۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶
کد مطلب : ۴۲۴۰۹
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال وبختیاری:

بدهی 2هزار میلیارد ریالی بیمه ها به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال وبختیاری گفت: میزان بدهی بیمه ها به دانشگاه علوم پزشکی را ۲ هزار میلیارد ریال بوده و در صورت دریافت این بدهی می توان بخشی از مطالبات معوق پرسنل را تامین کرد.
بدهی 2هزار میلیارد ریالی بیمه ها به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
به گزارش جهانبین نیوز، محسن درخشان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال وبختیاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضریب اشتغال تخت در بیمارستان های استان را 75درصد عنوان و گفت: در حال حاضر یک هزار و400تخت فعال در استان وجود داشته که براساس فصول سال این آمار متغییر است و نسبت جمعیت به تخت ۱.۱ درصد است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال وبختیاری از افتتاح کلینیک پارسیان ظرف دوماه آینده خبر داد و گفت: اولین بیمارستان خصوصی این استان در دوماه آینده افتتاح می شود و در حال حاضر نیز در کلیه شهرستان ها حداقل یک یا دوبیمارستان وجود دارد.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال وبختیاری تصریح کرد: یکی از مشکلات این استان  تکمیل زنجیره ارائه خدمات تخصصی در بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری بوده که در تلاش هستیم تا فروردین‌ماه سال آینده بتوانیم این زنجیزه را تکمیل کنیم.

وی اورژانس را با اشاره به اینکه در یکسال گذشته حدود 10 آمبولانس به ناوگان اورژانس 115 اضافه شده است، عنوان کرد: در حال پیگیری برای استقرار بالگرد اورژانس برای انتقال بیماران در چهارمحال و بختیاری هستیم.

درخشان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در رابطه با سردرگمی بیماران جهت مراجعه به بیمارستان کاشانی و هاجر جهت دریافت خدمات پزشکی، خاطرنشان کرد: طرحی برای اتصال اورژانس این دو بیمارستان ارائه شده است؛ اما برای این موضوع مشکلاتی وجود دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال وبختیاری اضافه کرد: بیمارستان هاجر و کاشانی موظف هستند در صورت مراجعه بیماران بدحال در لحظه اول بیمار را پذیرش کنند و خدمات درمانی اولیه را ارئه دهند.

وی از اضافه شدن هفت دستگاه دیالیز به سیستم بهداشت و درمان چهارمحال و بختیاری خبر داد و افزود: در حال حاضر راه‌اندازی مراکز جدید دیالیز در استان به صرفه نیست و باعث هدررفت سرمایه می‌شود.

درخشان در پایان بیان اینکه سرجمع بدهی شرکت‌های بیمه به دانشگاه علوم پزشکی 200 میلیارد تومان است، اظهار کرد: اگر این بدهی از سوی شرکت‌های بیمه تسویه شود، این اعتبار صرف پرداخت معوقات پرسنل و خرید تجهیزات بیمارستانی می‌شود.


درخشان، افزایش زایمان های طبیعی، ارتقای خدمات ناباروری، توسعه خدمات دندانپزشکی، ارتقای هتلینگ بیمارستانی و تجهیز و اصلاح تجهیزات پزشکی را از دیگر تاثیرات طرح تحول سلامت در استان برشمرد.


وی، کمبود نیروی انسانی را از مهمترین علل شکل گیری برخی نارضایتی های مردمی از ارائه خدمات درمانی در استان دانست و گفت: پرسنل حوزه سلامت گرچه با نیت الهی کار می کنند اما در برخی موارد ممکن است به سبب فشار کار زیاد و مشکلات شخصی برخورد مناسبی با مراجعان نداشته باشند که در این خصوص با افراد خاطی برخورد می شود.


درخشان، میزان بدهی بیمه ها به دانشگاه علوم پزشکی را ۲ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در صورت دریافت این بدهی می توان بخشی از مطالبات معوق پرسنل را تامین کرد.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۵۷:۴۴

2 Jan 2020