۰
plusresetminus
ورزش فوتبال با وجود اینكه در استان چهارمحال وبختیاری علاقه مندان بسیار زیادی دارد اما سالها است كه پیشرفتی نداشته و هر روز شاهد افول آن در استان هستیم كه می طلبد، مسئولان و دست اندركاران، گامی اساسی برای پویایی دوباره این ورزش در چهارمحال وبختیاری بردارند.
سوت پایان!/ مستطیل هایی که هیچ گاه سبز نشدند!/ گرفتاری فوتبال بام ایران در آفساید اعتبارات!
به گزارش جهانبین نیوز ،فوتبال جزء ورزش هایی است که بیشتر مردم را درگیر خود کرده و همواره طرفداران زیادی را به استادیوم می کشاند.

در استان چهارمحال وبختیاری  نیز این رشته، جزء محبوب ترین و پرطرفدارترین ورزش ها  در میان مردم است  و می توان گفت که این رشته ورزشی  در خون نوجوانان و جوانان این منطقه ریشه دوانده است.

با وجود علاقه و استعدادهای وافری که در میان جوانان این خطه وجود دارد، طی چند سال اخیر  شاهد رکود این ورزش در استان  بوده و این افول در حال افزایش است.

در دهه ۶۰ و اوایل دهه هفتاد تیم هایی از استان   در رقابت های استانی   وکشوری  حضور داشتند  ولی این روزها کمرنگ تر شده است.

ضعف مدیریتی بعضی از باشگاه های فعال در سطح استان در استفاده از ظرفیت ها و نبود حامی مالی  یکی از عوامل  و  مشکلات فوتبال چهارمحال وبختیاری  است.

عدم حمایت مالی  عامل اصلی عدم پیشرفت  فوتبال در چهارمحال وبختیاری است
محمد رضا حیدری مربی باشگاه صنعتگران هفشجان در  گفتگو با  خبرنگار جهانبین نیوز در این خصوص  گفت: چهارمحال وبختیاری با وجود داشتن استعدادهای بی شمار در زمینه فوتبال و فوتسال همواره از نبود حامی مالی رنج برده و این عامل نیز در رکود این دورشته  در استان، بسیار تاثیر گذار بوده است.

وی اضافه کرد  : استان از نظر داشتن مربی باتجربه و تعداد بازیکن، مشکلی ندارد بلکه مشکل اصلی همان نبود حامی مالی است؛ زیرا تیم داری در سطح حرفه ای ، دسته یک یا حتی دسته 2، هزینه بالایی دارد.

عدم حضور  بخش  خصوصی در ورزش استان مانعی برای توسعه
دبیرکمیته فوتسال استان   در این رابطه به خبرنگار جهانبین نیوز گفت: مشکل اصلی فوتسال در استان  ، کمبود اسپانسر مالی در بخش خصوصی است که سالها است  فوتبال و فوتسال  از آن رنج می برند.

جعفری بابیان اینکه چهارمحال وبختیاری درزمینه فوتسال دارای استعدادهای درخشانی است خاطرنشان کرد: فوتسال  استان، همیشه در رده های پایه موفق بوده و بازیکنان خوبی نیز تربیت شده اند ولی متاسفانه به دلیل مشکلات فراوان و عدم حمایت مالی در رده بزرگسالان ، تیم های مطرح و قوی نداریم ، در نتیجه بازیکنانی که در سطح بالایی هستند ، به ناچار به تیم های مطرح در استان های دیگر می پیوندند.

وی  اضافه  کرد: بیشترین بازیکنانی که به باشگاه های دیگر استان ها روی می آورند، در سطح جوانان و بزرگسالان هستند؛ زیرا در این سطح فاقد باشگاه معتبر و صاحب نام هستیم.

دبیر کمیته فوتسال استان نبود انگیزه را از دیگر دلایل عدم کسب موفقیت باشگاه ها در سطح حرفه ای دانست و عنوان کرد: نبودن انگیزه در کادر تیم ها و بازیکنان  باعث می شود تلاش زیادی برای ارتقاء سطح کیفی  فوتسال در استان صورت نگیرد و نحوه عقد قرارداد بازیکنان به گونه ای است که بازیکنانی که از لحاظ کیفی در سطح بالاتری هستند  به مرور دچار افت شده و   دوران حرفه یک بازیکن در مدت کوتاهی به پایان می رسد.

وی به عدم تمایل حمایت از باشگاه ها پرداخت و افزود :  ضعف مدیریتی باشگاه ها و نداشتن برنامه مالی شفاف باعث شده است که  تمایل چندانی برای حمایت از باشگاه ها وجود نداشته باشد.

توسعه لیگ های استانی پیش نیاز حضور در سطح حرفه ای کشور است
مدیر کل ورزش وجوانان استان چهارمحال وبختیاری با بیان اینکه فوتبال سابقه ای قدیمی در استان دارد به خبرگار جهانبین نیوز گفت: اگر شما به گذشته نگاه کنید ، در فوتبال خیلی موفق عمل نکرده ایم، شاید در مقاطعی وضعیت بهتر بود . ولی در سال های گذشته وبه دلیل عدم وجود صنایع مادر در استان  نتوانستیم جایگاه خوبی در کشور پیدا کنیم.

کریمی خاطر نشان کرد : خوشبختانه در حال حاضر شرایط فوتبال و فوتسال استان پیشرفت چشمگیری داشته  و جایگاه خود را پیدا کرده است .

وی با بیان اینکه  در اداره کل ورزش و جوانان استان به دنبال توسعه ی لیگ استانی هستیم اضافه کرد: متاسفانه در سطح کشوری موفق نبوده ایم ، خوشبختانه با اسپانسرهایی که شناسایی شد ، حمایت های اداره کل  و  هیئت فوتبال استان  انشاالله در سال آینده در لیگ دسته یک فوتسال و  لیگ دسته سوم فوتبال نمایندگانی را خواهیم داشت .

کریمی تاکید کرد : با حمایت هایی که صورت خواهد گرفت و توسعه فوتبال و فوتسال استان امیدواریم خروجی   لیگ های استانی منجر به حضور موفق در سطح کشوری گردد.

مدیر کل ورزش و جوانان در خصوص جذب اسپانسر برای حمایت از تیم های استان به خبرنگار جهانبین نیوز گفت: نشست های متعددی در اتاق بازرگانی با حضور معاون اسبق اقتصادی استاندار برگزار کردیم و با راه اندازی صنایع مادر دراستان می توان شاهد این بود که از ظرفیت های این صنایع در بحث حمایتی از باشگاه ها استفاده کرد.

به گزارش جهانبین نیوز، می توان نتیجه گرفت که دلایل رکود فوتبال استان  چهارمحال وبختیاری ، نبود اسپانسر توانمند و ضعف مدیریتی در باشگاه ها بوده است که نیاز است مسئولان ورزشی و غیر ورزشی استان برای رفع این موانع گام اساسی بردارند؛ چرا که فوتبال  به عنوان پرطرفدارترین ورزش در کشور و استان، می تواند مانع بسیاری از انحرافات و کژروی های اجتماعی جوانان باشد.

گزارش از امیر کیوانی هفشجانی
انتهای پیام/1027ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۲۰:۰۵

27 Dec 2019