۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
کد مطلب : ۴۲۴۲۶
روایت جهانبین نیوز از بانوان محجبه/

زن با حجاب همچون مروارید در صدف است/ بانوی متحول: از خدا خواستم مهر چادر را به دلم بیندازد

زنان چون مظهر جمال خداوند هستند، پوشش در اسلام به آنها اختصاص یافته و برای مردان هم مسئله کنترل نگاه بیان شده است.
زن با حجاب همچون مروارید در صدف است/ بانوی متحول: از خدا خواستم مهر چادر را به دلم بیندازد
به گزارش جهانبین نیوز؛ وقتی سخن از عفاف و حجاب به میان می آید، بسیاری آن را فقط مختص زنان می دانند در حالی که نه تنها بانوان بلکه مردان نیز باید عفت و حجاب و حیا داشته باشند؛ اما این عفت و حیا با بانوان متفاوت است.

اگر زنان باید چادر بپوشند و یا پوشش اسلامی داشته باشند مردان نیز باید پوشش مناسبی داشته باشند که با قوانین اسلامی ما منطبق بوده و نه اینکه برگرفته از فرهنگ غرب باشد.

زنان چون مظهر جمال خداوند هستند و همین طور به این دلیل است که میل به خودنمایی و خود آرایی دارند، پوشش در اسلام به آنها اختصاص یافته و برای مردان هم مسئله کنترل نگاه بیان شده است.

اما در فلسفه پوشش در اسلام به آرامش روانی نیز توجه شده که بر اثر وجود حجاب و عفاف در زنان، این آرامش برای جامعه به ارمغان می آید.

در صورت عدم آن و از بین رفتن حریم میان زن و مرد، هیجان ها و التهاب های جنسی
افزایش یافته و باعث می شود که جامعه آرامش خود را از دست داده، دچار تزلزل شده و افراد آن به بیماری های روحی مبتلا شوند؛ که این موضوع با توجه به روح سرکش و غریزه اشباع نشدنی انسان قابل درک است.

جنبه دیگر فلسفه پوشش جنبه خانوادگی است که به استحکام پیوند خانوادگی برمی گردد، این کاملا واضح است که زن اگر زیبایی های خود را در خانه و برای همسر خود محدود کند، به تقویت بنیان خانواده خود، همچنین آرامش روانی جامعه و جلوگیری از ایجاد فساد در آن کمک می کند.

با رواج یافتن التذاذهای جنسی در سطح جامعه و بیرون از محیط خانه، باعث آسیب های اجتماعی از جمله گریز جوانان از ازدواج می شود.

جنبه اجتماعی حجاب به استواری اجتماع مربوط می شود. زیرا کشیده شدن التذاذهای جنسی از محیط خانه به اجتماع علاوه بر بروز آسیب های اجتماعی متفاوت، باعث تضعیف نیروی کار و فعالیت جامعه می شود.

جهانبین نیوز به خاطر مسئله حجاب میزگردی را تشکیل داد تا از زبان دو بانو محجبه که یکی به تازگی حجاب را انتخاب کرده بود و دیگری از همان کودکی پوشش مناسبی داشت را قلم بزند و  حجاب را بتواند برای مخاطبین به درستی تبیین کند.

وقتی چادر سر میکنم آرامش خاصی دارم

فاطمه زهرا میری بانوی محجبه موفق که به تازگی مدیر جهاد دانشگاهی شعبه شریعتی شهرکرد شده است در جمع صمیمی و دوستانه جهانبین نیوز بعد از تبریک هفته عفاف و حجاب گفت: از ابتدای راهنمایی چادر را انتخاب کردم و تا کنون حتی برای یک لحظه هم حاضر نشدم که چادر را کنار بزنم.

وی با اشاره به اینکه حجاب هیچ گونه محدودیتی را برای من ایجاد نکرده است تصریح کرد: با پوشیدن چادر اذیت نیستم و با عشق چادر سر میکنم .

میری می گوید:  از ته دل و از صمیم قلبم می گوییم عزت ، اعتبار و پیشرفتی که دارم به خاطر چادری است که سر کرده ام .

