۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۴۲۳۲۳
رئيس موسسه ترک اعتياد آواري زندگي پاک فارسان:

يک نشانه به‌طور خاص نمي‌توان عامل بروز اعتياد باشد/ مافياي سود جوي هستند که با اين کار از ثروت زيادي برخوردار شدند

رئيس موسسه ترک اعتياد آواري زندگي پاک فارسان گفت: به‌طور خاص نمي‌توان عامل بروز اعتياد باشد بلکه اغلب مجموعه‌اي از عوامل سبب کشش فرد به‌طرف اين بيماري خانمان‌سوز مي‌شود.
يک نشانه به‌طور خاص نمي‌توان عامل بروز اعتياد باشد/ مافياي سود جوي هستند که با اين کار از ثروت زيادي برخوردار شدند
حجت‌الاسلام احسان رنجبر رئيس موسسه ترک اعتياد آواري زندگي پاک فارسان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز در رابطه با ترک اعتياد گفت: زماني که يک موضوع خطرات زيادي را براي جامعه فراهم کند به‌طور طبيعي راهکار براي جلوگيري از اين موضوع خطرآفرين ضروري‌ترين چيز براي امروز و ديروز و آينده جامعه اسلامي به شمار مي‌رود.

وي با اشاره به اينکه مسئولين و دست‌اند کاران مبارزه با مواد مخدر نگاه ويژه‌اي نسبت به امر خنثي‌سازي اين باندهاي خطرناک مواد مخدر دارند تأکيد کرد: موادهاي مخدر سنتي و صنعتي گوناگوني که امروز در جامعه وجود دارد و خطرات زيادي ازجمله جاني و مالي را فراهم کرده به‌گونه‌اي که اعتمادبه‌نفس را کم کرده و باعث بي‌اعتمادي در سطح جامعه شده است.

وي با اشاره به اينکه مواد مخدر و افرادي که دچار اين بيماري شده‌اند سرمنشأ بيشتر آسيب‌هاي اجتماعي امروز هستند اظهار داشت: در کنار اعتياد، مافياي سود جوي وجود دارند که با اين کار از ثروت زيادي برخوردار شدند و از اين کار خانمان‌سوز براي ديگران دست برنمي‌دارند.

در ادامه اين نشست حجت‌الاسلام احسان رنجبر، با عواملي که مي‌تواند مؤثر در بروز اعتياد در يک فرد شوند نشست را ادامه داد.

وي افزود: به‌طورکلي، عواملي را که باعث بروز اعتياد در جامعه مي‌شوند را مي‌توان به چهار دسته تقسيم کرد و آن‌ها را اين‌گونه بيان کرد. محيط اجتماعي؛ عوامل شخصي مثل خانواده، مدرسه و هم سن و سالان، مشکلات رواني و رفتاري فرد، تأثيرات بيولوژيک را مي‌توان از اساسي‌ترين چيزي‌هاي شمرد که باعث گرفتاري فرد به بيماري اعتياد مي‌شود.

حجت‌الاسلام رنجبر در ادامه گفت: بايد توجه کامل داشت که يک نشانه به‌طور خاص نمي‌توان عامل بروز اعتياد باشد بلکه اغلب مجموعه‌اي از عوامل سبب کشش فرد به‌طرف اين بيماري خانمان‌سوز مي‌شود و مهم‌ترين عوامل که فرد کشش پيدا مي‌کند به‌طرف اين بيماري اين‌ها هستند عوامل فردي بوالهوسي، کنجکاوي فرد در خصوص مواد مخدر، بيکاري، عوامل سياسي در دسترس بودن مواد مخدر، فقر، مهاجرت بي جا از روستاها به‌طرف شهر و شهرستان‌ها، عوامل خانوادگي اختلافات خانوادگي، طلاق و تربيت نادرست از زمان کودکي، روابط و دوستي‌هاي خطرناک را مي‌توان از مهم‌ترين عوامل که سبب کشيده شدن فرد به‌طرف اعتياد مي‌شود شمرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۰۸:۰۳

26 Dec 2019