۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
کد مطلب : ۴۱۸۶۹
امام جمعه شهرکرد:

دولت هنوز با ماهیت اسلامی فاصله دارد/ همه کارگزاران دولت‌ اسلامی عمل و رفتار اسلامی دارند

امام جمعه شهر کرد گفت: به‌عنوان منتظران ظهور باید در پنج مرحله انقلاب اسلامی، شکل‌دهی نظام جمهوری اسلامی، دولت، جامعه و تمدن اسلامی حرکت کنیم، هم‌اکنون دولت اسلامی شکل گرفته اما هنوز با ماهیت اصلی خود فاصله دارد، دولت‌های اسلامی باید به‌گونه‌ای حرکت کنند که همه کارگزاران آن عمل و رفتار اسلامی داشته باشند.
دولت هنوز با ماهیت اسلامی فاصله دارد/ همه کارگزاران دولت‌ اسلامی عمل و رفتار اسلامی دارند
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، با تاکید بر اینکه به‌عنوان منتظران ظهور باید در پنج مرحله انقلاب اسلامی، شکل‌دهی نظام جمهوری اسلامی، دولت، جامعه و تمدن اسلامی حرکت کنیم، گفت: هم‌اکنون دولت اسلامی شکل گرفته اما هنوز با ماهیت اصلی خود فاصله دارد.

وی با اشاره به اینکه نیمه شعبان از جهات عدیده مورد توجه است، گفت: یکی از این موارد فضیلت این شب است، شب نیمه شعبان یکی از پرفضیلت‌ترین شب‌ها است و خداوند در این شب عنایت فراوانی به بندگانش دارد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه مورد مهم دیگر در بحث نیمه شعبان محتوای آن است، ادامه داد: در این روز مولودی به خاندان نبوت اهدا می‌شود که بنا است جهانی را دگرگون کند.

نکونام با تاکید بر اینکه شعیه‌ای که انتظار بکشد به کمال و تکامل می‌رسد و انتظار یک امر تحول‌آفرین است، عنوان کرد: منتظران باید فعال باشند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: به‌عنوان منتظران ظهور باید در پنج مرحله انقلاب اسلامی، شکل‌دهی نظام جمهوری اسلامی، دولت، جامعه و تمدن اسلامی حرکت کنیم، هم‌اکنون دولت اسلامی شکل گرفته اما هنوز با ماهیت اصلی خود فاصله دارد، دولت‌های اسلامی باید به‌گونه‌ای حرکت کنند که همه کارگزاران آن عمل و رفتار اسلامی داشته باشند.

وی اضافه کرد: بیانیه گام دوم انقلاب برای شکل‌دهی جامعه اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی صادر شد، در کنار دولت اسلامی، جامعه اسلامی نیز باید شکل بگیرد، وظیفه سنگین‌تر تشکیل جامعه اسلامی است که باید تلاش کنیم رنگ و بوی اسلامی داشته باشد.

نکونام با اشاره به اینکه امسال سال رونق تولید نامگذاری شده است و باید تلاش کنیم جامعه به سمت رونق تولید درست، سالم و مفید پیش برود، گفت: روز تولد ولیعصر (عج) به نام روز مستضعفان و سربازان گمنام امان زمان نیز نامگذاری شده است.

خطیب نمازجمعه شهرکرد با بیان اینکه سربازان گمنام امام زمان (عج) در سلامت نظام بسیار مهم هستند، افزود: تامین امنیت و سلامت نظام جمهوری اسلامی کاری مهدوی است، این افراد گمنام هستند، از کار خود گزارشی نمی‌دهند و کسی آن‌ها را نمی‌شناسد اما آثار وجودی آن‌ها در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، مقابله با فتنه‌ها، نفوذ در سازمان‌های مخوف جاسوسی دنیا و... دیده می‌شود.

وی به پنجم اردیبهشت‌ماه سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس توسط طوفان شن اشاره کرد و ادامه داد: سوم اردیبهشت‌ماه نیز روز جهانی کتاب است و راه‌اندازی نهضت کتاب‌خوانی در کشور از ضروریات است.

نکونام تصریح کرد: هفته تکریم مساجد در پیش است که مسئله بسیار مهمی در پایان ماه شعبان به شمار می‌رود، مساجد باید پایگاه حضور جوانان، زنده و پویا باشند.
وی ادامه داد: در ماه گذشته تاسیس بنیاد مسکن و افتتاح حساب ۱۰۰ توسط امام خمینی (ره) را داشتیم تا مشکل مسکن محرومان رفع شود اما در برخی موارد آنقدر بحث مسکن دچار مشکل است که کارهای صورت گرفته به چشم نمی‌آید، در چهارمحال و بختیاری بیش از نیمی از مردم روستاها نیاز جدی به مسکن مقاوم دارند و برای مقاوم‌سازی مابقی مساکن روستایی نیز باید اقدام فوری شود.

نکونام عنوان کرد: با توجه به اینکه بازگشایی گردنه عسل‌کشان در کوهرنگ دستور صریح وزیر راه و شهرسازی بود هنوز هیچ اقدام جدی در این خصوص صورت نگرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری به دوم اردیبهشت‌ماه سالروز تاسیس سپاه پاسداران اشاره و خاطرنشان کرد: هم‌دلی خوبی برای درک جایگاه این نهاد در کشور به‌وجود آمده است، سپاه در خنثی‌سازی فتنه‌ها و جنگی که برای نابودی کشور به‌وجود آمد نقش کلیدی داشت و امروز سپاه با کوهی از تجربه شامل مقابله به داعش و فتنه‌ها، حضور در جنگ و بلایای طبیعی، عمران و سازندگی و... همچنان بالنده است.

انتهای پیام/1028ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۴۱:۳۱

30 Dec 2019