۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۴۱۹۰۴
به مناسبت شکست حمله نظامي آمريکا در طبس در سال 1359

طبس؛ حماسه اي از جنس معجزه الهي

طبس، يادآور شکست آمريکا در خاک ايران است و مصداق بارز سخن امام خميني (ره) که فرمود: آمريکا هيچ غلطي نمي تواند بکند. امروز هم با تکيه بر تجربه هاي گذشته آمريکا در برابر ايران که بارها رسوا و شکست خورده نيز مجددا شکست خواهد خورد.
طبس؛ حماسه اي از جنس معجزه الهي
به گزارش جهانبین نیوز؛کوير تداعي کننده تصويري از بيايان هاي بي آب و علف و وحشتناکي است که موجب دلهره هر انساني مي شود. اما در تاريخ ايران نام طبس به عنوان يک منطقه بياباني و کاملاً کويري براي مردم ايران يادآور حوادث جالبي است و به همين دليل طبس براي ايرانيان فراتر از يک بيابان خشک و سوزان است. در واقع اين منطقه همانند يک افسانه ملي در دل مردم ايران به يک روايت شيرين و خاطره اي جذاب تبديل شد. در سراسر تاريخ ايران همواره روايات ها و حکايت هاي شيريني از شجاعت هاي سرداران و پهلوانان ايراني ذکر شده است که همه هم براي مردم ايران موجب افتخار به هويت ملي_ ميهني مي شود.

به جرأت در تاريخ جهان هيچگاه نديده ايم که طبيعت همانند سربازاني وطن دوست به دفاع از کشور در برابر متجاوزان بپردازد نکته جالبي که حقيقتاً موجب حس افتخار و اقتدار براي ملت و کشوري است که هيچگاه در برابر زورگويان سر تسليم نکرده و با غيرت و ميهن دوستي هميشه از سرزمين خود دفاع کردند در 5 ارديبهشت 1359، اين بار خاک ايران بر عليه تجاوز بيگانگان خروشيد و در حالي که تمام دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي آمريکا و متحدينش از پيروزي عمليات پنجه عقاب اطمينان خاطر داشتند  ناگهان با اراده ي پروردگار خاک سرزمين ايران همانند فرزندان اين کشور چنان سيلي بر پيکره ارتش آمريکا وارد کردند که پس از گذشت نزديک به چهار دهه تبديل به کابوس رهبران آمريکا شده است.

در واقع نتنها آمريکا بلکه جهان از اين مسئله در شگفت است، شگفتي که ترس را بر اندام دشمنان ايران بوجود آورده است. اهميت اين روز براي مردم ايران از اين جهت است که يكي از بزرگترين و پيچيده ترين عملياتهاي نظامي (سري) آمريكا بدون وجود برخورد با عوامل انساني و نيروي نظامي ناگهان در دل بيابان با سيلي محکم طبيعت ايران روبه رو شد.

عمليات پنجه عقاب توسط ماهر ترين و زبده ترين کارشناسان و متخصاصان آمريکايي و اسرائيلي طراحي شده بود و آمريكايي ها در ظاهر به بهانه آزادسازي و نجات گروگان هاي خود در صدد انجام عمليات غافلگيري براي آزادسازي گروگان هاي سفارت خود بودند و در حالي که تمامي آزمايش ها و بررسي ها از وجود شرايط آب و هوايي مناسب براي انجام اين عمليات خبر داده بودند کمي بعد از ورود به طبس به يکباره با طوفان شن روبه رو شدند و آنها را در وسيع ترين بيابان ايران زمين گير كرد.

اين عمليات به بهانه آزادي گروگان هاي لانه جاسوسي و در حقيقت با هدف سرکوب انقلاب ايران و انجام کودتا در کشور بودند اين در حالي بود كه نيروهاي ايران که همچنان درگير انقلاب و مبارزه با انواع گروهک هاي منافق و.. بودند درخصوص اين عمليات هيچگونه آمادگي و اطلاعي نداشتند و تا پس از فاجعه از جريان بي اطلاع بودند. با اين حال طوفان شن در كوير ايران به عنوان مخفي ترين سلاح طبيعي كه از چشم كارشناسان آمريكايي پنهان مانده بود كار خودش را كرد و چريكي ترين عمليات نظامي ارتش آمريكا در خاك ايران را با شکست روبه رو کرد. در اين بين تنها شهادت محمد منتظر قائم فرمانده جوان سپاه يزد که با خيانت بني صدر و.. به شهادت رسيد کام همه ايران را تلخ کرد ولي از طرفي اين حادثه موجب رسوايي و نابودي اقتدار توخالي آمريکا براي جهان شد.

طبس و طوفان شن تنها سربازان ايران در 5 ارديبهشت بودند اين روز به همان اندازه که براي ما موجب حس غرور و افتخار مي شود به همان ميزان يا بيشتر موجب حقارت آمريکا و شکست اين کشور در حمله نظامي به ايران شده است و اين مسئله را رهبران آمريکايي بهتر از خود ما مي دانند که توانايي مقابله با ايران را ندارند زيرا در طبس معجزه الهي که موجب سيلي طبيعت بر پيکره ارتش آمريکا شده است را حس کرده اند و حتي پس آن نيز با حمايت از گروه هاي منافقين و ترغيب صدام براي حمله به ايران مجددا در ابعاد بزرگتري نيز شکست خوردند و در نظام بين الملل جز رسوايي نتيجه اي کسب نکردند. بدين جهت اين روز با توجه به اقدامات اخير آمريکا در تحريم و تهديد جمهوري اسلامي ايران مجددا يادآور شکست آمريکا در خاک ايران است و مصداق بارز سخن امام خميني (ره) که فرمود: آمريکا هيچ غلطي نمي تواند بکند. امروز هم با تکيه بر تجربه هاي گذشته آمريکا در برابر ايران که بارها رسوا و شکست خورده نيز مجددا شکست خواهد خورد.

نويسنده: محمد رضا عسکري ارمندي
انتهاي پيا/630 ل
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۲۳:۴۷

27 Dec 2019