۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۴۲۱۰۷
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

اجرای ۱۵۰ واحد نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی سهمیه چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: سهمیه استان اجرای ۱۵۰ واحد نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی است که می‌توان سه هزار نفر برای استان را با ۱۵۰ میلیارد تومان پوشش داد، لذا لازم است که در روستاها، حاشیه شهرها و مناطق محروم این کار عملیاتی شود.
اجرای ۱۵۰ واحد نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی سهمیه چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین‌نیوز، طهمورث الیاسی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، اظهار کرد: باید با توجه به وجود ظرفیت لازم در استان با جدیت وارد این موضوع شد و از ظرفیت تمامی دستگاه‌های اجرایی استفاده کرد.

وی درخصوص انرژی‌ خورشیدی و توجیح بالای آن از لحاظ اقتصادی، گفت: لازم است با توجه به ظرفیت لازم در استان با جدیت به این بحث ورود کرد و از تمام ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استفاده کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری افزود: 11 میلیارد تومان از کمک‌های فنی اعتباری استان توسط دستگاه‌هایی همچون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی با وجود تخصیص به استان، تعیین تکلیف نشده است که لازم است اهمیت و نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشت.

وی گفت: ۶۷۸ کارگاه در زمینه نظام صنفی در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۴۶۹ کارگاه فعال و ۲۰۹ کارگاه غیرفعال هستند.

الیاسی خاطرنشان کرد: سهمیه استان اجرای ۱۵۰ واحد نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی است که می‌توان سه هزار نفر برای استان را با ۱۵۰ میلیارد تومان پوشش داد، لذا لازم است که در روستاها، حاشیه شهرها و مناطق محروم این کار عملیاتی شود.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، در ادامه گفت: براساس بند «ی» تبصره ۱۶، ۵۰ هزار میلیارد ریال از منابع قرض‌الحسنه به ۱۰۰ هزار نفر از روستاییان و حاشیه شهرها به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان، ۶۰ ماهه با نرخ سود چهار درصد برای ایجاد نیروگاه خورشیدی تسهیلات پرداخت می‌شود.
 
وی یادآور شد: دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی کشور فرایندی را برای پروژه‌های هر استان مشخص کرده که هر استان باید ۳۰ پروژه را در سامانه نیپا ثبت کند و  تعیین این پروژه‌ها یکی از شاخص‌های ارزیابی عملکرد اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

شجاعی توضیح داد: ۳۴ پروژه توسط ۱۴ دستگاه اجرایی استان با بازه زمانی یک ساله برای سال ۹۸ مشخص شده است که ۳۰ پروژه انتخاب می‌شود.
 
علیرضا شجاعی با اشاره به ایجاد تحرک در راستای انرژی‌های پاک و تولید دانش در زمینه انرژی‌های پاک، از برگزاری  سمیناری در استان خبر داد.

 انتهای پیام/ 1029 ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۱۴:۴۰

27 Dec 2019