او ادامه می دهد : بسیاری از اطرافیان من به من خرده گرفتند که چرا چادر میپوشی ؟ چادر دست و پا گیر است! نمی توانی کارهایت را به راحتی انجام دهی اما خودم با اطمینان تمام در جواب به همه این آدم ها می گویم چادر هیچ گاه مانع از پیشرفت من نبوده بلکه احساس آرامش هم به من داده است.

میری گفت: همیشه دوست داشتم دیگران از من تاثیر بپذیرند و حتی دوستانی که محجبه نیستند را بتوانم طوری ارشاد و قانع کنم که چادر را برای پوشش کامل خود انتخاب کنند.

او میگفت: من دوست ندارم آدم افراطی باشم که دیگران نتوانند با من راحت باشند همیشه دوست داشتم با اطرافیانم راحت باشم که آن هانیز در ارتباط با من هیچ مشکلی نداشته باشند.

خانواده در نهادینه کردن فرهنگ حجاب بسیار موثر است

میری شرایط خانوادگی را بسیار مهم تلقی کرد و گفت: اگر خانواده از همان ابتدای تربیت فرزند خود به او القاء کند که حجاب چقدر می تواند تاثیر گذار باشد مطمئنا" فرد بعد از وارد شدن به جامعه خودش بهترین و کامل ترین پوشش را انتخاب می کند.

این بانو موفق محجبه می گوید : جو دوستان یک جو کاملا تاثیر گذار است اما اگر تربیت خانواده قوی باشد فرد هیچ گاه از دوستان تاثیر نمی پذیرد و راه خود را ادامه می دهد.

او در ادامه صحبتش می گوید: چادر حرمت دارد و نوع چادر پوشیدن نیز مهم است ، بعضی ها چادر سرمی کنند اما متاسفانه با نوع پوشیدن چادر ارزش آن را پایین می اورند  و به نظر من فرد باید چادر را زمانی سرکند که همه زیبایی های یک زن کاملا" حفظ شود .

این بانو از انتخاب همسر آینده اش نیز می گوید: اگر قرار است کسی من را انتخاب کند باید کاملا موافق با پوشش و حجاب من  باشد  و من را همین طور که هستم بپذیرد.

او می افزاید:بعد ازخانواده آموزش و پرورش می تواند تاثیر بسیار زیادی در حجاب و عفاف داشته باشد.

میری به جمله برادرم نگاهت را خواهرم حجابت را رعایت کن اشاره می کند و ادامه می دهد: به نظر من اول یک خانم باید حجاب خود را رعایت کند بعد از آن آقایان نگاه خود را می پوشانند .

او به فضای مجازی هم اشاره می کند و ادامه می دهد: این روزها فضای مجازی تاثیر بسیار چشمگیری بر روی جوانان می گذارد و به نظر من آموزش و پرورش باید یک سرفصل به اسم آشنایی با فضای مجازی در دروس خود قرار دهد.



پوشش یک زن از حیاء اوست

افسانه رفیعی بانویی که به تازگی محجب شده بود در این جمع صمیمانه از اینکه چطور شد که چادر را انتخاب کرد برای ما گفت و ادامه داد: به نظر من پوشش از حیاء می آید .

او می گوید: در خانواده ای بزرگ شدم که محدود بودم و از همان سن کم ابرو بر می داشتم ، اعتماد به نفس کافی نداشتم و از طرف خانواده هم هیچگونه عزت نفسی پیدا نکرده بودم.

رفیعی ادامه می دهد: برادرهایم به من بدبین بودند و به من گفته بودند که حق دانشگاه رفتن نداری اما با هزار التماس توانستم حداقل کلاس های جهاد دانشگاهی را بگذارنم و وقتی وارد جهاد دانشگاهی شدم یک فرد کاملا محجبه و با پوشش کامل وارد شدم.

او می افزاید: اخلاق خوب و پوشش مناسبم کم کم باعث شد به من در جاهای مختلف اداری پیشنهاد کار بدهند .

این بانو می گوید : چند سالی را با چادر سپری کردم و با خود گفتم می شود بدون چادر ، حجاب لبنانی هم داشت  اما با آرایش کامل . چون من بدون آرایش اعتماد به نفس نداشتم.

