۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
کد مطلب : ۴۲۴۲۲
جهانبین نیوز گزارش می دهد/

مروه شربینی نمونه بارز بانوی شهیده محجبه غریب در غرب

شهادت «مروه شربینی»، شهیده حجاب که همچون الگوی خویش، حضرت زهرا(س) زندگی کرد و به تأسی از او در حالی که باردار بود، در اوج ناجوانمردی، در پیش چشم همسر و فرزندش به شهادت رسید.
مروه شربینی نمونه بارز بانوی  شهیده محجبه غریب در غرب

 به گزارش جهانبین نیوز؛ مروه شربینی، یک زن مصری و ساکن آلمان در سال 2009 و در جریان دادگاهی در درسدن آلمان کشته شد. شربینی در دادگاه توسط یک آلمانی روس‌تبار به نام آلکس وینز، که قبلا از وی به دلیل توهین شکایت کرده بود کشته شد. 

با کشته شدن مروه شربینی غرور مسلمانان عالم جریحه دار شد

دهم تیرماه سالروز حادثه‌ای متاثر کننده است، که غرور مسلمانان عالم را جریحه‌دار کرد و سندی برای مظلومیت مسلمانان در دنیای بی‌رحم و نژاد پرستانه غرب شد.

شهادت «مروه شربینی»، شهیده حجاب که همچون الگوی خویش، حضرت زهرا(س) زندگی کرد و به تأسی از او در حالی که باردار بود، در اوج ناجوانمردی، در پیش چشم همسر و فرزندش به شهادت رسید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در باره شهادت این بانو گفتند: آن دختر خانم جوان عرب را که مثلاً فرض کنید که مقنعه داشته یا پوشیه(۴) داشته، به‌خاطر حجابش میزنند میکشند و هیچ‌کس اصلاً دنبال هم نمیکند؛ حالا گفتند یک مجازاتی [کردند]؛ آدم فکر نمیکند که خیلی جدّی اینها تعقیب میشود؛ واقعاً تعقیب هم نمی‌کنند. در جاهای دیگر هم همین‌جور؛ در آمریکا و جاهای دیگر و کشورهای دیگر هم متأسّفانه همین‌جور است؛ که خب، اینها مدّعی حقوق بشر هم هستند! اینها را مقایسه کنند با آنچه در ایران می‌گذرد.

این چنین چیزی در ایران سابقه ندارد؛ یعنی در دوران اسلامی و جمهوری اسلامی، تعرّض به غیرمسلمان از سوی مسلمان‌ها هیچ سابقه‌ای ندارد. همان جوان حزب‌اللّهی تند و داغ هم هرگز به خودش اجازه نمی‌دهد که به یک غیر مسلمانی تهاجم و حمله بکند و مانند اینها.

 چندی پیش از شهادتش، شربینی به دادگاهی مراجعه کرده و یک آلمانی نژادپرست را متهم به این کرد که «زمانی که در پارک با پسرش بازی می‌کرده، آلکس دبلیو او را مورد توهین قرار داده و بخاطر حجاب مروه او را تروریست خطاب کرده‌است». دادگاه شکایت شربینی را پذیرفته و آلکس را محکوم به پرداخت ۷۵۰ یورو کرد. آلکس دبلیو این حکم را نپذیرفت و تقاضای تجدید نظر نمود.

در حین برگزاری جلسه دادگاه تجدید نظر در یک دادگاه درجه دو در شهر درسدن، فرد آلمانی در جلوی چشمان قاضی و سایر حاضرین به شربینی حمله کرده و با ضربات چاقو وی را که سه‌ماهه باردار بود از پا در آورد. در حین ضربات شوهر مروه برای نجات همسرش به طرف او شتافت که توسط پلیس آلمان مورد تیراندازی قرار گرفت.

پس از آن شوهرش با وضعیتی بحرانی در بیمارستان بستری گردید. همچنین فرزند خردسال سه ساله‌شان که شاهد این ماجرای خونبار بوده، برای معالجه تحت نظر روانشناس است.

این در حالی است که دستگاه قضايی آن كشور گويی كه اتفاق خاصی روی نداده، حتی دستور به ممنوعيت اطلاع رسانی و پخش اخبار مرتبط با اين موضوع را صادر نمود.

 حال پس از گذشت چندین  سال از به شهادت رسیدن شهیده مروه شربینی به دلیل حجاب، وی همچنان «شهیده حجاب» و نماد اعتراض به اسلام‌ستیزی غرب است.

به همین بهانه در ادامه نگاهی به سیر موج خشونت علیه زنان محجبه در کشورهای غیراسلامی داریم .

به نظر می‌رسد با وجود تمام تلاش‌های نهادهای حقوق بشری برای احیای حقوق انسانی، این تجسد انسجام نیافته همچنان مخدوش است.

درحالی که کمپین‌های مدافع حقوق زنان در سرتاسر جهان به فعالیت مشغول هستند موج خشونت علیه زنان محجبه در کشورهای غیراسلامی رو به افزایش است.

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که این خشونت بیشتر از آنکه ناشی از تفاوت دیدگاه‌های عقیدتی باشد، به یک چالش سیاسی تبدیل شده است.

از سوی دیگر سکولاریسم غربی که در قالب اسلام‌هراسی سعی دارد اندیشه خود را به ثمر برساند، معتقد است که حجاب تصویر زن مدرنی که بازنمایی کرده است را دچار تزلزل می‌کند.

رسانه های غربی غالبا" به دنبال ارائه چهره خشن و خشکی از اسلام در مورد موضوع زنان هستند

فاضل سلیمان محقق بین المللی و بنیانگذار بنیاد بریجز که در زمینه مبارزه با اسلام هراسی فعالیت می‌کند  می گوید بنا بر آمار مختلف از سازمان‌های جهانی حدود سه چهارم از کسانی که به اسلام روی می‌آورند زنان هستند.

این در حالیست که رسانه‌های غربی غالبا به دنبال ارائه چهره خشن و خشکی از اسلام در مورد موضوع زنان هستند.

براساس تحقیقات وی از زنان مسلمان در 12 کشور مختلف سبب علاقه مندی زنان به اسلام مفهوم "آزادی" است که ممکن است به ظاهر عجیب باشد چرا که تصور غالب عکس این است.

اما عموم زنان محجبه اسلام آزادی و اختیار و حقوق زنان را از آنان سلب نمی‌کند بلکه برعکس آنان را از آزار و نگاه سایرین مصون می دارد و به آنان آزادی عمل می دهد.
 
انتهای پیام/1020ج
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۵۰:۵۴

30 Dec 2019