۰
plusresetminus
سخنرانی مقام معظم رهبری در سی‌امین سالگرد ارتحال امام راحل لحظاتی پیش به اتمام رسید.
هزینه تسلیم در برابر دشمن از مقاومت بییشتر است/ مردم حقیقتا در عمل به توصیه امام کوتاهی نکردند و نمی‌کنند/ زرنگ بازی ترامپ مسئولان و ملت را فریب نمی‌دهد/ رژیم پهلوی در مقابل آمریکا تسیلم و توسری خور بود

به گزارش جهانبین نیوز ؛ سخنرانی مقام معظم رهبری در سی‌امین سالگرد ارتحال امام راحل در حرم امام خمینی لحظاتی پیش به اتمام رسید.
گزیده بیانات رهبر معظّم انقلاب بدین شرح است:
سی سال از آن روز وداع تاریخی و بدرقه با شکوه و بی نظیر مردم با امام بی نظیرشان انجام دادند، گذشت. در این سی سال تلاش‌هایی انجام شده تا یاد و نام امام کمرنگ شود.
سی سال است از طرف دشمنان گوناگون و از طرف بعضا افراد غافل اینگونه تلاش‌ها صورت می‌گیرد لکن واقعیت این است عکس خواسته دشمنان صورت گرفته است. یک نشانه آن همین اجتماع عظیم امروز است.
امام مختصات شخصیتی و موهبت‌هایی را دارا بود که خدا به او داده بود؛ این خصوصیات در کمتر کسی در این حد جمع می‌شو.
امام شجاع، با حکمت و تدبیر، پارسا و پرهیزگار، دلبسته به خدای بزرگ بود. امام مردمی بود و ظلم ستیز که با ظلم کنار نمی‌آمد؛ امام مردی بود عدالت خواه و طرفدار مظلومان. با مردم صادق بود و با مردم همانجوری سخن می‌گفت که احساس قلبی ایشان بود.
امام انسانی بود شجاعت انسانی بود با حکمت و با تدبیر انسانی بود پارسا و پرهیزکار و دل بسته به خدای بزرگ دل باخته به ذکر الهی امام مردی بود ظلم ستیز با ظلم کنار نمی‌آمد.
با آن مبارزه می‌کرد حامی مظلوم و استکبار ستیز امام مردی بود عدالت خواه طرفدار مظلومان و حامی مطلومان اهل صداقت و با مردم صادق بود.
با مردم صادقانه برخورد می‌کرد در راه خدا اهل مجاهدت بود و آرام نمی‌نشست و دائم در حال مجاهدت بود. از یک کار بزرگ که فراغت پیدا می‌کرد چشم به یک کار بزرگ تری می‌دوخت آن را دنبال می‌کرد این‌ها عوامل جاذبه امام بود؛ این خصوصیات در امام مجتمع شده بود هرکسی با این خصوصیات باشد دل‌ها به سمت او جذب می‌شود این‌ها همان وعده الهی است و این محبت‌ها هم محبت‌های الهی است محبت‌های تبلیغی نیست و کار خداست.
خب یک خصوصیت از خصوصیت امام است که بنده امروز در باره او می‌خواهم بیشتر صحبت کنم و اون خصوصیت مقاومت و ایستادگی است. آن چیزی که امام را در هیئت یک مکتب اندیشه تفکر و یک راه برای زمان خود و تاریخ مطرح کر بیشتر این خصوصیت بود. خصوصیت ایستادگی مقاومت و عدم تسلیم در برابر موانع در برابر تابو ها.
امام مقاومت خود را به رخ همه دنیا کشید چه تابوت داخل در دوران مبارزات خیلی‌ها خسته شدند خیلی‌ها مشرف به نا امیدی شدند، اما امام ایستاد. محکم بدون ذره ایی عقب نشینی ایستاد.
این مال قبل از دوران پیروزی انقلاب بود بعد از پیروزی انقلاب هم فشار‌ها به نوعی دیگر و همه جانب‌تر در مقابل امام ظاهر شد و امام هم اصل مقاومت و ایستادگی را از دست نداد.
جاذبه‌ی امام را چند روز قبل از این هم در راهپیمایی روز قدس مشاهده کردید و همه‌ی دنیا دیدند. چهل سال پیش امام بزرگوار روز قدس را برای دفاع از مسئله ی مهم فلسطین ابداع کرد. چهل سال میگذرد اما روز قدس کهنه نشده است.
