کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون فنی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

ریشه‌کنی و تخریب گیاهان مرتعی جرم است/دشت لاله‌های واژگون قُرق می‌‌شود

3 ارديبهشت 1398 ساعت 11:00

معاون فنی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: به‌منظور رعایت حقوق عمومی و حفاظت از منابع طبیعی هرنوع ریشه‌کنی و تخریب گیاهان مرتعی خصوصاً لاله‌های واژگون جرم محسوب می‌شود.


غلامحسین نصیری معاون فنی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ از خطر انقراض دشت لاله‌های واژگون در شهرستان کوهرنگ به‌علت بهره‌‌برداری‌های بی‌‌رویه خبر داد.

وی با بیان اینکه این منطقه به‌علت جاذبه‌های بالای گردشگری سالیانه پذیرای گردشگران بسیاری از اقصی نقاط کشور است ادامه داد: برای حفظ  گونه گیاهی لاله‌های واژگون قُرق دشت لاله در دستورکار قرار گرفته است.

نصیری بیان داشت: بنا بر پیشنهاد این اداره‌کل در جلسه‌ای که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرماندارو دادستان کوهرنگ، مسئولان محیط زیست، دانشگاه، نیروی انتظامی،سپاه، میراث فرهنگی و اداره کل راهداری برگزار شد از سال آینده قُرق دشت لاله‌های واژگون در دستورکار قرار می‌گیرد.

معاون فنی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: از دیگر اقدامات پیش‌بینی شده برای احیا و اصلاح گونه گیاهی لاله در دشت لاله‌های واژگون جلوگیری از ورود خودرو به منطقه، جلوگیری از ورود دام، تقویت لاله واژگون با کودهای مغذی و فرهنگ‌سازی از طریق سازمان‌های مؤثر برای جلوگیری از آسیب به این گونه گیاهی منحصربه‌فرد است.

وی افزود: به‌منظور رعایت حقوق عمومی و حفاظت از منابع طبیعی هرنوع ریشه‌کنی و تخریب گیاهان مرتعی خصوصاً لاله‌های واژگون جرم محسوب می‌شود و با متخلفین برابر ماده 690 قانون مجازات اسلامی برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/1026ج
 


کد مطلب: 41887

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/41887/ریشه-کنی-تخریب-گیاهان-مرتعی-جرم-دشت-لاله-های-واژگون-ق-رق-می-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir