کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل سياسي در شهرستان لردگان:

اقدام اخير دولت، تلنگري به کشورهاي اروپايي و 1+5 است

22 ارديبهشت 1398 ساعت 13:28

کارشناس مسائل سياسي در شهرستان لردگان گفت: بي شک مواضح دولت جمهوري اسلامي ايران در اقدام عملي به بدعهدي هاي دولت‌هاي مذاکره‌کننده يا همان 1+5 هر چند دير ولي قابل تقدير و ستودني است.


سيد محمد حسيني کارشناس مسائل سياسي در شهرستان لردگان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ گفت: بي شک مواضح دولت جمهوري اسلامي ايران در اقدام عملي به بدعهدي هاي دولت‌هاي مذاکره‌کننده يا همان 1+5 هر چند دير ولي قابل تقدير و ستودني است؛ يک نکته قابل حائز اهميت است آن اينکه مقام معظم رهبري در اثنا مذاکرات مدام تذکرات و هشدارهاي لازم مبني بر بي اعتماد بودن حرف هاي مذاکره کننده چه آمريکا و چه اروپا را داده بود و اين موضوع در همه اذهان ملت شريف ايران قطعاً به يادگار و به آرشيو مانده است.
 
حسيني گفت: برجام يا همان برنامه جامع اقدام مشترک معاهده بين المللي و عهدنامه هاي جامعه ميان کشورهاي 1+5 با ايران در خصوص برنامه هسته اي بوده است که در اين معاهده بر اساس تعاملات في مابين بعضاً مصالح طرفيني مقررات و مصوباتي حاصل و منعقد گرديد.

وي گفت: با گذشت و امضاي آن کشور ايران اسلامي با تعهداتي که مي بايست اقدام نمايد شروع به اجراي بندهاي آن تفاهم‌ نمود به اميد اينکه طرف هاي برجام نيز اقدام عملي را آغاز نمايند. و اين موضوع همانگونه که به ياد داريم در تبليغات رياست جمهوري اسلامي ايران مبني بر لغو و همه تحريم‌ها و گشايش به فروش نفت و ال سي هاي بانکي و ... مشهود و موجود بوده است .

اين کارشناس سياسي بيان داشت: با روي کار آمدن دولت زياده خواه ترامپ در ايالات متحده آمريکا به بهانه جويي ها و فشارها بر روي ايران مبني بر تعهدات به امتيازهاي بيشتر خارج از برجام از ايران آغاز و نقض اوليه يک معاهده بين المللي شروع شد اينجا بود که حافظه دولتمردان از آرشيو خود فرمايشات مقام معظم رهبري را مبني بر بي اعتمادي بودن دولت آمريکا را مرور کرد ولي تنها اثر بخش نبود.

وي تصريح کرد: باخروج آمريکا از برجام مجدداً دولت ما در رسانه‌ها و اذهان اين چنين القا نمود که برجام معاهده چند کشوري است و با خروج يک کشور از آن همچنان پايبند به آن خواهيم بود و از طرف هاي ديگر معاهده که عمدتا اروپايي ها هستند خواست اجراي تعهدات خود را سرعت و جامعه عمل بپوشاند که آن هم با گذشت حدود سه سال از توافق هيچ گونه اقدام عملي صورت نگرفته است.

حسيني گفت: ظرفيت جامعه امروزي ما دوران ها و مشکلات متعددي بيشماري را پشت سر گذاشته است دوراني که از در آن جنگ، ترور، تحريم‌ها و فشارهاي اقتصادي توأمان بوده است و خم به ابرو نياورده ايم حال در اين رهگذر ملت قهرمان بارها پشتيبان نظام و دولت هاي خود بوده است و در اين عرصه نيز با فرصتي که به کشورهاي عضو اروپايي برجلم داده بود يک خواسته و يک هدف را دنبال مي کند و آن اين که دولت محترم مي بايست با حفظ اقتدار حقوق حقه اين ملت را به خوبي استيفاء نمايد و به امضا کنندگان برجام بفهماند يک معاهده مي‌بايست براي همه طرف‌هاي درگير منفعت داشته باشد نه اينکه آنها منتفع و ايران عزيز متضرر باشد.

وي گفت: اقدام اخير دولت جمهوري اسلامي ايران هر چند دير شد ولي مي‌توان تلنگري جدي به کشورهاي اروپايي و طرفهاي معاهده باشد که بفهمند اينجا ايران است، ايراني که بعد از پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي جان داده ولي خاک ندارده، تن داده ولي وطن نداده پس آن ها مي بايست از اين فرصت طلايي به دست آمده نهايت استفاده را برده و استيفاي حقوق ملت ايران را در دستور کار خود قرار دهند .
 
انتهاي پيام/630 ل
 


کد مطلب: 42036

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/42036/اقدام-اخير-دولت-تلنگري-کشورهاي-اروپايي-1-5

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir