کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری:

سند آمایش راهی برای توسعه چهارمحال و بختیاری

26 ارديبهشت 1398 ساعت 10:06

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گقت: تدوین سند آمایش استان به عنوان سند بلندمدت راهبردی برای توسعه است و این سند می تواند در جهت‌گیری‌ها، اهداف و امور مربوط به توسعه استان شود.


به گزارش جهانبین‌نیوز،  طهمورث الیاسی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری شامگاه گذشته در دیدار مسئولان و کارگزاران استان با نماینده ولی فقیه در استان، اظهار کرد: افزایش سطح درآمد استان، حفظ اشتغال موجود و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی از اولویت‌های اقتصاد مقاومتی در استان است.
 
الیاسی در ادامه بیان کرد: چهارمحال و بختیاری با توجه به اسناد بالادستی و سند آمایش استان و تصویب اعتبارات و منابع موجود آماده یک جهش و تحرک اقتصادی است.
 
وی با اشاره به تدوین سند آمایش استان به عنوان سند بلندمدت راهبردی برای توسعه در سال گذشته، گفت: این سند می‌تواند موجب هدایت درست استان در جهت‌گیری‌ها، اهداف و امور مربوط به توسعه استان شود.
 
الیاسی از حفظ اشتغال موجود، افزایش سطح درآمد استان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی به عنوان اولویت‌های اقتصاد مقاومتی در استان اشاره کرد و گفت: چهارمحال و بختیاری با توجه به اسناد بالادستی و سند آمایش استان و تصویب اعتبارات و منابع موجود آماده یک جهش و تحرک اقتصادی است. 
 
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بیان کرد:  سرمایه‌گذاری و اشتغال را از مشکلات و مسائل مهم استان است که در  طرح سرمایه‌گذاری استان در برنامه ششم توسعه با چشم‌انداز تک رقمی شدن نرخ بیکاری استان تا سال 1400، برآورد 51 هزار شغل تهیه و تدوین شده است.
 
الیاسی با تأکید بر اینکه نرخ بیکاری استان کاهنده است، توضیح داد: این نرخ در زمستان سال 96، 23.6 درصد بود که در زمستان سال 97 به 15.6 درصد کاهش داشته  و هم چنین شاهد کاهش 3.3 درصدی  نرخ بیکاری در متوسط سال بوده‌ایم.
 
 
وی در ادامه گفت: مبلغ بودجه استان در سال گذشته 666 میلیارد تومان بود که بالغ بر 421 میلیارد تومان، از بودجه تملک دارایی و سرمایه‌ای استان بوده است که کل این مبلغ بودجه تخصیص داده شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اظهار کرد: اعتبارات عمرانی استان در بودجه سال جاری نیز 950 میلیارد تومان است که رشد خوبی نسبت به اعتبارات سال گذشته داشته است.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: بودجه طرح‌های استانی 89.5 درصد و بودجه طرح‌های مصوبه قانون استان نیز 98 درصد تخصیص اعتبار شدند.
وی با اشاره به درآمد مازاد استان در سال گذشته، تصریح کرد: برآورد درآمد استان در سال 97 مبلغ 293 میلیارد تومان بود که 109 درصد از آن محقق شد.
 
الیاسی بختیاری از افزایش 155 درصدی بودجه استان برای سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: کل اعتبارات استان در سال جاری حدود یک هزار و 200 میلیارد تومان است که 2.3 درصد از اعتبارات استانی کشورها را شامل می‌شود.
 
انتهای پیام /1029ج
 


کد مطلب: 42063

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/42063/سند-آمایش-راهی-توسعه-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir