۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۴۲۳۳۶

97548 متر مربع از اراضی ملی در چهارمحال و بختیاری رفع تصرف شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاري از رفع تصرف 97548 مترمربع از اراضی ملی در منطقه حفاظت شده هلن در شهرستان کیار و منطقه حفاظت شده شیدا در شهرستان بن خبر داد.
97548 متر مربع از اراضی ملی در چهارمحال و بختیاری رفع تصرف شد
به گزارش جهانبین نیوز ؛ شهرام احمدی مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر، گفت: 65228 متر مربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده هلن در شهرستان کیار و 32320 متر مربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده شیدا در شهرستان بن تغییر کاربري شده بود، با پیگیري حفاظت محیط زیست استان و دستور مقام قضایی، رفع تصرف و به وضعیت سابق بازگردانده شد.

وی افزود: تعداد 11 نفر متخلف در جریان این متصرفات توسط دستگاه قضا به پرداخت جزای نقدی و حبس تعزیری محکوم شدند.

احمدی تصریح کرد: در یکی از این متصرفات، متخلف اراضی ملی به 6 ماه حبس تعزیری و در پرونده ای دیگر یک نفر متخلف به پرداخت سی میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد. این مقام مسئول  اراضی ملی را جزو انفال و حقوق عامه مردم و برخورد با متجاوزان را از اولویت ها دانست و خاطرنشان کرد: حفاظت از مناطق تحت
مدیریت از وظایف و تکالیف اصلی اداره کل حفاظت محیط زیست استان است که با تلاش و پیگیری‌های یگان حفاظت محیط زیست از این مناطق به شدت حفاظت می شود.

منطقه حفاظت شده شیدا در 27 کیلومتری شمال شهرستان شهرکرد و در شهرستان بن واقع شده و منطقه حفاظت شده هلن با 40 هزار هکتار وسعت پس از سبزکوه دومین منطقه حفاظت شده چهارمحال و بختیاری است، که درمحدوده شهرستان های اردل، لردگان و کیار با فاصله تقریبی ۱۱۰ کیلومتری از مرکز استان واقع شده است.

انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۴:۵۵

27 Dec 2019