کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یاداشت/

فوتبال، روياي نافرجام جوانان لردگان

29 فروردين 1398 ساعت 10:26

در تاريخ فوتبال لردگان جوانان زيادي با روياهاي بزرگ در اين مسير قرار گرفته‌اند اما با بي‌توجهي و امکانات ضعيف جز اتلاف سرمايه جواني دستاورد ديگري نداشته به همين جهت نيازمند توجه بيشتري به اين ورزش محبوب در سطح شهرستان است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ فوتبال به جرأت يکي از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترين ورزش‌هاي دنيا است. اگر چه بسياري زادگاه فوتبال را چين و سپس يونان و رم مي دانند اما فوتبال در چارچوب مدرن امروزي در 1866 در انگلستان متولد شد و به زودي در هيبت پادشاه ورزش ها بر جهان ورزش حاکم شد. پادشاهي فوتبال خيلي زود سراسر جهان از روستاها تا شهرها از فقير تا غني از پير و جوان از مرد تا زن همه و همه را مجذوب خود کرد.
 
فوتبال تنها مرهم بسياري از انسان ها در سخت ترين روزهاي زندگي بوده به همين دليل است که بسياري از شهر هاي جهان چون ميلان، منچستر، گلاسکو، بوينس آيرس، بارسلونا، مادريد و ده ها شهر ديگر اگر چه به عنوان قطب تاريخي-توريستي، فرهنگي-اقتصادي و... شناخته مي شدند اما اوج شهرت خود را مديون فوتبال هستند.

در واقع عشق به فوتبال به بسياري از شهرهاي جهان هويت و شخصيت کاملاً فوتبالي داده براي مثال با شنيدن نام مادريد اولين چيزي که به ذهن خطور مي کند ميدان فوتبالي است که بزرگترين بازيکنان جهان را در خود جاي داده است.

اگرچه برزيل مهد فوتبال جهان لقب گرفته است اما به جرأت ايران مهد عاشقان به فوتبال است. محبوبيت فوتبال در ايران کمتر از برزيل يا اروپا نيست و اين ورزش قلب بسياري را از کوچه، روستا تا خيابان هاي شهر از زمين خاکي تا چمن ورزشگاه تسخير کرده است.

هر شهري در ايران آرزوي داشتن يک تيم فوتبال را دارد اگر چه مانند همه دنيا در ايران هم دو تيم استقلال و پرسپوليس محبوبيت فراواني دارند اما در شهرهاي مختلف تيم هايي وجود دارد که براي عاشقان آنها معني حيات و زندگي است همانند تراکتور سازي در تبريز.

به همين اندازه صادقانه و با همين وصف عاشقانه فوتبال نيز در لردگان محبوب است. در تاريخ فوتبال لردگان جوانان زيادي با روياهاي بزرگ در اين مسير قرار گرفته اند در حالي که سرانجام نااميد و بي انگيزه از راه رفته بازگشتند، بازگشتي که به قيمت اتلاف عمر و جواني بود. اگر چه همه مي دانيم فوتبال رشته ورزشي که نياز به استعداد خاص خود مي باشد اما مطمئنن لردگاني که به اذعان بسياري از مسئولين ورزشي استان به عنوان قطب فوتبال و فوتسال استان و منطقه شناخته مي شود داراي استعداد هاي فراواني در اين زمينه است در حالي که به دلايل متعددي به خصوص ضعف هاي گسترده در عرصه مديريتي و رقابت هاي نادرست برخي افراد نتوانسته آنچه بدان شايسته است دست يابد.

در سال هاي اخير اگر چه فوتبال در شهرستان در چارچوب مدرن تري دنبال مي شود اما با اين وصف هيچگاه به جايگاه مطلوبي دست پيدا نکرده است اين در حالي است که استعدادهاي زيادي در اين فوتبال از بين رفتند و حتي قرباني بي توجهي و رقابت هاي نادرست شده اند.

برخي از موانع پيشرفت فوتبال در شهرستان لردگان شامل: مسائل مديريتي، رقابت هاي ويرانگر برخي افراد، کمبود مطلق امکانات، فقدان يک حامي و اسپانسر حداقل براي يک تيم شاخص شهرستان، منفعت محوري و شخصي سازي فوتبال و... آسيب هاي جدي به فوتبال در شهرستان وارد کرده است.

اما با وجود اين شرايط تيم هاي مختلفي بودند که با همه مشکلات و سختي ها مقاومت کردند و همچنان به تلاش خود ادامه دادند افراد زيادي در غالب بازيکن، مربي و... سال ها به عشق فوتبال و بدون در نظر گرفتن ماديات براي فوتبال شهرستان تلاش کرده اند در حالي که با بي مهري و بي توجهي زيادي روبه رو شده اند. بسياري از علاقمندان به فوتبال از فقدان امکانات ناراضي هستند! نکته جالب ماجرا اين است که منظور از امکانات وجود ورزشگاه مدرن و حقوق نجومي نيست بلکه براي جوانان فوتباليست لردگان داشتن يک وسيله حمل و نقل از ميني بوس يا اتوبوس هم به رويايي بزرگ تبديل شده و به همين اندازه انتظارات کوچک براي جواناني با قلب بزرگ که عاشق فوتبال هستن و خواسته هاي کوچکي دارند.

با وجود اين شرايط اما کمتر کسي است که نداند، تيم بانوان فوتساليست شهرستان (هيئت فوتبال شهرستان لردگان) در ليگ دسته يک فوتسال کشور با وجود همه بي مهري ها و کمبود امکانات با تمام وجود تلاش کرده تا افتخاري براي مردم لردگان باشد يا تيم فوتبال شاهين لردگان که همانند نام مقتدرش هميشه تلاش کرده اما با اين وجود هرگز به جايگاه شايسته خود نرسيده و نيازمند توجه مسئولين شهرستاني و استاني مي باشد.

همچنين ساير تيم هاي با استعداد همچون ستارگان لردگان، پارسه لردگان، پارسه فلارد، شهداء منجرموئي و... که در سطوح مختلف پايه و نوجوانان در ليگ استاني و مناطق در حال فعاليت هستند و نيازمند نگرش بهتر و توجه بيشتر هستند.

فوتبال در حالي که ورزش پر هزينه اي است اما در صورت مديريت و برنامه ريزي دقيق مي تواند موجب در آمدزايي و ايجاد اشتغال جوانان شود.

در شهرستان لردگان نيز فوتبال جايگاه ويژه اي در بين جوانان دارد اما با بي توجهي و امکانات ضعيف جز اتلاف سرمايه جواني دستاورد ديگري نداشته به همين جهت نيازمند توجه بيشتري به اين ورزش محبوب در سطح شهرستان است.

بنابراين لازم است نهادها و سازمان هاي مزبور با ايجاد حداقل امکانات و جذب صاحبان سرمايه  براي تيم هاي شاخص شهرستان قدم موثري در اين مسير بردارند و اين انتظار از مسئولين وجود دارد که فوتبال شهرستان به عنوان يک سيستم منظم تر و منسجم تر عمل کند تا بازدهي مطلوب تري داشته باشد.
 
 نويسنده: محمدرضا عسکري ارمندي

انتهاي پيام1026ج /630 ل
 


کد مطلب: 41864

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/41864/فوتبال-روياي-نافرجام-جوانان-لردگان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir