۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
کد مطلب : ۴۲۲۷۶
کارشناس مسائل سیاسی:

دیوار بلند بی اعتمادی بین ما و کشور آمریکا وجود دارد/تجربه تلخ برجام را تکرار نمیکنیم

کارشناس مسائل سیاسی گفت: ما به ضوابط و مقررات بین المللی احترام گذاشتیم و این آمریکائی ها بودند که 18 اردیبهشت سال گذشته از برجام خارج شدند و این است که ما دیگر تجربه تلخ برجام را تکرار نمی کنیم.
دیوار بلند بی اعتمادی بین ما و کشور آمریکا وجود دارد/تجربه تلخ برجام را تکرار نمیکنیم
منوچهر خلیلیان کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار کرد: تجربه تاریخی روابط سیاسی دو کشور آمریکا و ایران نشان می دهد که کشور آمریکا بعد از انقلاب اسلامی متاسفانه در غالب های مختلف و در رنگ های مختلف شیطنت ها و فتنه هایی را علیه نظام جمهوری اسلامی داشته است .

وی با اشاره به اینکه از همان ابتدای پیروزی جمهوری اسلامی آمریکا جنگ های متفاوتی در غالب جنگ سخت ، نیمه سخت، جنگ نرم برای براندازی جمهوری اسلامی ایران راه انداخته است بیان داشت: هدف آمریکا از راه انداختن این جنگ ها از بین بردن نظام جمهوری اسلامی ایران است.

خلیلیان تصریح کرد: ما بارها از طرف آمریکا تهدید و تحریم شده ایم که البته اینها حکم جدیدی نیست و از اول انقلاب تا کنون این مسئله ادامه داشته است.

وی افزود: آنچه برای ما مهم بوده این است که اعتمادی به کشور آمریکا و هیئت حاکمه آمریکا چه در دوران دموکرات ها و چه در دوران اوباما و چه الان  نداریم .

خلیلیان با اشاره به اینکه ما تجربه تلخ برجام را داریم بیان داشت: ما با اعتماد کامل وارد داستان برجام شدیم و به تعهدات خود عمل کردیم .

وی با تاکید بر اینکه ما به ضوابط و مقررات بین المللی احترام گذاشته ایم عنوان کرد: این آمریکائی ها بودند که 18 اردیبهشت سال گذشته از برجام خارج شدند.

آمریکائی ها به تعهدات بین المللی پایبند نیستند

کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: آمریکائی ها به تعهدات بین المللی پایبند نیستند و اتفاقا" قبل از برجام هم اینها کشورهای اروپایی و آمریکا را بازرسی کرده بودند که توپ را در میدان جمهوری اسلامی تحت عنوان پلیس خوب پلیس بد راه بیندازند.

وی ادامه داد: پلیس بد آمریکا بود که از برجام خارج شد و گفت من برجام را قبول ندارم و تهدید و تحریم هم کرد و آن  سه کشور اروپایی پلیس خوب شدند و توجه گر رفتارهای زشت دولت و رئیس جمهور آمریکا .

خلیلیان گفت: هنوز دیوار بلند بی اعتمادی بین ما و کشور آمریکا وجود دارد و رهبر معظم انقلاب همان طور که پنج سال گذشته در موضوع برجام هوشمندانه فرمودند من خوش بین نیستم به آمریکائی ها و کشورهای غربی در این قصه هم نخست وزیر ژاپن وارد کشور ما شد و حضرت آقا فرمودند ما ترامپ را به رسمیت نمیشناسیم که بخواهیم پیامی را برای آن صادر کنیم و این نشان دهنده آن است که آمریکا در برجام ، مذاکره ها و نشست هایی که با کشورها دارند نمره قابل قبولی نداشته است.

وی اظهار کرد: پیام این دیدار این بود که ما به دنیا ثابت کنیم کشوری هستیم که روی حرفمان میمانیم و پایبند به وابط ، مقررات و قوانین بین المللی هستیم اما آمریکا یک کشوری هستند که تلاش می کنند برتری خودشان ، قدرت خود را به رخ جهانیان مخصوصا" جمهوری اسلامی نشان دهند.

خلیلیان در پایان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی حرف و پیامش روشن است و فرمایشات مقام معظم رهبری در قبال نخست وزیر ژاپن نیز کاملا"  روشن بود و رهبر معظم انقلاب حرفهایشان را به دنیا ثابت کردند.
 
انتهای پیام/1020ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۴۷:۴۳

30 Dec 2019