کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جهانبین نیوز گزارش می دهد/

سیزده کیلومتر در آغوش مرگ!/ قتل‌گاهی به نام جاده!/ وعده تکمیل چهار خطه شهرکرد -بروجن در هفته دولت

28 خرداد 1398 ساعت 9:16

چهارخطه شهرکرد-بروجن از طریق شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و با اعتبارات ملی از تاریخ ۲۵ تیر ۹۴ با طول 60 کیلومتر آغاز شدو بنا به وعده مسئولین قرار بود این چهارخطه تا تیرماه سال ۹۶ به بهره‌برداری برسد ولی با وجود آن وعده ها و گذشت چهار سال هنوز این پروژه به بهره‌برداری نرسیده است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ جاده شهرکرد-بروجن یکی از محورهای اصلی استان چهارمحال و بختیاری به حساب می‌آید که بخش عظیمی از ناوگان حمل و نقل سنگین و ترانزیت کشور از این مسیر عبور می‌کند.

چهارخطه شهرکرد-بروجن از طریق شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و با اعتبارات ملی از تاریخ ۲۵ تیر ۹۴ با طول 60 کیلومتر آغاز شد در حال اجراست .

 تیرماه سال ۹۵ بود که معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در بازدید از پروژه همسطح‌سازی شهر سفیددشت، به مردم وعده داد این چهارخطه تا تیرماه سال ۹۶ به بهره‌برداری خواهد رسید ولی با وجود آن وعده ها هنوز این پروژه به بهره‌برداری نرسیده است.
 

بزرگترین مشکل انجام این پروژه آزادسازی حریم راه می باشد  و تا کنون  حدودا سه سال زمان صرف عملیات اجرایی این پروژه شده است و هدف از بازگشایی این محور رفع نقاط حادثه‌خیز و تسریع در ایمنی سفر است.

برای تکمیل و اجرای این پروژه ۱۱ کیلومتر زمین برای تکمیل باند دوم مسیر شهرکرد به بروجن نیاز است  که این مقدار زمین مربوط به آزاد سازی مسیر در حد فاصل شهر سفید دشت تا فرادنبه می باشد و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور جهت تملک و آزاد سازی این زمین ها با کشاورزان منطقه با مشکلاتی روبرو شده است.


محور شهرکرد -بروجن قتل گاهی است که سالیانه جان بسیاری را می گیرد

یکی از مسافران این محور در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: هر روز برای حضور در محل کارم که در شهرکرد قرار دارد مجبورم مسیر فرادنبه تا شهرکرد را طی کنم.

وی با بیان اینکه مسیر سفیددشت تا فرادنبه پرتردد ترین قسمت جاده است اما متاسفانه اقدامی برای چهارخطه شدن آن صورت نگرفته است افزود: متاسفانه در این مسیر شاهد بروز تصادفات یا صحنه های خطرناک رانندگی هستیم و این محور تبدیل به قتل گاهی شده است که سالیانه جان بسیاری از هموطنان ما در حوادث رانندگی در این مسیر به خطر می افتد.

  وی ادامه داد: بسیاری از افرادی که در این تصادفات از دست می‌روند جوانان هستند، از مسئولان درخواست داریم نسبت به تکمیل چهارخطه اقدام کنند و دیگر اجازه ندهد خانواده‌ایی به علت بروز حادثه عزادار شود.
 

عملی نشدن وعده های مسئولین علت توقف پروژه چهارخطه در حدفاصل سفید دشت تا فرادنبه
 
عبدالواحد رئيسي، رئیس شورای شهر فرادنبه در این رابطه در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت:متاسفانه در این مسیر ما به صورت مستمر شاهد تصادفات دلخراش و خونین می باشیم و اغلب حادثه دیده ها نیز افراد غیر بومی که ناآشنا با این مسیر هستند تشکیل می دهند.

رئیسی با اشاره به همکاری کشاورزان، مردم و مسئولین شهر فرادنبه از آغاز  پروژه با شرکت زیر ساخت راه و شهرسازی جهت تسریع در روند اجرایی پروژه افزود: 3000متر از اراضی مربوط به منابع ملی زمین شهری و منابع دولتی در حریم شهر فرادنبه با همکاری شورای شهر و شهرداری آزادسازی شد و 5 کیلومتر باقی مانده که این 5 کیلومتر جزء مستثنیات می باشد.



رئیسی با بیان اینکه دو سال پیش  با حضور مسئولین و کشاورزان در محل کارگاه بهار دیمه که مجری این طرح می باشد جلسه ای تشکیل شد و مصوب شد که پول کشاورزان تا شش ماه دیگر پرداخت گردد  عنوان کرد: بعد از آن، جلسه ای در شورای شهر فرادنبه تشکیل و تصویب شد که زیر سازی مسیر انجام گردد ، شش ماه بعد پول دریافت گردد و کشاورزان با این مصوبه موافقت نمودند.

