۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
کد مطلب : ۴۱۸۰۵
امام جمعه فارسان:

عقده ترامپ با اعلام طرح تروريستي سپاه پاسداران/ پايان تردد آزادانه سربازان آمريكايى در عراق

امام جمعه فارسان گفت: ترامپ با طرح تروريستى اعلام كردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامى موجب شد هر سرباز آمريكايى از اين به بعد براى نيروهاى ايران يك تروريست مانند ديگر گروه‏هاى تروريستى به شمار برود و اين به معناي پايان تردد آزادانه اين نظاميان در عراق خواهد بود.
عقده ترامپ با اعلام طرح تروريستي سپاه پاسداران/ پايان تردد آزادانه سربازان آمريكايى در عراق
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: طرح تروريستى اعلام كردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامى از سال ۲۰۰۱ در دستور كار روساى جمهور آمريكا قرار داشته و جرج بوش و باراك اوباما روساى جمهور سابق آمريكا همواره به دليل هراس از پيامدهاى آن، از عملى كردن اين طرح خوددارى مى‏كردند.

وي بيان داشت: بسيارى معتقدند كه هدف فورى اقدام ترامپ با انتخابات بيست و يكمين دوره اسرائيل مرتبط استالبته خودشان هم اعتراف کردند. اين تصميم يك روز مانده به اين انتخابات اتخاذشده و درواقع آخرين برگ برنده‏اى است كه ترامپ در اختيار نتانياهو براى پيروزى در اين انتخابات قرارداد.

وي افزود: دولت ترامپ به دنبال اجراى يك عمليات روانى عليه ايران است. درواقع ترامپ به دنبال نوعى تفكيك در اقتصاد ايران است تا اقتصاد تحريمى را از غير تحريمى جدا كند و درنهايت سپاه را به‏عنوان عامل مشكلات اقتصادى ايران معرفى كند.

 وي اظهار داشت: آمريكا بسيارى از شكست‏هاى خود را به دليل حضور تأثيرگذار سپاه در ايران مى‏داند. شكست انواع فتنه‏ها در داخل ايران، كودتاهاى ناكام، عبور ايران از تحريم‏ها و تكميل پروژه‏هاى نفتى و گازى در پارس جنوبى و هم‏چنين تأمين امنيت داخلى همه به دليل اقتدار سپاه بوده است.

وي عنوان کرد: علاوه بر اين شكست طرح تجزيه كشورهايى مانند سوريه، عراق و لبنان و هم‏چنين شكست در به قدرت رساندن تروريست‏ها در سوريه و مسائل ديگر به دليل حمايت‏هاى سپاه از مردم منطقه صورت گرفته است. اين مسائل باعث ايجاد نوعى عقده ترامپ نسبت به سپاه پاسداران شده و به همين دليل با تروريستى اعلام كردن اين نهاد مردمى سعى در انتقام دارند.

وي به ‌قرار دادن سپاه پاسداران در ليست گروه‏هاى تروريستى از سوى آمريكا  اشاره داشت و گفت: اين‏كه تصميم تاريخ‌مصرف مشخصى دارد و باهدف كمك به نتانياهو در انتخابات پارلمانى صورت گرفته و احتمالاً پس از برگزارى انتخابات و مخالفت كنگره آمريكا با تصميم ترامپ تاريخ‌مصرف اين اقدام نيز به پايان مى‏رسد يا اين‏كه اهداف بلندترى براى اين تصميم در نظر گرفته‌شده كه در اين صورت تبعاتى كه متوجه آمريكايى‏ها از اين اقدام خواهد شد بسيار بزرگ‏تر و هزينه برتر خواهد بود. اصلاً آمريكا محور تروريسم و تروريسم پرورى جهان‏ در جهان است.

امام‌جمعه فارسان گفت: هيلارى كلينتون وزير امور خارجه دوره اول رياست جمهورى اوباما رسماً اعلام مى‏كند كه القاعده ساخته دست آمريكاست كه براى اهدافش در افغانستان شكل گرفت. ترامپ نيز اعلام مى‏كند كه داعش توسط اوباما ساخته‌شده است. جالب‌توجه آن‏كه اوباما كه ادعاى دموكراتيك و صلح‌طلب بودن سر مى‏دهد در سال ۲۰۱۴ با ورود داعش به عراق اعلام مى‏كند كه هدف آمريكا نابودى داعش نيست و صرفاً به دنبال مديريت آن است چراكه در مواردى داعش در چارچوب منافع آمريكا حركت مى‏كند.

وي عنوان کرد: آمريكا با پوشش ناتو جنگى را عليه يوگسلاوى به راه انداخت. بمباران اين كشور ۷۸ روزبه طول انجاميد و يوگسلاوى از هم فروپاشيد. كشتار مسلمان‏ها توسط صرب‏ها با مشاركت آمريكا صورت گرفت.

وي اظهار داشت: ترامپ با اين تصميم خود موجب شد هر سرباز آمريكايى از اين به بعد براى نيروهاى ايران يك تروريست مانند ديگر گروه‏هاى تروريستى به شمار برود و اين به معناي پايان تردد آزادانه اين نظاميان در عراق خواهد بود. پيش‌ازاين نيز ترامپ به دليل تهديدات امنيتى مجبور شد با چراغ خاموش و شبانه به عراق سفر كند، به نظر مى‏رسد كه از اين به بعد ترامپ اساساً به دنبال سفر به هيچ كشورى كه در همسايگى ايران قرار دارد، نباشد.

امام‌جمعه فارسان به کمک‌رساني به سيل‌زدگان اشاره داشت و گفت: مردم عزيز شهرستان درد مردم و راه‌کارهاي واقعي را نمي‌توان از قاب تلويزيون يا از فضاي مجازي ديد. بيان مشکلات را سريعاً نبايد حمل بر سياه نمايي يا اميد زدايي کرد آن‌هايي که رفتند و آنجا هستند -کار براي انجام دادن فراوان است و مشکلات هم بسيار. آنچه اين حادثه‌ي وسيع را ايجاد کرده، نياز به يک بسيج «عمومي» و «مستمر» دارد.

وي بيان داشت: کساني که متقاضي حضور در منطقه‌اند، حتماً با سازمان‌ها و افراد فعال در مناطق هماهنگ کنند تا دچار سردرگمي نشوند.

وي عنوان داشت: گروه‌ها، خيرين،بسيجيان و مساجد را مرکز فعاليت و کمک‌رساني خود قرار دهند موکب حضرت ابوالفضل عليه‌السلام فارسان چند روز گذشته مختص شهرستان تأسيس‌شده و طبق تقسيمي که از سوي مسئولان استاني و کشوري انجام‌گرفته است در شوشتر مستقر مي‌گردد و کليه کارهاي موکب بر عهده مردم عزيز شهرستان خواهد بود از جمع‌آوري کمک‌ها تا طبخ غذا و توزيع کمک‌هاي مردمي و... لذا جهت پشتيباني مردمي کمک‌هاي نقدي و خوراکي و... جمع‌آوري و به موکب اهداء نماييد.

در پايان اقامه نماز جمعه هم‌زمان با سراسر کشور تظاهرات باشکوه اعلام حمايت و همدلي با سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و انزجار از سياست‌هاي دشمنانه آمريکا و رئيس‌جمهور منفور و نادان آمريکاي جنايتکار در شهر فارسان برگزار شد.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۳۸:۳۹

27 Dec 2019