کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری خبر داد

کاهش زمین‌خواری در مناطق حفاظت‌شده چهارمحال و بختیاری

4 ارديبهشت 1398 ساعت 9:45

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: تعامل ویژه بین اداره کل حفاظت محیط زیست و مراجع قضایی استان زمین‌خواری در مناطق حفاظت شده را به کم‌ترین سطح خود رسانده است.


شهرام احمدی مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در سال 1397 با تلاش حفاظت محیط زیست استان و همکاری سایر دستگاه‌های مسئول 116 هزار و 609 مترمربع از اراضی ملی در مناطق حفاظت شده هلن و سبزکوه از دست سودجویان خارج شد.

وی حمایت‌های دستگاه قضایی را نتیجه‌بخش عنوان و بیان داشت: بسیاری از تصرفات غیرقانونی در مناطق حفاظت شده توسط افراد حقیقی صورت می‌گیرد.

احمدی به نقش مردم در مقابله با زمین‌خواری اشاره کرد و گفت: اگر فرهنگ‌سازی و آموزش به طور جدی در این مناطق صورت پذیرد و اطلاعات جوامع محلی بالا رود، اهالی حاشیه مناطق حفاظت شده نه‌تنها خود دست به تجاوز به حریم ملی نمی‌زنند بلکه در برخورد با متخلفان، دستگاه‌های نظارتی را یاری خواهند کرد.

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در سال 98 نیز حفاظت از اراضی ملی با جدیت و پشتکار تمام و با هماهنگی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی ادامه خواهد یافت.


 احمدی یادآور شد: تعامل ویژه بین اداره کل حفاظت محیط زیست و مراجع قضایی استان زمین‌خواری در مناطق حفاظت شده را به کم‌ترین سطح خود رسانده است. 

گفتنی است بخشی از مناطق حفاظت شده هلن و سبزکوه در شهرستان کیار قرار دارد که مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان با گشت و کنترل شبانه‌روزی از این انفال الهی حراست و حفاظت می‌کنند.

انتهای پیام/1026ج

 


کد مطلب: 41896

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/41896/کاهش-زمین-خواری-مناطق-حفاظت-شده-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir