۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۴۲۴۳۶

کنگره بزرگداشت عارف وارسته، شيخ عبدالله بختياري در لردگان برگزار مي شود

دبير شوراي فرهنگ عمومي شهرستان لردگان از برگزاري کنگره شيخ عبدالله نجفي بختياري ملقب به شيخ پياده در اين شهرستان خبر داد .
کنگره بزرگداشت عارف وارسته، شيخ عبدالله بختياري در لردگان برگزار مي شود
 سيده معصومه موسوي رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان لردگان و دبير شوراي فرهنگ عمومي لردگان در گفتکو با خبرنگار جهانبین نیوز، از برگزاري اين کنگره در اين شهرستان خبر داد

وي افزود: بر اين اساس تاکنون چهار جلسه ستاد کنگره براي هماهنگي و تبادل نظر بين ادارات براي برگزاري هر چه بهتر اين کنگره انجام شده است.

موسوي بيان داشت: کنگره شيخ پياده در يکم مرداد ماه 98 با حضور شخصيت‌هاي کشوري، استاني و شهرستاني در محل مصلي اولي الامر شهر لردگان برگزار خواهد شد.

وي با اشاره به هدف برگزاري کنگره بزرگداشت شيخ عبدالله نجفي بختياري، ابراز کرد: هدف اين کنگره‌ها آشنا کردن نسل جوان با اين شخصيت ها و الگوهايي است که خود را با صفات اخلاقي و انقلابي تطبيق داده بودند.
 
گفتني است: شيخ عبدالله بختياري معروف به شيخ پياده در اصل نامش سيف الله ويسي بود که درسال1287شمسي در روستاي شش بهره ازتوابع شهرستان لردگان استان چهارمحال وبختياري به دنياآمد و از همان کودکي  روحش لطيف و سرشتش نيکو و به خاندان عصمت و طهارت علاقه و ارادت زيادي داشت.

شيخ عبدالله بختياري در اواخر عمر خود به بيماري اوره مبتلا شد و پس از يک هفته بستري در بيمارستان آيت‌الله گلپايگاني قم در شب بيستم ماه مبارک رمضان سال 1402 قمري مصادف با 11 تيرماه 62 شمسي که سنش از هشتاد سالگي گذشته بود دارفاني را وداع و در قبرستان بقيع در راه قم به جمکران به خاک سپرده شد.

انتهاي پيام/630 ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۴۲:۲۴

27 Dec 2019