۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵
کد مطلب : ۴۲۲۲۴

افزایش تولید گل شاخه بریده در چهارمحال و بختیاری

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان گفت: سالانه ۷ میلیون گل شاخه بریده در ۱۰ رقم از نظر تنوع رنگ در چهارمحال و بختیاری تولید و روانه بازار می شود که گل رز تولیدی این استان به دلیل ارتفاع بالا از سطح دریا و شرایط آب و هوایی مناسب کیفیت بالایی دارد.
افزایش تولید گل شاخه بریده در چهارمحال و بختیاری
  به گزارش جهانبین نیوز ؛ شیرانی مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان گفت: سالانه ۷ میلیون گل شاخه بریده در ۱۰ رقم از نظر تنوع رنگ در چهارمحال و بختیاری تولید و روانه بازار می شود که گل رز تولیدی این استان به دلیل ارتفاع بالا از سطح دریا و شرایط آب و هوایی مناسب کیفیت بالایی دارد.

شیرانی افزود: در چهارمحال و بختیاری ۱۱ واحد گل رز شاخه بریده و یک گلخانه گل آلسترومریا فعال است که سالانه هفت میلیون شاخه اصل گل شاخه بریده تولید می کنند.

وی اشتغالزایی مستقیم در گلخانه های شهرکرد و بروجن را ۱۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: بخش عمده گل شاخه بریده استان به تهران، اصفهان و محلات در استان مرکزی ارسال و از طریق پایانه گل و گیاه به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: ۲۳ هزار متر مربع از زمین های چهارمحال و بختیاری زیر کشت گلخانه ای رفته که دلیل آن ارتفاع بالا در کنار شرایط نورگیری مناسب است.

شیرانی پیش بینی کرد: تا پایان امسال و بهره برداری از سه واحد تولیدی دیگر، تولید گل رز شاخه بریده در استان به ۱۰ میلیون شاخه در سال برسد.

وی مساحت گلخانه های استان را ۲۲ هکتار برآورد کرد و گفت: به طور میانگین در هر متر مربع ۱۱۰ شاخه گل رز تولید می شود.

انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۰۵:۵۱

27 Dec 2019