۰
plusresetminus
حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی تاج زاد، امام جمعه شهرستان لردگان با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر پایه و اساس امنیت و عدالت اجتماعی است، اظهار داشت: برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید علم و آگاهی و شناخت حاصل شود و همچنین مسائل پیش آمده در جامعه اسلامی امروز را ناشی از فراموشی و سهل انگاری فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست .
امر به معروف و نهی از منکر پایه و اساس امنیت و عدالت اجتماعی است / مسؤولان و مردم در راستای امر به معروف و نهی از منکر احساس مسؤولیت کنند
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی تاج زاد، امام جمعه شهرستان لردگان در خطبه های نماز جمعه این هفته خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت نمودند و از قول امام علی علیه السلام ظاهرتقوا را شرافت و باطن تقوا را عزت و عظمت و سربلندی در آخرت عنوان کردند.
 
ایشان در ادامه گفت: همه ی خوبی ها و جمیع آن را در برابر امر به معروف و نهر از منکر قطره ای بیشتر ندانست و فراموشی فریضه امر به معروف و نهی از منکر را زمینه مفاسد اجتماعی دانست و محروم شدن از آثار و برکات الهی و نیز عدم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانستند؛ که طبق روایات پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: جامعه ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر فراموش شود برکات الهی کم و رحمت الهی از آن دور می شود و نااهلان و اشرار بر جامعه مسلط می شوند.
 
ایشان همچنینطبق روایت امام رضا علیه السلام که فرموداند: اگر امربه معروف و نهی از منکر ترک شود دعای خوبان نیز مستجاب نخواهد شد و براکات و الهی کم خواهد شد.
 
وی مسائل پیش آمده در جامعه اسلامی امروز را ناشی از فراموشی و سهل انگاری فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست .
 
خطیب جمعه لردگان بیان داشت: افزونی منکرات در جامعه امروزی اسلامی ما نتیجه بی تفاوتی و بی ایمانی ما در سهل انگاری در امر معروف ها است.
 
 ایشان در پایان خطبه اول خاطرنشان کرد: حمایت همه جانبه  در چارچوب شرع را از آمران به معروف و نهی از منکر خواستار شدند و خاطر نشان کردند، جامعه با نشاط در سایه امر به معروف و نهی از منکر حاصل خواهد شد.
 
 
حجت الاسلام تاج زاد؛ در خطبه دوم نماز جمعه این هفته به دیدار مقام معظم رهبری با کارگزاران و دست اندرکاران حج اشاره کرد و از قول مقام معظم رهبری عنوان دانستند، مفاهیم سیاسی حج و وحدت بی نظیر حجاج  را رمز موفقیت حج و دانستند و  ایشان همچنین عمل حجاج را در سایه اعمال اسلام خواستار شدند و از حجاج درخواستند که زینت جامعه اسلامی و ایرانی باشند.
وی برائت از مشرکین را اصل مسلم دین اسلام و اجرای آن را در از حجاج باشکوه تر از سال های گذشته خواستار شدند.
امام جمعه لردگان گفت: در این دیدار معظم له دشمنی آمریکا را نسبت به جامعه ایران مسلمان افزودن دانست و برائت از آمریکا و جنایتکاران را با شکوه و زیبا طلب نمودند.
 ایشان همچنین اقتدار ایران اسلامی را در سایه همین ایستادگی ها و مقاومت ها برشمردند و شکست‌های پی در پی دشمنان ما، نتیجه این قدرت مردم ما است.
 همچنین از قول مقام معظم رهبری خطاب به اروپایی ها خواستار شدند که اروپایی ها باید از خواب خرگوشی بیدار شوند و نسبت به تعهدات برجامی خود پایبند باشند .
 
خطیب جمعه لردگان در ادامه همچنین به روز تکریم از امامزادگان اشاره کردند: و تجلیل و تکریم آنها را تکریم و تجلیل از اهل بیت (ع) دانستند و آبادانی و رسیدگی به بقعه متبرکه امامزادگان را از مسئولین امر خواستار شدند.
 
 امام جمعه شهرستان لردگان در پایان رسیدگی و آبرسانی به مناطق و روستاهای بیشمار شهرستان را از مسئولین شهرستانی و استانی خواستار شدند و مرتفع ساختن این مشکلات را اقدامات جهادی میسر دانستند.
 ایشان همچنین رسیدگی ویژه به ندامتگاه و زندان شهرستان به لحاظ کیفی را خواستار شدند.

انتهای پیام/630 ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۰۱:۲۷

28 Dec 2019