امسال در بیش از صد کشور در روز قدس به یاد امام بزرگوار راهپیمایی شد، در حالی که سیاستهای استکباری آمریکا و حواشی امریکا و دنباله‌روان آمریکا سعیشان این است که مسئله‌ی فلسطین را به دست فراموشی بسپرند؛ میشنوید این خبرهای خباثت آمریکا و خیانت بعضی سران عرب را. در چنین شرایطی عامل نفوذ امام بزرگوار ما باعث میشود که مسئله ی قدس در این بیش از صد کشور مطرح بشود نه به وسیله ی به وسیله‌ی توده‌ی مردم و متن مسلمانها. این نشانه ی جاذبه ی امام است که بعد از سی سال از وفات امام همچنان وجود دارد. هیچ جاذبه ای در دنیا با این نمیتواند برابری کند.
البته من همینجا فرصت را مغتنم میشمارم و از مردم عزیزمان از اعماق دل تشکر میکنم به خاطر آن حضور پرشکوه و آبرومند در روز جمعه ی آخر ماه مبارک رمضان در سراسر کشور اجتماعات عظیم مردم وارد میدان شدند. مردم حقیقتا در عمل به توصیه امام کوتاهی نکردند و نمیکنند.
یک وقت در یک جاده‌ای انسان فرض کنید به یک مسیری برخورد می‌کند به یک حفره ایی برخورد می‌کند یا در حرکت در کوهستان که می‌خواهد به قله او برسد به صخره ایی برخورد می‌کند.
برخی‌ها برمی گردند و از ادامه راه منصرف می‌شوند، اما بعضی‌ها نگاه میکنند ببینند راه دور زدن آن مانع چیست یا مانع را بر میدارند یا با یک شیوه عاقلانه از آن عبور می‌کنند. امام اینجوری بود مقاوت یعنی آن راهی را انتخاب کرده بود و در آن حرکت می‌کرد.
حرف امام چه بود؟ حاکمیت دین خدا و مکتب الهی بود در زندگی عموم مردم این حرف امام بود بعد از آن که توفیق آن را پیدا کرد بر موانع غلبه کند، گفت ما نه ظلم می‌کنیم و نه زیر بار ظلم می‌رویم. با ظالم کنار نمی‌رویم و از مظلوم حمایت می‌کنیم. این حرف از متن دین و قرآن گرفته شده است.
علاوه بر آن که قرآن این را تایید می‌کند عقل سالم هم این را تایید می‌کند این چیزی است که همه خردمندان عالم این را می‌پذیرند. بدیهی است این وجه دشمنان گردن کلفتی در عالم دارد؛ دستگاه‌های استکباری عالم اهل ظلم اند تا آن زمانی که امام این نهضت عظمی را آغاز کرد بیش از ۲۰۰ سال بود ملت‌ها را زیر ظلم قرار داده بودند. در آسیا و آفریقا در کشور‌های مختلف هند فرانسوی‌ها در الجزایر و کشور‌های دیگر مشغول ظلم واضح و بدون پرده بودن. معلوم است آن‌ها از این شعار ناراحت می‌شوند یک کشوری در غرب آسیا و در ایران به وجود آید و شعار آن این باشد معلوم است برای آن‌ها سخت بود و از روز اول دشمنی‌ها شروع شد دشمنی را کسانی شروع کردند که اهل ظلم و تجاوز و باج گیری بودند.
این‌ها با طبیعت پیام امام بزرگواز سازگار نبود و دشمنی‌ها از روز اول شروع شد در دهه اول انقلاب یک جور در زمان حیات امام بزرگوار یک جور و در این دهه‌های اخیر یک جور.
بخش دوم: مقاومت موجب عقب نشینی دشمن می شود برخلاف تسلیم وقتی که دشمن به شما زور می گوید و شما یک قدم عقب بروید او بدون تردید یک قدم جلو می آید تنها را هم ایستادگی است ایستادگی در بابر زور گویی و باج گیری دشمن راه پیشگری از جلو آمدن اوست. خود ماهم در جمهوری اسلامی تجربه مان همین را نشان می دهد. من البته مثال ها زیادی را در ذهن دارم و به طور کلی بگویم هرجا ما ایستادگی و مقاومت کردیم توانستیم پیش رویم.
