۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۴۲۳۱۶
مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری خبر داد

ثبت 266 گونه پرنده‌ در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: با ثبت مشاهده دو پرنده گنجشک گلو زرد، هم‌اکنون مشاهده 266 گونه پرنده در چهارمحال و بختیاری ثبت شده است.
ثبت 266 گونه پرنده‌ در چهارمحال و بختیاری
شهرام احمدی مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: تعداد دو پرنده گنجشک گلو زرد، آخرین مشاهده گونه پرنده جدید در استان است و توسط رضا نیک فلک در شهرستان کوهرنگ بخش بازفت این شناسایی ثبت شده است.

وی افزود: این اولین گزارش از مشاهده گونه جدید گنجشک گلو زرد در استان چهارمحال و بختیاری است و با
با ثبت مشاهده این دوگونه پرنده، هم‌اکنون مشاهده 266 گونه پرنده در چهارمحال و بختیاری ثبت شده است.

احمدی عنوان کرد: گنجشک گلو زرد با نام علمی (Petronia Xanthocollis) 13 سانتیمتر طول دارد و به رنگ زیتونی خاکستری با قاعده ی پهن و درشت منقار که در فصل تولید مثل سیاه رنگ است دیده می‌شود.

وی افزود: در پرنده‌ ماده و پرنده‌ نابالغ نر، رنگ منقار صورتی مایل به قهوه‌ای است، پرنده‌ نر لکه‌ زردی در قسمت پایین گلو دارد که با نوار زیتونی مایل به خاکستری سینه و سفیدی چانه و گلو احاطه شده و پوشپرهای ثانویه روی پیش بال بلوطی رنگ است، روی درخت می‌نشیند و حرکاتش مانند سهره است.

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری بیان داشت: این پرنده در شیب‌های تند کوهستان و دامنه‌های مرتفع و صخره‌ها، اراضی سنگی، خرابه‌ها، بستر خشک رودخانه‌ها و کشتزارها به سر برده و گاهی نیز لابلای درختان دیده می‌شود.

احمدی در پایان تصریح کرد: این پرنده در جنگل‌های باز و خشک نخلستان‌ها، روستاها، قعر دره‌های دارای رودخانه با درخت و کشتزارها به سر برده و در شکاف یا سوراخ درختان آشیانه می‌سازد و تابستان‌ها در ایران فراوان است.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۲۰:۵۰

27 Dec 2019