کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهردار سابق لردگان:

دخالت سیاسیون بزرگ ترین لطمه به شهرداری/ دور از انصاف است عملکرد شهرداری را دور از انصاف بدانیم

5 خرداد 1398 ساعت 12:03

شهردار سابق لردگان گفت: دخالت برخي سياسيون و برخي کارمندان مربوطه اجازه فعاليت در چارچوب مشخص را نداده است که خود بزرگترين صدمه را به شهرداري وارد کرده است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ گفتگو با يعقوب محمودي شهردار سابق ( استيضاح شده  توسط شوراي شهر ) در ارتباط با حواشي اخير اين روز هاي شهرداري لردگان:
 
دلايل شورا براي استيضاح جنابعالي چه بوده است؟
اين مورد براي بنده هم هنوز عجيب است. مجموعه اي از اسناد و مدارک که مکاتبات بين شهردار و شوراي شهر بود است وجود دارد ( شامل سوالات چهار نفر از اعضاي شوراي شهر، پاسخ شهردار، نامه تذکر و در نهايتا استيضاح شهردار، تماماً توسط مصاحبه کننده مطالعه و مشاهده شده  و در صورت لزوم رسانه اي خواهد شد)، يک روز به بنده تذکر دادند، روز بعد اقدام به طرح سوال مبني بر عدم اجراي تذکرات داده شد و نهايتا در روز بعد بنده را استيضاح کردند. آنچه روشن است يعني اينکه شهردار بايد برکنار شود!!! اين در حالي است که حدود 20 روز پيش سه نفر از اعضاي شورا شهر نزد دادستان به صورت کتبي اعلام کردند که با ادامه فعاليت شهردار موافق هستند و همکاري لازم جهت پيشرفت شهر انجام خواهد شد. نکته جالب اينکه سوال هاي اعضاي شوراي شهر اين است که اين موارد بالغ بر 20ميليارد تومان هزينه همراه با اجازه و همکاري همه جانبه ساير ادارات نياز داشت که در شرايط کنوني خواسته غيره معقولي بودند .
 
شما به عنوان شهردار، چه نظري در مورد عملکرد شهرداري در دوران خود داريد؟
 عملکرد بنده تحت تأثير شرايط و وضعيت اقتصادي حاکم بر کشور، حواشي مختلفي که از سوي شورا، برخي از رسانه ها و فعالين سياسي شهرستان موجب عدم تمرکز و در نتيجه با نوسان مختلفي همراه شد اما با اين وجود بنده و همکاران تمام تلاش خود براي خدمت به مردم در چارچوب شهرداري انجام داده ايم. علاوه براين الحاق سه روستا به شهر و افزايش جمعيت از 30 هزار به 42 هزار همراه با کمبود امکانات و تلاش براي به حداکثر رساندن کار فاضلاب شهري نيز تأثير گذار بود با توجه به اين شرايط به دور از انصاف است عملکرد شهرداري را نامطلوب بدانيم.

آيا افراد و گروهي را دليل موفقيت يا ناکامي خود مي دانيد؟
اين بحث کاملاً مفصلي است اما به صورت کلي بايد بگويم: شهرداري يک نهاد اجرايي محلي است که توسط افراد منتخب مردم اداره مي شود. اما متاسفانه در لردگان سيستم اداره شهرداري از گذشته يک سيستم سنتي است. بدين معني که حالت يک شهرداري با سازوکارهاي مدرن و امروزي را ندارد بلکه مبتني بر فرايندهاي سنتي بود که از گذشته در بطن شهرداري شکل گرفته است. بنده به هيج وجه قصد توهين به کسي را نداشته و نخواهم داشت اما برخي از دخالت ها توسط افرادي که منافع شخصي خود را دنبال مي کنند، دخالت برخي سياسيون و برخي کارمندان مربوطه اجازه فعاليت در چارچوب مشخص را نداده است که خود بزرگترين صدمه را به شهرداري وارد کرده است. در زمان فعاليت بنده مسائل و حواشي گسترده اي وجود داشته که همان بيان نکنم بهتر است.
نظر شما در مورد آينده شهر لردگان چيست و همچنين سخن پاياني شما با مردم لردگان ؟
بايد با مردم ارزشمند و بزرگوار لردگان صادق باشم متاسفانه مشکلات زيادي در شهر لردگان وجود دارد از جمله: افزايش شديد حاشيه نشيني، فقدان پارکينگ مناسب در شهر، فقدان تاکسيراني در شهر، فقدان آرامستان، مشکلات ترافيکي، فقدان بازار متوازن و منظم، ظاهر نامناسب شهر، فقدان ميدان ميوه تره بار، فقدان مکاني براي دفع پسماندها، وجود مشکلات مالکيتي فراوان در سطح شهر، فقدان کارخانه اي براي تأمين آسفالت شهر، سند سازي ها و غصب کوچه ها توسط برخي، فروش املاک و سرمايه شهرداري توسط شهرداران قبل و مشکلات فراوان ديگر....
اين موارد که بيان کرده ام از گذشته انباشته و بر دوش بنده و نسل هاي آينده  گذاشته شد. با توجه به اين وضعيت و روشي که شوراي شهر و برخي مسئولين دنبال مي کنند براي آينده شهر هيچ اميدي نيست و بايد بگويم چيزي نزديک به 30 سال عقب هستيم.
در پايان از همه شهروندان فهيم و بزرگ شهرستان لردگان طلب حلاليت دارم و اگر ظلمي يا قصوري به هر دليلي از جانب بنده صورت گرفته طلب ببخش مي کنم.

از همکاري جنابعالي با خبرگزاري مردمي سلام لردگان کمال تشکر را داريم و در ادامه مسير براي جنابعالي آرزوي موفقيت مي کنيم.
سايت تحليلي-خبري سلام لردگان با تکيه بر اصل بي طرفي رسانه تنها رسالت خود را در بررسي مسائل و تحولات شهرستان مي داند و هيچگونه دخل و تصرفي در محتواي مصاحبه ها بر له يا عليه کسي ندارد. اين رسانه با کمال احترام و در يک فضاي کاملاً مسالمت آميز به انجام وظيفه و خدمت به شهروندان لردگان مي پردازد.
 
گفتني است در حال حاضر به صورت مستقيم شخصي به عنوان شهردار مشخص نشده است، اما فضل الله قاسمي تا انتخاب نهايي به عنوان سرپرست شهرداري لردگان معين شده است.

انتهاي پيام/630 ل
 


کد مطلب: 42140

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/42140/دخالت-سیاسیون-بزرگ-ترین-لطمه-شهرداری-دور-انصاف-عملکرد-بدانیم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir