۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۴۲۳۶۲

مالچ گلی ایده ای نو برای از بین بردن ریز گردها

طراح مالچ گلی و دانشجوی رشته فیزیک دانشگاه شهرکرد گفت: طرح مالچ گلی برای رها سازی , و مهار ریزگرده ها است که نسبت به مالچ نفتی مزیت هایی را در پی دارد.
مالچ گلی ایده ای نو برای از بین بردن ریز گردها
دنیا محمدی دانشجوی رشته فیزیک دانشگاه شهرکرد  و طراح مالچ گلی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛  گفت: طرح مالچ گلی برای رها سازی ,  و مهار  ریزگرده  ها است که نسبت به مالچ نفتی مزیت هایی را در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه مالچ گلی نسبت به مالچ نفتی مزیت هایی را دارد بیان داشت: مالچ گلی به طبیعت آسیب وارد نمی کند و هزینه آن بسیار ارزانتر از مالچ های نفتی است.

محمدی با اذعان بر اینکه اگر مالچ نفتی میخواست جواب دهد ما دیگر نباید مشکلات ریزگردها را داشتیم  افزود:  مالچ گلی یک طرح جدید و کاربردی  است  که با اجرای آن مشکلات ریزگردها نیز حل می شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح از گیاهانی که هیچ کاربردی نداشتند استفاده می شود بیان داشت: ما از ساقه، ریشه و برگ ها استفاده کردیم و این ها را باهم ترکیب کرده و به صورت مالچ پاشی روی خاک پاشیدیم و آن را به صورت اسپری درآورده و در هوایی که ریز گرد داشت ریختم و نتیجه آن سنگین شدن ریز گردها شد و باعث شد ریزگردها  به روی زمین بریزد.

محمدی با اشاره به اینکه این طرح را در جشنواره خوارزمی شرکت داده ام  یادآور شد:  طرح مالچ  گلی در جشنواره خوارزمی رتبه اول را در سطح کشور به خود اختصاص داده است و علاوه بر آن رتبه اول جشنواره حرکت دانشجویی را نیز از ان خود کرده است.

وی با اشاره به اینکه با این طرح بورسیه آلمان نیز شده ام بیان داشت: از آنجایی که دوست داشتم در کشور خودم بمانم و خدمت کنم  آلمان نرفته و تصمیم دارم این طرح را در ایران توسعه دهم.

محمدی یادآور شد: طرح مالچ گلی را به محیط زیست معرفی کرده و آن ها از ما خواسته اند که در مقیاس های بزرگ تر آن را امتحان کنند و ان را به صورت عملی در اوریم اما در مقیاس های بزرگ تر خرج بالاتری را نیز دارد.

وی با اذعان بر اینکه این طرح نیاز به یک محوطه گلخانه ای دارد و هزینه های آن نیز بالا بوده است بیان داشت:  تاکنون سازمان بسیج علمی اصفهان از این طرح  استقبال کرده است.

محمدی یادآور شد: مالچ های نفتی نسبت به استفاده یک ساله 40 میلیارد هزینه نیاز دارد  در صورتی که مالچ های گلی در یک سال یک میلیارد هزینه می خواهد .

وی باتاکید بر اینکه سپاه در جنبه مالی می تواند به ما کمک زیادی بکند اظهار کرد: این طرح علاوه بر ساپورت مالی باید تبلیغ نیز بشود و همه مردم در جریان این طرح قرار گیرند و مطمئنا" اگر مردم اهواز این طرح را بشناسند حمایت و دفاع  خوبی را از من خواهند کرد.

محمدی افزود: این طرح به منابع طبیعی اهواز هم فرستاده شده که آن ها  از ما خواستند که در مقیاس های بزرگ تر آن را اجرا کنند و اگر جواب بدهد حمایت نیز می کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کارگروه هایی که برای معرفی ایده های نخبگان ایجاد می شود باید هدفمند  باشد و طرح ها را پیگیری کرده و به سرمایه گذارها معرفی کنند تا مشکلی از جامعه را بتوان حل کرد.

انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۴۹:۰۷

28 Dec 2019