کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دغدغه گردشگران در سفر به شهرستان فارسان/

زيرساخت‌هاي گردشگري مناسبي در شهرستان فارسان وجود ندارد

22 خرداد 1398 ساعت 9:39

مکان گردشگري وگردشگرخوبي در شهرستان فارسان هست ولي زيرساخت‌هاي لازم براي استفاده از اين ظرفيت فراهم نيست.


به گزارش جهانبین نیوز، فارسان يکي از شهرهاي استان چهارمحال و بختياري است. جاهاي ديدني شهرستان فارسان سنگ‌نوشته تاريخي مشروطه در کنار غاري به نام «پيرغار» در روستاي سرسبز و جنگلي دِه چشمه، غار سراب در روستاي دهنو.
 
فارسان نقطه تقاطع و بهترين مرکز دادوستد براي طوايف مختلف بختياري است. در شهر فارسان مسجد جامع فارسان از بناهاي تاريخي و کهن اين شهر است. حمام خزانه‌اي اين شهر که قدمتي حدود 200 ساله داشت بابي توجهي مسئولين شهر و ميراث فرهنگي استان خراب و اسفالتِ خيابان به روي آن کشيده شد.
 
يکي از همشهرياني فارساني در گفتگو با خبرنگارجهانبین نیوز گفت: تعطيلات پايان ماه رمضان تجربه‌ي جديدي در خصوص صنعت گردشگري براي شهرستان فارسان به ارمغان داشت.

 حيدري افزود: متأسفانه حجم اندکي از سيل گردشگران که به استان چهارمحال و بختياري سفر کردند در شهر فارسان اقامت داشتند ولي امکانات لازم براي اقامت اين عزيزان به لحاظ کيفي و کمي در سطح پاييني قرار داشت.

وي با اشاره به اینکه  اگر مکان گردشگري پيرغار نبود هيچ گردشگري از شهرستان ما عبور هم نمي‌کرد بیان داشت: کمکي که صنعت گردشگري مي‌تواند انجام دهد را به‌وضوح در روستاي ده چشمه مي‌توان ديد.

وي اظهار داشت: ايجاد کمپ‌هاي اقامتي، ايجاد فروشگاه‌هاي بزرگ در طول مسير فروش صنايع‌دستي و سوغات محلي (که البته جا دارد به اين موضوع توجه ويژه شود) و اشتغال ازجمله مزاياي حضور گردشگران است.

وي عنوان داشت: اميدواريم ادارات و سازمان‌ها از تجربه قطع برق و آب در پايان تعطيلات گذشته تجربه کسب کنند و هماهنگي‌هاي بيشتري باهم داشته باشند تا گردشگران خاطر خوشي از سفر به شهرستان ما به همراه داشته باشند.

وي در پايان گفت: به زيرساخت‌هاي گردشگري توجه ويژه داشته باشند، سرويس‌هاي بهداشتي، حمام، آب آشاميدني روشنايي و امنيت و جاده‌هاي دسترسي هم ازجمله اولويت‌هاي توسعه اين صنعت مي‌باشد، از بخش خصوصي هم خواهشمنديم هرساله بخشي از درآمد گردشگري را صرف امور رفاهي کنند و در مقابل درآمدي که از اين راه دارند مبالغي را هم‌جهت توسعه هزينه کنند.

 

آبشار پيرغار يکي از زيباترين مکان‌هاي طبيعي استان چهارمحال و بختياري مي‌باشد
 
به گزارش جهانبین نیوز؛ آبشار پيرغار در مجموعه گردشگري پيرغار روستاي ده ‌چشمه شهرستان فارسان قرار دارد. اين آبشار از بالاي کوه پيرغار به پايين سرازير شده و يکي از زيباترين مکان‌هاي طبيعي استان چهارمحال و بختياري مي‌باشد.

در فصل زمستان سرماي بسيار زيادي اين منطقه را فرامي‌گيرد و موجب يخ‌زدگي آبشار مي‌شود، اما بااين‌وجود به دليل برخورداري اين منطقه از جاذبه‌هاي طبيعي و تاريخي، مورد بازديد علاقه‌مندان بسياري مي‌باشد.
 
در مجاورت اين آبشار کتيبه‌هايي ديده مي‌شوند که جزو بي‌نظيرترين آثار مکتوب از حمله بختياري‌ها به تهران در زمان مشروطه مي‌باشند. اين سنگ‌نوشته‌ها به شرح فعاليت‌هاي مجاهدين چهارمحال و بختياري براي مبارزه با استبداد محمدعلي شاه قاجار پرداخته است. کتيبه‌ها به‌فرمان حاج خسرو خان سردار ظفر بختياري، حاج علي‌قلي خان سردار اسعد دوم بختياري و جعفرقلي خان سردار اسعد سوم بختياري ايجادشده‌اند.
 
آبي که از آبشار پيرغار جاري مي‌شود، از کنار روستاي ده چشمه گذشته و کشتزارهاي بسياري را سيراب مي‌نمايد. اين آبشار در سال‌هاي پربارش بيش از دو ماه (از اواسط اسفند تا اواخر ارديبهشت) آبدهي دارد اما در سال‌هاي خشک‌سالي، ميزان آبدهي آن به يک ماه کاهش مي‌يابد

نبود زیر ساخت های مناسب در مکان های گردشگری شهرستان
 
مسافران و گردشگران به‌جاي دغدغه حضور و اقامت در هتل‌هاي چند ستاره، حضور در روستاها و اقامتگاه‌هاي بوم گردي تمرکز مي‌کنند تا به‌دوراز زندگي ماشيني بر صفاي دل و روح بيفزايند.
 
يکي از مسافراني که از استان خوزستان به اين شهر مسافرت کرده مي‌گويد: مکان گردشگري وگردشگرخوبي در شهرستان هست ولي زيرساخت‌هاي لازم براي استفاده از اين ظرفيت فراهم نيست.
 
خانم يداللهي کارشناس مديريت جهانگردي گفت: سالانه بيش از يک‌ميليون گردشگر به شهرستان سفرمي کنند امامتاسفانه امکانات جوابگوي نياز اين‌همه مسافر نيست.



مناطق روستايي زمينه مساعدي براي توسعه فعاليت‌هاي اقتصادي دارند

 رئيس ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان فارسان از افزايش 30 درصدي گردشگران به شهرستان فارسان خبر داد.

فرشيد بزرگ نيا افزود: در تعطيلات آتي بيش از ده‌ هزار نفر از کانون‌هاي گردشگري و بناهاي تاريخي شهرستان فارسان بازديد کردند.

 وي افزود: تمام تمهيدات لازم فراهم‌شده که مسافرين عزيز با خاطره‌ي خيلي خوب به استان‌ها و شهرستان‌هاي خود بازگردند.

وي بيان داشت: روستاهاي هدف گردشگري استان ضمن برخورداري از بافت تاريخي، داراي آداب‌ورسوم و سنن ويژه خود هستند که مي‌تواند براي هر گردشگر ازجمله گردشگران خارجي جذاب باشد.

وي اظهار داشت: مناطق روستايي زمينه مساعدي براي توسعه فعاليت‌هاي اقتصادي دارند و بايد با توجه بيش‌ازپيش به اين مناطق و بهره‌گيري از ظرفيت‌ها آن‌ها بتوان ضمن جلوگيري از مهاجرت جميعت روستايي به شهرها، اقتصاد روستايي را نيز توانمند کرد/

انتهاي پيام/590پ


کد مطلب: 42247

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/42247/زيرساخت-هاي-گردشگري-مناسبي-شهرستان-فارسان-وجود-ندارد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir