۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۴۲۰۴۹
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری خبر داد

واکسیناسیون دام‌های عشایر کوچ‌رو، به محض ورود به چهارمحال و بختیاری

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور نیروی انتظامی در ایل‌راه‌ها و استقرار تیم واکسیناسیون در محل عبور عشایر گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا قبل از ورود عشایر به استان دام‌هایشان مورد واکسیناسیون قرار گیرد.
واکسیناسیون دام‌های عشایر کوچ‌رو، به محض ورود به چهارمحال و بختیاری
یحیی حسین پور مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری با داشتن بیش از ۱۲۴ هزار نفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک دومین استان عشایرنشین کشور بعد از استان فارس است.
 
وی با اشاره به اینکه براساس تقویم کوچ باید عشایر در تاریخ 20 اردیبهشت وارد استان شوند اظهار کرد: بر همین اساس کوچ بهاره عشایر همراه با دام‌هایشان به مراتع ییلاقی این استان آغاز شده است.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با آغاز کوچ عشایر به‌صورت رسمی، ما آمادگی لازم برای ارائه خدمات به این قشر مولد را داریم.

حسین‌پور با اشاره به حضور نیروی انتظامی در ایل‌راه‌ها و استقرار تیم واکسیناسیون در محل عبور عشایر ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا قبل از ورود عشایر به استان دام‌هایشان مورد واکسیناسیون قرار گیرد.

مدیرکل امور عشار چهارمحال و بختیاری از استقرار عوامل فروش و توزیع مایحتاج و کالاهای اساسی عشایر در ایل‌راه‌های مناطق ییلاقی خبر داد و بیان داشت: تامین  مواد مورد نیاز عشایر کوچ‌رو ازجمله سوخت فسیلی، سیلندر گاز و توزیع آرد سهمیه‌ای با قیمت یارانه‌ای در دستورکار قرار گرفته است.

حسین‌پور با اشاره به اهمیت تقویت تشکل‌های کشاورزی برای تامین نهاده‌های مورد نیاز عشایر استان یادآور شد: رفع مشکلات جامعه عشایری منوط بر سازگاری شرایط اقلیمی منطقه است.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: کلیه خدمات مورد نیاز عشایر ازجمله خدمات بهداشتی به عشایر در مسر ارائه می‌شود و از این بابت نگرانی برای عشایر کوچ‌رو وجود ندارد.


 انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۱۴:۰۹

27 Dec 2019