۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۴۲۳۶۴
حادثه/

۱۲ هکتار از مراتع لردگان در آتش سوخت/حریق پس از 14 ساعت مهار شد

رئيس منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان لردگان از مهار آتش‌سوزي در جنگل‌هاي بلوط ارمند سفلي خبر داد.
۱۲ هکتار از مراتع لردگان در آتش سوخت/حریق پس از 14 ساعت مهار شد
به گزارش جهانبین نیوز؛ آيت حسني، رئيس منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان لردگان اظهار کرد: اين آتش‌سوزي که از بعدازظهر روز دوشنبه در اين منطقه رخ داد که پس از 14 ساعت تلاش شبانه‌روزي صبح امروز سه‌شنبه مهار شد.
 
به گفته وي، در اين آتش‌سوزي بين ۱۰ تا ۱۲ هکتار از جنگل‌هاي بلوط در آتش حاصل از سهل‌انگاري و بي‌احتياطي گردشگران سوخت.

وي افزود: به دليل سخت‌گذر بودن منطقه و وجود گدازه‌هاي آتش، چندين گروه در منطقه مستقر شدند که در صورت شعله‌ور شدن مجدد آتش، اقدامات مهار آتش انجام شود.

رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان لردگان افزود: علت دقيق اين آتش‌سوزي در دست بررسي است اما براساس ارزيابي اوليه علت آتش‌سوزي سهل‌انگاري گردشگران و مردم عنوان شده است.

حسني با بيان اينکه با توجه به بارش‌هاي خوب اوايل سال جاري و رويش گياهان مرتعي و زيراشکوب جنگل‌ها آتش‌سوزي به‌عنوان يکي از بلاياي طبيعي است، افزود: کوچک‌ترين جرقه و يا سهل‌انگاري منجربه آتش‌سوزي بزرگ در مناطق جنگلي و مرتعي مي‌شود.

 منطقه جنگلي ارمند در فاصله ۵۲ کيلومتري شهر لردگان واقع است که جنگل‌هاي بلوط، رودخانه خروشان ارمند و مراتع غني از مهم‌ترين ويژگي‌هاي طبيعي آن است.

حدود يک ميليون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختياري معادل ۸۶.۴ درصد عرصه منابع ملي شامل جنگل و مرتع است که از اين ميزان حدود ۳۰۷ هزار هکتار را پوشش جنگلي تشکيل مي‌دهد.

بيش از نيمي از جنگل‌هاي بلوط استان چهارمحال و بختياري در شهرستان لردگان واقع شده است، شهرستان هاي لردگان و خانميرزا در ۱۶۰ کيلومتري مرکز استان قرار دارند.
 
انتهاي پيام1026ج /630ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۴۹:۱۲

30 Dec 2019