بخش سوم محور مقاومت است. بنده خودم سال گذشته در همین جلسه گقتم مقاومت هزینه دارد اما هزینه تسلیم در برابر دشمن از مقاومت بییشتر است. رژیم پهلوی در مقابل آمریکا تسلیم بود و ناراحت.
من عرض میکنم ما در محاسباتی که باید در مساله مقاومت در برابر زورگویان عالم داشته باشیم باید حقایق مربوط به زورگویان و خودمان را بدانیم.باید بدانیم در ادبیات سیاسی بین المللی عنوان مقاومت به شیوه امام خمینی یک عنوان است.
آنچه در تعبیرات فرنگی‌ها وجود داشت و بعد از قضیه آزادسازی خرمشهر این اصطلاح شایع شد، دکترین مقاومت امام خمینی است.
مقاله‌ها در أین باره نوشتند. این نوشته یکی از چهره‌های سیاسی معروف دنیاست که اگر بگویم همه می‌شناسند. او نوشته:
«در آینده نه چندان دور شاهد قدرت‌های فرامرزی خواهیم بود که از لحاظ ماشین آلات جنگی (مثل بمب اتم) یا سهم تولید صنعتی جهانی چندان بالا نیستند، اما با قدرت تاثیرگزاری بر میلیون تا انسان قدرت و سیطره نظامی غرب را به چالش خواهند کشید.»
راز ماندگاری جمهوری اسلامی اینهاست؛ این خطی است که این بزرگوار و این بنده صالح خدا در میان ما باقی گذاشت. خط مقاومت و ایستادگی و قدردانی از چیزی که داریم. امروز جبهه مقاومت در منسجم ترین وضعیت چهل سال منطقه است این یک واقعیت است. نقطه مقابل قدرت استکباری آمریکا است. قدرت فتنه! ما این را در محاسبات خود باید لحاظ کنیم اینی که در وضع سیاسی امریکا یا در وضع اجتماعی آمریکا چه اتفاقاتی افتاده و می افتد باید در محاسبات ما باشد. بعضی از آمریکایی ها را گفتند افول موریانه وار آمریکا این را یک نویسنده آمریکایی می گوید یعنی از درون دارد پوک می شود؛ هم در عرصه اقتصادی و اجتماعی و سیاسی اینگونه است.
آمار هایی وجود دارد در مورد وضع اقتصادی آمریکا و شرایط آن ها در بازار اقتصاد جهانی که به شدت سقوط کرده است. در بخش سیاسی هم آمریکا افول کرده است این را من به شما عرض می کنم افول سیاسی آمریکا یک دلیل داشته باشد کافیست آن روی کار امدن شخصی مثل ترامپ است.
در جرایم همراه با خشونت آمریکا در دنیا اول است؛ در مصرف مواد مخدر در دنیا اول است. در کشتار مردم خود کشور در دنیا اول است در کشتار مردم توسط پلیس هم آمریکا در دنیا در مقام اول است.
یک نکته این است که هدف مقاومت عزیزان من عبارت است از رسیدن به نقطه بازدارندگی؛ هم در اقتصاد هم در مسائل سیاسی کشور هم در مسائل اجتماعی هم در مسائل نظامی باید به نقطه ایی برسیم که این نقطه بازدارنده باشد.
یعنی بتوانیم خود را جوری نشان دهیم که دشمن از تعرض به ملت ایران منصرف شود.
مواجهه ما با مسائلمان و با دشمنانمان باید اولا شجاعانه باشد ثانیا امیدوارانه باشد ثالثا عاقلانه و خردمندانه باشد و هیجانی و احساساتی نباشد. اگر به این کیفیت حرکت کردیم مبتکرانه باشد و از روی انفعال نباشد؛ اگر اینجور حرکت کردیم ملت ایران خواهد توانست پیش رود.
یک توصیه به مسئولین کشور، تمرکز بر مسئله اصلی؛ در هر برهه ای یک مسئله اصلی در کشور است .قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مسئله اصلی رژیم طاغوت بود و در یک برهه ای هم تثبیت نظام. امروز هم مسئله اصلی اقتصاد است.
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۲۵:۳۹

27 Dec 2019