کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماز جمعه لردگان/

امام جمعه لردگان، حضور حماسي مردم در راهپيمايي روز قدس را يک حرکت ديني دانستند نه احساسي و سياسي

10 خرداد 1398 ساعت 15:05

امام جمعه لردگان گفت: حمايت مظلوم در باور اعتقادي همه ما مسلمانان است و شرکت در راهپيمايي روز قدس حمايت عملي از مظلومان که در سرزمين خودشان مورد ظلم واقع شدند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام و مسلمين سيد مهدي تاج زاد امام جمعه لردگان در خطبه اول نماز جمعه اين هفته خود و نمازگزاران را به رعايت تقواي الهي دعوت نموده اند با اشاره به بيانات امام علي عليه السلام مي فرمايند: تقوا پيشه کنيد در راستاي آنچه خداوند امر فرموده است از گناه پرهيز کنيد و آماده آنچه خداوند استحقاق کرده باشيد و خود را براي قيامت آماده کنيد.
 
وي در ادامه خطبه اول به روز قدس و حضور حماسي مردم در راهپيمايي روز قدس وظيفه حضور مردم در اين روز را بر اساس باورهاي اعتقادي و ديني دانستند و اين حرکت را ديني دانست نه احساسي و سياسي.

امام جمعه لردگان گفت: حمايت مظلوم در باور اعتقادي همه ما مسلمانان است و شرکت در راهپيمايي روز قدس حمايت عملي از مظلومان که در سرزمين خودشان مورد ظلم واقع شدند.

 ايشان بنابرفرموده امام علي عليه السلام و سفارش به امام حسن عليه السلام فرمود: در برابر دشمن خصم باشيد و يار و ياور مظلومان باشيد حرکت و شرکت مردم در راهپيمايي روز قدس را در راستاي اجراي همين فرموده امام علي عليه السلام است .
 
ايشان در ادامه عنوان دانستند، اجر و ثواب عبادي مردم در راهپيمايي به حمايت از مظلوم و مردم فلسطين بهنام منتج به نابودي اسرائيل و رژيم صهيونيستي و حاميان آنها خواهد شد.

 تاج زاد در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته به باز بودن درهاي رحمت الهي در ماه مبارک رمضان در فرصت باقي مانده از اين ماه پر خير و برکت اشاره نمود و خاطرنشان کرد همه ما مي بايست از اين فرصت باقي‌مانده تا پايان ماه مبارک رمضان نهايت استفاده معنوي را برده و از درگاه خداوند براي خود و اموات طلب مغفرت و رحمت نماييم.
 ايشان به نامگذاري آخرين جمعه ماه رمضان توسط امام راحل به نام روز قدس اشاره کردند و عنوان دانستند اين نام گذاري هوشمندانه و خداپسندانه باعث شده ملت‌هاي مسلمان حامي مظلوم بيدار شوند.

وي شرايط کنوني جهان اسلام و موضع منفعلانه و خيات کارانه بعضي از سران کشورهاي اسلامي در جهت موضوع معامله قرن را در راه محکوميت حرکات مقاومتي فلسطينيان دانست.
 
امام جمعه لردگان،اهميت روز قدس را در جهت سرکوب رژيم صهيونيستي لازم و ضروري دانست و عنوان دانستند  مرگ بر آمريکا و مرگ بر اسرائيل هيچ گاه نبايد به فراموشي سپرده شود.
 
وي، همراهي و کمک مسلمانان و کنار فلسطين بودن را در جهت نابودي و محو اسرائيل خواستار شد.
 ايشان بنا به فرموده مقام معظم رهبري مسئله فلسطين را مسئله مهم جهان اسلام دانست و حمايت‌هاي همه جانبه ملت‌هاي مسلمان را خواستار شدند .
 
خطيب جمعه لردگان به رحلت جانسوزامام خميني(ره) اشاره کردند و خاطر نشان کرد حضرت امام (ره) فردي قاطع ، هوشيار و حامي مظلومان بودند و امام روح عزت و خودباوري را به جامعه و ملت ايران ارزاني دانست
 
تاج زاد گفت: در سايه رهبري امام خميني(ره)  عزت و پيشرفت هاي متعدد علمي و خودباوري حاصل شد و شعار نه غربي و شرقي چاره‌ جويي نظام ما نيست و تنها در سايه وحدت کلمه همه پيشرفت ها به دست مي آيد.
ايشان، همچنين منويات مقام معظم رهبري را در راستاي منويات حضرت امام دانستند و رهبر حکيمانه را عامل پيروزي و سربلندي نظام جمهوري اسلامي دانست.
 
وي درپايان به سالروز شهادت شهداي ۱۵ خرداد اشاره کردند و ياد و خاطره ي آنها را گرامي مي دانستند ايشان همچنين به شهادت امام جمعه کازرون در سحرگاه ۲۳ رمضان امسال اشاره کردند و ياد و خاطره اين شهيد گرانقدر را گرامي دانستند.
انتهاي پيام/630 ل
 


کد مطلب: 42174

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/42174/امام-جمعه-لردگان-حضور-حماسي-مردم-راهپيمايي-روز-قدس-يک-حرکت-ديني-دانستند-نه-احساسي-سياسي

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir