهرکرد در 160 کيلومتري شهرستان يا استان هاي اطراف همانند اصفهان که حدود 200 کيلومتر با اين شهرستان فاصله دارند.

در طي اين سال ها اين فاصله زياد موجب حواشي تلخ زيادي شده است به همين دليل مردم لردگان از طريق کانال هاي مختلف خواستار توجه و حمايت بيشتر مسئولين نسبت به اين بيمارستان شده اند به ويژه يکي از اين درخواست ها تجهيز بيمارستان به دستگاه ام آر آي مي باشد که با توجه به جمعيت، پراکندگي روستاها، عبور جاده ترانزيت اصفهان _ خوزستان از شهرستان لردگان که موجب افزايش تصادفات شده است و ساير عوامل وجود اين تجهيزات را براي اين بيمارستان اين شهرستان ضروري کرده است.

بنابراين خبرنگار ما در چارچوب رسالت رسانه اي خود و به درخواست شهروندان محترم اين مسئله را تحت عنوان برنامه چالش هفته مطرح کرده و به همين جهت ديدگاه برخي مردم و مسئولين، دکتر محمد خالدي نماينده مردم شهرستان لردگان در مجلس شوراي اسلامي  و سرکار خانم دکتر بابائيان سرپرست بيمارستان شهدا لردگان، را در اين باره جويا شده است.

ديدگاه و نظرات شهروندان:

يکي از شهرواندان با ابراز گلايه مندي به خبرنگار ما گفت: چرا در شهرستان هاي همجوار هر گونه امکانات پزشکي وجود دارد اما در لردگان حداقل امکانات هم موجود نيست؛ ام آر آي فقط يکي از ده ها تجهيزاتي است که بايد در اختيار بيمارستان شهدا به عنوان تنها بيمارستان بزرگ شهرستان لردگان قرار بگيرد

این شهروند لردگانی افزود: مسئولين شهرستان لردگان حداقل نسبت به بهداشت و درمان در شهرستان پيگير باشند بهر حال همه با هم داريم در اين شهرستان زندگي مي کنيم.

وي باین داشت: با اين جاده ترانزيت بدون استاندارد و افزايش تصادفات حداقل امکانات را در اختيار بيمارستان قرار دهند. و از مسئولين خواهش مي کنيم توسعه امکانات بيمارستان رو جدي بگيرند، ام آر آي و تجهيزات ديگر براي اين شهرستان ضروري است.

شهروند ديگری گفت: چند سال صحبت از ام آر آي براي بيمارستان وجود دارد، اما در عمل هيچ خبري از اين امکانات نيست و ما همچنان بايد براي درمان به شهرکرد و اصفهان و... سفر کنيم.

بنابراين با توجه به اين موارد، با محمد خالدي نماينده مردم شهرستان لردگان در مجلس شوراي اسلامي و خانم دکتر بابائيان سرپرست محترم بيمارستان شهرستان لردگان مصاحبه اي انجام داده ايم که بدين شرح است:

تجهيز بيمارستان لردگان به MRI در اولويت نخست وزارت بهداشت است

محمد خالدي نماينده مردم شهرستان لردگان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار ما گفت: دستگاه MRI  و ماموگرافي از سال 96 از طرف وزارت بهداشت در ليست خريد قرار گرفته است و دستور دکتر قاضي زاده هاشمي (وزير سابق) و دکتر نمکي وزير بهداشت براي تحويل دستگاه مربوطه را دارد. طبق آخرين جلسات مقرر شد بيمارستان لردگان مکان دستگاه MRI را بر اساس مشخصات فني دستگاه بسازند که مجموعه پشتيباني علوم پزشکي استان متولي امر شده اند.

خالدي افزود: دستگاه MRI لردگان به عنوان اولويت شماره يک وزارت خانه در ليست تجهيزات براي خريد قرار گرفته است. لذا مجموعه ي معاونت درمان وزارت خانه خصوصا زير مجموعه بخش تجهيزات پزشکي وزارت خانه، قول دادند در اولين فرصت دستگاه مربوطه را خريداري و براي نصب تحويل بيمارستان لردگان داده شود.
 
قطعا بيمارستان شهدا به MRI مجهز خواهد شد و در ماه هاي آينده شاهد خبرهاي خوبي خواهيم بود

بابائیان سرپرست بيمارستان شهدا لردگان در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تأييد سخنان خالدي نماينده شهرستان لردگان اظهار داشت: مسئله MRI لردگان از مدت هاي پيش مطرح است اما در يک سال اخير و در واقع پس از سفر تيرماه سال گذشته وزير محترم اين مسئله به شکل جدي تري پيگيري شد که در نهايت مقرر شد اولين دستگاه MRI که وارد کشور مي شود در اختيار بيمارستان شهرستان لردگان قرار بگيرد.

وي، همچنين در رابطه با تأخيري که پيش آمده گفت: مسئله تحريم ها نيز تأثير گذار بوده است ولي بهرحال تجهيز بيمارستان شهدا لردگان به ام آر آي در اولويت نخست قرار دارد.

بابائيان افزود: در ارتباط با مکان دستگاه MRI، نياز به فراهم کردن زيرساخت هاي استانداردي مي باشد، که زمينه هاي ساخت اين جانمايي يا مکان مناسب در دستور کار قرار گرفته اما بهرحال اين پروسه نياز به زمان دارد ولي تمام تلاش ها در جهت تجهيز بيمارستان شهدا به ام آر آي بکار گرفته شده است و ان شالله در ماه هاي آينده شاهد خبرهاي خوبي در اين مورد خواهيم بود.
 
انتهاي پيام1026ج /630ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۰۵:۵۴

27 Dec 2019