رئیس شورای شهر فرادنبه افزود: با توجه به تصمیم اتخاذ شده زیر ساز پروژه صورت گرفت ولی بعد از گذشت وقت تعین شده در مورد پرداخت پول به کشاورزان این کار عملی نشد و بعد از گذشت سه سال از آن تاریخ به کشاورزان پیشنهاد شده که اسناد هزینه دوساله تحویل بگیرند ولی کشاورزان با توجه به مسائل اقتصادی و تورم غیر قابل پیشبینی از پذیرش این اسناد خود داری نمودند  و خواهان دریافت جواب مشخص از بابت زمان و مبلغ دریافت پول شدند .

رئیسی خاطر نشان کرد: اخیرا جلسه ای بین مالکین اراضی اطراف جاده در دست اقدام و فرماندار شهرستان بروجن، مسوولین شرکت ساخت و توسعه ، نمایندگان دادستان ، جهاد کشاورزی ، امور اراضی و رئیس راه و شهر سازی شهرستان  جهت بررسی مشکلات تملک و آزاد سازی اراضی برای اجرای چهارخطه باقی مانده بین فرادنبه و سفیدشت تشکیل شد که مقرر گردید هیئت کارشناسی سه نفره ای جهت قیمت گذاری زمین های مورد نظر ظرف مدت یک ماه اقدام نمایند، کشاورزان هم به موازات با پیمانکار برای اجرای طرح همکاری کنند که هم اکنون پیمانکار مشغول به کار شده است.
 
 
پروژه چهار خطه شهرکرد -بروجن در هفته دولت افتتاح می شود
 
خدیجه ربیعی، نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جهانبین نیوز گفت: برای این پروژه که در ردیف ملی چهارخطه شهرکرد بروجن لردگان است طی سه سال گذشته اعتبارات خوبی اخذ شد و امسال هم با تلاش انجام گرفته ۱۱۰میلیارد تومان اعتبار مصوب شد.
 
ربیعی با اشاره به این موضوع که مشکل اصلی در پیشرفت پروژه چهار خطه شهرکرد-بروجن-لردگان  تملک اراضی کشاورزان بود بیان کرد: در مسیر بروجن تا لردگان مشکل تملک اراضی با اهالی شریف کردشامی بعد از تلاش های متعدد حل و عملیات اجرایی به پیشرفت خوبی رسیده است .
 
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی افزود:در بخش دیگر پروژه که از سمت شهرکرد تا بروجن می باشد، حد فاصل سفید دشت تا فرادنبه مشکلاتی پیرامون تملک اراضی با کشاورزان وجود داشت که  با توجه به ضرورت پرداخت بهای تملک اراضی و با توجه به عدم رضایت مالکین به دریافت اسناد و اوراق تلاش های مکرر در جهت رفع این مشکلات صورت گرفت.
 
ربیعی ادامه داد:  طی جلسات اخیر که در راستای حل مشکلات تکمیل این پروژه برگزار شد، از سوی سازمان برنامه و بودجه مبلغ  ۵میلیارد تومان اعتبار نقدی مصوب و در شرف پرداخت می باشد و با توجه به حل مشکل پرداخت بهای تملک مقرر شد پیمانکار با جدیت مسیر باقی مانده را تکمیل تا در هفته دولت این پروژه افتتاح و در جهت رفاه مردم شریف مورد استفاده قرار گیرد.
 
 
نماینده شهرستان بروجن با بیان این مسئله که همکاری مردم همواره مورد انتظار است افزود:  علی رغم اینکه در شرایط فعلی اکثر پروژه های کشور با مشکل عدم وجود اعتبار کافی روبرو هستند  اما با تلاش هایی که انجام دادیم خوشبختانه این پروژه اعتبار کافی دریافت کرده  و در موعد مقرر به اتمام می رسد.

به گزارش جهانبین نیوز؛ روزانه بیش از 14 هزار خودرو در محور ارتباطی شهرکرد - بروجن - لردگان تردد می کنند و به گفته مسئولان این محور ارتباطی به عنوان پرتصادف ترین جاده استان شناخته می شود.

محور ارتباطی شهرکرد - بروجن - لردگان یكی از محورهای ترانزیتی فلات مركزی به جنوب كشور می باشد و با چهار خطه شدن این محور ، تردد در این مسیر تسریع می یابد.

انتهای پیام/1028ج

 


کد مطلب: 41995

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/41995/سیزده-کیلومتر-آغوش-مرگ-قتل-گاهی-نام-جاده-وعده-تکمیل-چهار-خطه-شهرکرد-بروجن-هفته-دولت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir