کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صلابت، نتیجه مقاومت!/ در قاموس زندگی انسانهای آزاده، ترس وجود ندارد

18 خرداد 1398 ساعت 13:56

استاد دانشگاه شهرکرد گفت: ما در مقابل مشکلات ایستادگی میکنیم و برای حل مشکلات نیز راه های برون رفت مشکلات ، بحران ها و همه محدودیت ها را میسنجیم و پیام مقام معظم رهبری نیز تاکید بر صبر و ایستادگی است.


احمد رضا بسیج استاد دانشگاه شهرکرد در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ اظهار کرد: انسان در مواجه با محدودیت ها و مواجه با وسوسه های شیطان و سختی های زندگی سه راهکار دارد که یک راه آن این است که در مقابل آن ها تسلیم شود و کوتاه آید و اگر گناهی مرتکب شود یا سختی پیش آید خود را بکشد  که کنار آمدن با این موارد با هر قیمتی  می تواند باشد .

وی با اشاره به اینکه در مقابل سختی ها باید ایستادگی کرد  گفت:  راه دوم در مقابل سختی ها مقاومت است اما مقاومتی که با ترس همراه بوده  که این خود کشی  است که متاسفانه بسیاری از جوامع این راه را در پیش گرفته اند.

بسیج با اذعان بر اینکه عده ای هستند که در برابر مشکلات صبر دارند اما شادابی لازم را ندارند بیان داشت: بسیاری از جوامع در برابر مشکلات صبر دارند اما شادابی لازم را ندارند.

وی  با اذعان بر اینکه راه سوم در مقابل مشکلات ایستادگی و صبر و مقاومتی است که در عین سختی شادابی را نیز به همراه دارد عنوان کرد:  راه سوم نوعی عبادت به حساب  می آید و انسان در این مواقع باید بداند  که در مقابل سختی ها به کمال می رسد.

بسیج با تاکید بر اینکه امروز مردم ما با سختی های فراوانی رو به رو هستند اما این را باید بدانند که با دشواری ها می توانند به رشد فکری برسند تصریح کرد: ما در مقابل سختی هایی که دشمن بر سر ما آ وار کرده است مقاومت می کنیم و میاستیم تا به جایی که می خواهیم برسیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص منطق مقاومت اظهار کرد: وقتی مقام معظم رهبری امر کرده اند که در برابر سختی ها مقاومت کنیم این می تواند یک گزینه عقلانی باشد .

بسیج اظهار کرد: انسان در حالی که هیچ گریزی از مشکلات ندارد چاره در این است که صبر پیشه کند و مقاومت بورزد که همراه با تلاش و از نوع استقامت باشد.

وی یادآور شد: کنار آمدن با مشکلاتی که صبر جلیل در آن باشد این خود مقاومتی است که خود به خود انسان رارشد می دهد .

بسیج در پایان  خاطر نشان کرد: ما در مقابل مشکلات ایستادگی میکنیم   و برای حل مشکلات نیز راه های برون رفت مشکلات و بحران ها و همه محدودیت ها را میسنجیم و پیام مقام معظم رهبری نیز بر صبر و ایستادگی ناظر بر نوع سوم است.

انتهای پیام/1020ج
 


کد مطلب: 42223

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/42223/صلابت-نتیجه-مقاومت-قاموس-زندگی-انسانهای-آزاده-ترس-وجود-ندارد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir