۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
کد مطلب : ۴۲۲۴۱
مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری خبر داد

کاهش 50 درصدی صنایع آلاینده در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: کاهش صنایع آلاینده در این استان در پنج سال اخیر محسوس بوده و از 37 صنعت به 15 رسیده است.
کاهش 50 درصدی صنایع آلاینده در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز؛ شهرام احمدی مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته محیط زیست اظهار کرد: 15 خردادماه روز جهانی محیط زیست نام گرفته است.
 
وی شعار هفته محیط زیست را "کاهش آلاینده‌ها و پسماندها، آسمان آبی و زمین سبز" عنوان و تصریح کرد: در چهارمحال و بختیاری درخصوص هر یک از قسمت‌های شعار انتخابی اقداماتی صورت گرفته است.
 
احمدی با بیان اینکه در اکثر تالاب‌ها مدیریت زیست‌بومی اجرا شده که با مشارکت آحاد مردم جامعه و با محوریت محیط زیست طرح جامعی برای حوضه آبریز جهت بهره‌برداری خردمندانه و حفاظت پایدار تهیه شده است ادامه داد: یکی از قوانین طلایی در بحث نظارت بر صنایع و خروجی پساب‌ها، قانون هوای پاک بود که بسیاری از خلاءها را پر کرد و بسیار کمک‌کننده بود.
 
مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کاهش صنایع آلاینده در این استان محسوس بوده و تعداد این صنایع در پنج سال اخیر از 37 صنعت به 15 رسیده است بیان داشت: یکی از دلایل این کاهش توجه ویژه صاحبان صنایع به محیط زیست، همکاری خوب دستگاه قضایی و فرهنگ‌سازی خوبی بوده که صورت گرفته و این صنایع را تا 50 درصد کاهش داده است.
 
وی از اجرای آزمایش‌های راستی‌آزمایی برای پایش رندوم و فصلی آلاینده‌های آب، خاک و هوا توسط اداره محیط زیست استان خبر داد و گفت: طی آزمایش‌های صورت گرفته اگر واحدی آلاینده باشد اخطار گرفته و زمان لازم برای رفع مشکل به آن داده می‌شود اما درغیراین‌صورت برخورد قانونی توسط قوه قضائیه صورت خواهد گرفت.
 
احمدی با اشاره به تولید روزانه 725 تن زباله در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: سرانه تولید زباله به ازای هر یک نفر 700 گرم است، متولیان مدیریت پسماند در شهرها شهرداران و در روستاها دهیاران هستند و سال گذشته 24 مورد شهردار و دهیار به دلیل تخطی از مدیریت پسماند به مراجع قضایی معرفی شدند.
 
مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری بیان داشت: این استان جزء استان‌های پاک در کشور است و در سال 96 و 97، 53 روز با پدیده گرد و غبار درگیر بود، اما امسال از ابتدای سال تاکنون فقط یک روز خارج از رنج سالم با منشاء خارجی بودیم.
 
احمدی با اشاره به وجود یک هزار و 400 گونه گیاهی و بیش از 300 گونه  جانوری در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این استان ازجمله استان‌های موفق در حفظ محیط زیست می‌باشد و پنج سال است که جزء استان‌های برتر در حوزه محیط زیست قرار گرفته است.
 
وی به استفاده از فناوری‌های نوین در حفاظت از محیط زیست اشاره و اضافه کرد: تلاش‌مان این است که در سال‌های آینده افزایش تجهیزات و نیرو در این زمینه داشته باشیم.
 
مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری آموزش را رکن اساسی در بحث محیط زیست عنوان و یادآور شد: سعی کردیم آموزش‌ها را همسو با حفاظت پیش بریم و جوامع ذی‌نفع و هدف را تحت آموزش قرار دهیم.
 
وی با اشاره به حضور جدی مردم در مهار آتش‌سوزی‌ها بیان داشت: مردم، گردشگران، کشاورزان، چوپانان و... مسائل زیست‌محیطی را رعایت کنند و اجازه ندهند به دلیل بی‌احتیاطی آتش‌سوزی به راه افتاده محیط زیست نابود شود.
 
احمدی خاطرنشان کرد: در سال 97 در جهت حفظ تنوع زیستی تعداد 437 تخلف زیست محیطی شناسایی و 541 نفر در این زمینه به مراجع قضایی معرفی شد همچنین در دو ماهه نخست امسال 14 مورد شکار غیرمجاز ثبت، 89 پرونده تخلفاتی تشکیل و 103 متهم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۴۶:۴۶

30 Dec 2019