۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۴۲۳۴۶
امام جمعه موقت شهرکرد:

شمیم شهادت در بام ایران!/ لزوم ورود قوه قضائیه به بحران آب چهارمحال و بختیاری!

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: مشکلات آب در استان جدی است و نیاز رسیدگی قوه قضاییه به این مساله است.
شمیم شهادت در بام ایران!/ لزوم ورود قوه قضائیه به بحران آب چهارمحال و بختیاری!
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام امام‌قلی جعفری خطیب موقت نمازجمعه شهرکرد با بیان اینکه دین اسلام، دین خاتم است اظهارکرد: خاتمیت دین به کاملیت آن گره خورده، کمال دین در پاسخگو بودن آن است.

خطیب موقت نماز جمعه شهرکرد با اشاره به پرورش وتربیت فقها در زمان پیامبر بیان داشت: پیامبر در زمان حیات خود به سبب مشکلاتی که مردم برای پاسخگویی به سؤالات خود با آن مواجه بودند تصمیم گرفتند عده‌ای را به‌عنوان فقیه تربیت کنند؛ از جمله این افراد حضرت علی (ع) بود که به جز امامت فقیه هم بودند، همین اقدام از سوی ایشان نیز انجام گرفت.

وی با بیان اینکه اوج نظریه فقاهت در دوران امام باقر و امام صادق (ع) بود، ادامه داد: در این دوران به دلیل درگیری بین بنی‌امیه و بنی‌عباس فرصتی پیش آمد تا حوزه‌های علمیه شکل گیرد و شاگردان بسیاری خدمت امام صادق (ع) بیایند و علوم فقهی را بیاموزند.



خطیب موقت نماز جمعه شهرکرد به ورود چهار شهید گمنام و دو شهید تازه تفحص شده به چهارمحال و بختیاری اشاره و خاطرنشان کرد: شهیدی بعد از ۳۷ سال شناسایی شده وآماده است اما پدرمادر این شهید در قید حیات نیستند.

خطیب موقت شهرکرد با بیان اینکه از ملت شهید پرور شهرکرد برای شرکت در مراسم وداع با شهدای گمنام دعوت کرد و افزود: استان میزان شش شهید است.

وی شرکت در این مراسم را تجدید عهد باشهدا دانست وگفت: هر کس در این جغرافیا زندگی می‌کند مدیون شهدا است، این عزیزان جایی از دنیا را اشغال نکردند. شهدا ولایت خود را به مولایشان با خون و استخوان‌های‌شان ثابت کردند و همه ما در برابر خون این عزیزان مسئول هستم.

خطیب نماز جمعه شهرکرد در ادامه گفت: از طرق مختلف خواسته‌های مردم مظلوم استان را به گوش مسئولان رساند‌ه‌اییم و مردم باید خواسته‌های خود را حتی در تریبون‌های عمومی بیان کنند.

وی با اشاره مشکلات آب ، بیان کرد: از مسئولان قوه قضائیه تقاضا داریم این مطالب را بشنوند اگر درست است اجرایی کنند و اگر اشتباه است گوینده را مواخذه کنند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد در رابطه با موارد غیر قانونی در حوزه آب استان، تصریح کرد: محیط زیست حق همه مردم و همه نسل‌ها است و ما اجازه دخالت و ویران کردن این محیط را نداریم اما متاسفانه دخالت‌های زیاد، محیط زیست را ویران و آبادانی‌ها را به کویر تبدیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه در هر استانی اگر قرار است جابه‌جایی صورت گیرد باید مجوز استانی داشته باشیم، گفت: حال سوال این است که مجوز تونل گلاب، تونل بهشت آباد و کوهرنگ کجاست؟ با احداث این تونل‌ها این شهرستان‌ها را کویر کرده‌ایم.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه تصرف ظالمانه محیط زیست جرم‌انگاری شود، اظهار کرد: قانون‌شکنی و قانون گریزی و تمکین نکردن در قوانین کشور اسلامی علاوه بر جرم گناه نیز است.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با بیان اینکه حفر تونل بهشت‌آباد به عمق ۳۰۰ متر و عرض حداکثر دو هزار متر از زیر چهار شهرستان استان می‌گذرد که این مناطق را با خاک یکسان می‌کند، تصریح کرد: تونل کوهرنگ ۲۳ سال پیش احداث شده است و هنگام احداث چند تعهد به مردم این شهرستان‌ها دادند اما به ۸۹ درصد این تعهدات هم عمل نکردند و در عوض کنار تونل ویلا نیز ساخته شد. قاضی دستور تخریب این ویلاها را صادر کرد اما بر این حکم اعتراض شد و جلوی تخریب ویلا‌ها از طریق مقامات بالا گرفته شد.

وی با بیان اینکه اگر قانون گریزی در کشور باب شود سنگ روی سنگ بند نخواهد شد، گفت: مردم مظلوم کوهرنگ اجازه برداشت نیم ‌لیتر آب برای کشاورزی و دامپروری ندارند و این درصورتی است که آب شهرستان‌های ما برای آبیاری چمن‌ها و صیفی‌جات و... استفاده می‌شود.
حجت‌الاسلام جعفری با بیان اینکه طرح«بن - بروجن» برای تأمین آب حدود نیمی از مردم استان مصوب شد که متأسفانه حدود یک سال و اندی است که ادامه اجرای این طرح تعطیل شده است، افزود: طبق لایحه مجلس شورای اسلامی اداره تمام تأسیسات آب باید به استان تحویل و اداره تونل‌ها باید به مسئولان استانی داده شود.
وی بیان کرد: با وجود بارش‌های اخیر سد زاینده‌رود باید پر از آب باشد اما از اسفندماه سال گذشته تا کنون ۸۰۰میلیون آب رهاسازی شده است این در حالی است روستاهای استان با تانکر آب‌رسانی می‌شوند.

جعفری با اشاره به هفته قوه قضاییه و شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانش در هفتم تیرماه به دست منافقان افزود: شهید رحمان استکی یکی از شهدایی که در این حادثه تروریستی بود.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۴۹:۱۸

30 Dec 2019