کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور:

امنیت، شرط توسعه و پیشرفت کشور/دفاع سایبری و جلوگیری از هجوم دشمنان، نیازمند قلمرو است

19 ارديبهشت 1398 ساعت 10:10

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اهمیت به ایمن‌سازی و پایدارسازی برای دستیابی به امنیت، گفت: شرط رسیدن به توسعه و پیشرفت در عرصه‌های مختلف، بهره‌مندی از امنیت است..


به گزارش جهانبین‌نیوز، سردار غلامعلی حیدری معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور در دیدار با رزمندگان بسیج فرهنگیان ناحیه دو آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: قشر فرهنگی جامعه همواره از زمان هشت سال دفاع مقدس، حضور خود را در تمام عرصه‌ها نشان داده و توانسته‌اند رسالت خویش را به درستی انجام دهند و امروز نیز با نقش‌آفرینی در تمام ابعاد خوش درخشیدند.

وی افزود: دشمنان انقلاب همواره به دنبال محدود کردن قدرت‌های این کشور، ازقبیل قدرت موشکی هستند.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: ملت ایران طی این چهل سال علی‌رغم تمام مشکلاتی که از سوی دشمنان اعمال شد، با روحیه ولایت‌مداری، وحدت و معنویت، پیرو امر ولایت رهبری بوده‌اند.

سردار حیدری با اشاره به  حضور مردم ایران در مناسبت‌های ملی، بیان کرد: یکی از دلایل هراس دشمنان از انقلاب اسلامی، حضور مردم در راهپیمایی‌ها و سایر رویدادها ازقبیل 22 بهمن، است.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: فناوری سایبری با توسعه در ابعاد مختلف تاثیر بسیاری در زندگی بشر گذاشته است، حال آنکه تابع این تکنولوژی بودن و یا مقابله با آن و تبدیل تهدیدات به فرصت‌ها، بسنگی به خودمان دارد.

سردار حیدری خاطرنشان کرد: امنیت یکی از نیازهای اساسی جوامع بوده که همواره مورد تهدید قرار گرفته و برای برقراری امنیت، نیاز به یک پایداری امنیتی است.

وی با اشاره به اهمیت به ایمن‌سازی و پایدارسازی برای دستیابی به امنیت، تصریح کرد: شرط رسیدن به توسعه و پیشرفت در عرصه‌های مختلف، بهره‌مندی از امنیت است.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور یکی از موضوعاتی که امروزه از اهمیت بسیاری برخوردار است را قدرت بازدارندگی دانست و تاکید کرد: ما می‌توانیم در عرصه‌های مختلف از این قدرت بازدارندگی به نحو مطلوب استفاده کنیم.

سردار حیدری با اشاره به اینکه تهدیدات دشمنان سه دسته است، ادامه داد: این تهدیدات شامل تهدید سخت، نیمه‌سخت و نرم است.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اینکه توجه کنونی دشمن برای از بین بردن امنیت بر مولفه‌های جدید است، تضریح کرد: در جنگ نرم دشمن از جنگ‌های مختلف چون اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سایبری و... برای بر هم زدن نظم و امنیت استفاده می‌کند.

وی با اشاره به تهدیدات اقتصادی دشمن، بیان کرد: نقش فرهنگیان در تحقق شعار سال بسیار موثر خواهد بود چراکه شعار سال یک راهکار استراتژیک و کابردی است و اگر تولید داخلی را در تمام ابعاد ایجاد کنیم، دیگر دشمن توان اعمال تحریم و تهدید ندارد.

سردار حیدری تولید داخلی را نیازمند فرهنگ‌سازی در راستای افزایش کیفیت تولید دانست و گفت: ما هم‌اکنون از مشکل گفتمانی و فرهنگی رنج می‌بریم که این مشکل به دست قشر فرهنگی حل‌شدنی است.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه امروزه ایمن‌سازی شبکه دغدغه اصلی است، بیان کرد: در حال حاضر سرمایه فیزیکی ما به سرمایه سایبری تبدیل شده است و دفاع سایبری و جلوگیری از دخالت و هجوم دشمنان، نیازمند قلمرویی است که با راه‌اندازی شبکه ملی محقق خواهد شد.

وی یادآور شد: شبکه‌های اجتماعی و کاربرد آن نیز اهمیت ویژه‌ای در ساماندهی، شکل‌دهی، تغییر افکار عمومی و هدایت افکار به سوی نظریه طراح موضوع دارد، لذا رسیدگی به این مهم امری، ضروری است.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه امروز رسانه‌ می‌تواند وسیله‌ای برای بر هم زدن نظم و امنیت در کشور و عاملی برای ایجاد ناامنی از سوی دشمنان باشد، گفت: امروز دشمن با استفاده از رسانه سعی در فریب افکار عمومی و ایجاد هرج و مرج در کشورهای مقصد دارد.

انتهای پیام/ 1029ج
 


کد مطلب: 42011

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/42011/امنیت-شرط-توسعه-پیشرفت-کشور-دفاع-سایبری-جلوگیری-هجوم-دشمنان-نیازمند-قلمرو

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir