۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴
کد مطلب : ۴۲۲۱۴

تولید 2.5 تن اکسیژن در هر هکتار از جنگل های زاگرس

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: هر هکتار از جنگل های زاگرس در این استان قادر به تولید دو و نیم تن اکسیژن هستند.
تولید 2.5 تن اکسیژن در هر هکتار از جنگل های زاگرس
به گزارش جهانبین نیوز ؛ علی محمدی مقدم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با پوشش مطلوب درختان و گیاهان ، امکان جذب 68 تن گرد و غبار و ریزگرد در هر هکتار از جنگل های استان فراهم شده است.

محمدی مقدم با اشاره به وجود ۳۰۷ هزار هکتار جنگل در این استان گفت: گونه غالب آن‌ها بلوط ایرانی (با نام علمی Quercus branti) و گونه‌های دیگر شامل بادام کوهی، زالزالک، بنه یا پسته کوهی، داغداغان یا تاگ، گلابی وحشی، شنگ، زبان گنشجک و مهلب است.

وی افزود: منطقه رویشی این جنگل‌ها بیشتر در نواحی غربی استان در دو حوضه آبریز دز و کارون، از منطقه موگویی در شهرستان کوهرنگ آغاز می‌شود و تا غرب شهرستان اردل و قسمتی از بخش ناغان شهرستان کیار و شهرستان لردگان ادامه دارد.

محمدی مقدم ادامه داد: در هر هکتار از این جنگل ها حدود یکصد پایه درخت وجود دارد که هر درخت  از لحاظ اقتصادی پنج میلیون تومان ارزش دارد.

به گفته وی؛ یک میلیون و ۴۵۰ هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری را اراضی و مراتع طبیعی تشکیل می‌دهد که حدود ۳۰۷ هزار هکتار آن جنگل می باشد.
 
انتهای پیام /1020ج
 

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۱۰:۳۵

29 Dec 2019