او ادامه می دهد : با خود می گفتم من اگر موهایم بیرون باشد ، آرایش بیشتری داشته باشم قطعا" زیباتر به چشم می آییم اما اعتقاداتم را دارم و نماز هم می خوانم .

رفیعی گفت: کم کم با خود گفتم بهتر است به یک شهر بزرگ تر بروم و موقعیت های بهتری را تجربه کنم و بعد از کلی التماس کردن به خانواده آن ها قبول کردند که به اصفهان رفته و در آنجا ادامه تحصیل دهم.

این با نو ادامه داد: وقتی برای اولین بار وارد خوابگاه دانشگاه اصفهان شدم چشمم به خانم صندوق دار آنجا افتاد که کاملا محجبه و بسیار زیبا به چشم من آمد  و یک لحظه با خودم گفتم پس می شود محجبه بود اما زیبا و از اینجا بود که تصمیم گرفتم دوباره حجاب کنم و موهای خود را ازنامحرم بپوشانم اما بعد از اینکه این کار را کردم یک مدت به شدت احساس تنهایی کردم دوستانم مرا مسخره می کردند و حتی حاضر نبودند با من بیرون بروند اما من همچنان روی تصمیم خودم پافشاری کردم.

دوستم به من گفت از خدا بخواه مهر حجابت را به دلت بیندازد

او گفت: تصمیم گرفتم دوستانی را برای خودم داشته باشم که ان ها نیز افرادی مومن و محجبه باشند تا بتوانم از آن ها درس یاد بگیرم که خوشبختانه توانستم یک دوست بسیار خوبی را برای خودم اختیار کنم او به من می گفت از خدا بخواه مهر حجابت را به دلت بیندازد و تصمیم گرفتم مثل قبل نباشم و از خدا خواستم که راه های خوب را به روی من باز کند .

خواب شهید بابایی را دیدم که گفت وصیت نامه من را بخوان

رفیعی ادامه می دهد: یک شب خواب شهید بابایی را دیدم در خواب از او در مورد حجاب  سوال کردم او به من گفت وصیت نامه من را بخوان وقتی از خواب بیدار شدم سریعا" وصیت نامه شهید را سرچ کردم که درآخر این وصیت نامه نوشته شده بود ملیحه جان حجاب، حجاب، حجاب و این جمله برای من آنقدر زیبا و ارزشمند بود که احساس کردم خدا از طریق وصیت نامه این شهید با من حرف زد و از همان روز به بعد تصمیم من برای محجبه بودن چندین برابر شد.

این بانو ادامه داد: روز تولد امام حسن مجتبی (ع) از ایشان خواستم که عیدی به من بدهد و همان روز یک قرآن من هدیه گرفتم که وقتی قرآن را باز کردم باز هم در مورد حجاب برای من سخن گفت و فهمیدم امام حسن (ع) هم عیدی بسیار زیبا حجاب را به من داد .

او گفت: هم نشینی با یک دوست بسیار می تواند موثر باشد و دوست من ازآن دسته بود که در عین حال که فردی محجبه و با ایمان بود بسیار شیک پوش و تر تمیز نیز بود و همین باعث شد به او علاقمند شوم و رفت و آمد های با او رو روز به روز زیاد تر کنم .

رفیعی گفت: من اعتقاد دارم این مسیری را که انتخاب کرده ام خواست خدا بوده و قطعا" من را تااخرین لحظه یاری می کند  و تصمیم خودم را گرفتم که امام زمانی باشم  و کاری نکنم که قلب امام زمانم را به درد بیاورم.

او ادامه می دهد: روز ولادت حضرت معصومه از دوستم یک چادر هدیه گرفتم و باتمام عشق این چادر را سر کردم و با تمام وجود حس آرامش را فهمیدم و متوجه شدم که دیگر نگاه های هوس انگیز عده ای مرا نمی آزارد.
 
خدایا رهایم نکن .......

گردآورنده: مرضیه عالی پور هفشجانی

انتهای پیام/1020ج
 
 
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۰۲:۳۲

27 Dec 2019