۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
کد مطلب : ۴۲۴۲۳
سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری:

اشتغال و مسکن دو مطالبه مهم معلولان و مددجویان در چهارمحال و بختیاری

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: اشتغال و مسکن دو موردی است که بیش از همه از سوی معلولان و مددجویان مطالبه می‌شود و برای پاسخگویی به این مطالبه امتیازاتی برای کارفرمایانی که این افراد را استخدام کنند در نظر گرفته شده است.
اشتغال و مسکن دو مطالبه مهم معلولان و مددجویان در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز؛ معصومه محمدی سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به نامگذاری بیست و دوم تا بیست و هشت تیرماه به نام هفته بهزیستی اظهار کرد: شعاری که برای این هفته انتخاب شده "به‌زیستن در گام دوم، شفافیت، توانمندسازی و ارتقا سلامت اجتماعی" است.

وی برنامه‌های شاخص این هفته را بازدید از منازل مددجویان و معلولان، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری همایش تجلیل از خیرین و جشن بزرگ بهزیستی، حضور در نماز جمعه، توزیع و نصب پوسترها و پکیج‌ها، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا عنوان کرد.

محمدی از حضور 32 هزار معلول در چهارمحال و بختیاری خبر داد و افزود: این تعداد معلول تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و تا سال 96، 5 هزار و 900 مستمری‌بگیر تحت پوشش سازمان بودند.

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: در سال 97 با اعتبار مناسبی که در اختیار این اداره قرار گرفت 7 هزار نفر دیگر به افراد تحت پوشش اضافه شد.

محمدی با اشاره به اینکه 3 هزار خانواده در این استان تحت پوشش امور اجتماعی هستند، یادآور شد: رفع وابستگی مددجویان و توانمند و خلاق کردن آن‌ها از مهم‌ترین اهداف بهزیستی است.

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری ایجاد اشتغال برای مددجویان را یکی از رویکردهای مهم بهزیستی در بحث توانمندی این افراد برشمرد.

وی پیشگیری از تولد فرزند معلول، غربالگری بینایی، غربالگری شنوایی، انجام آزمایش‌های ژنتیکی و... را ازجمله اقداماتی دانست که بهزیستی در زمینه پیشگیری انجام می‌دهد و ادامه داد:  اشتغال و مسکن دو موردی است که بیش از همه از سوی معلولان و مددجویان مطالبه می‌شود و برای پاسخگویی به این مطالبه امتیازاتی برای کارفرمایانی که این افراد را استخدام کنند در نظر گرفته شده است.

محمدی رویکرد سازمان بهزیستی را بر پایه خانواده‌محوری مددجویان و معلولان معرفی و خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که مراکز روزانه و کلینیک‌های مددکاری را افزایش دهیم.

وی بیان داشت: بحث خانه‌محوری درصورتی محقق می‌شود که وضعیت جسمی و روحی معلولان یا مددجویان به‌گونه‌ای باشد که امکان نگهداری آن‌ها در خانه وجود داشته باشد درغیراین‌صورت باید در مراکز شبانه پذیرش شوند.

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه علاوه‌بر مددجویان تحت پوشش شاهد مراجعه افراد نیازمند و بیمار به مراکز بهزیستی در این استان هستیم، یادآور شد: تلاش می‌کنیم تا خیران بیشتری به سازمان جذب شود.

وی از فعالیت 54 مؤسسه خیریه تحت نظارت بهزیستی استان خبر داد و بیان داشت: افراد خیر تحت نظر این مؤسسات فعالیت می‌کنند.

محمدی با اشاره به اجرای طرح همبستگی ملی افزود: درقالب این طرح، تفاهم‌نامه‌ای با بسیج سازندگی برای ساخت 50 مسکن مددجویی  منعقد شده است.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۵۰:۵۶

30 Dec 2019