۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸
کد مطلب : ۴۱۷۳۷

افزایش رواناب و سیلاب ممکن است باعث ورود خزندگان و جانوران به منازل شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از مردم مناطقی که درگیر افزایش رواناب و سیلاب شده اند خواست، در صورت مشاهده مار یا هر گونه جانوری که وارد منزل آنها شده در اسرع وقت موضوع را به حفاظت محیط زیست یا سازمان آتش نشانی اطلاع دهند.
افزایش رواناب و سیلاب ممکن است باعث ورود خزندگان و جانوران به منازل شود
  شهرام احمدی مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ در ارتباط با افزایش حجم رواناب ها و سیلاب در برخی مناطق استان اظهار داشت: هرچند گزارشی در مورد هجوم خزندگانی مانند مار به منازل در این مناطق دریافت نشده است ولی باتوجه برخی گزارشات در سایر استانها لازم است مردم در این مناطق دقت لازم را داشته باشند و درصورت مشاهده مار یا هر گونه جانوری که وارد منزل آنها شده در اسرع وقت موضوع را به حفاظت محیط زیست یا سازمان آتش نشانی اطلاع دهند.

وی افزود: به طور معمول بعد از وقوع سیلاب خزندگانی چون مار، همچنین موش و سایر جانوران برای حفظ جان خود به نقاط امن پناه می برند که گاه این نقاط امن شامل منازل و سایر ابنیه اداری و غیر اداری نیز می شود.

احمدی تصریح کرد: در این مواقع ساکنان آن ساختمان ها ضمن حفظ خونسردی خود از کشتن مار و جانوران وحشی خودداری نموده و ضمن تماس با نزدیکترین پایگاه محیط زیست یا آتش نشانی برای زنده گیری جانور از آنها کمک خواهی کنند.

وی شماره تماس 3 و 32223572 038 و سامانه دریافت گزارشات مردمی 1540 را در مرکز استان برای این منظور اعلام کرد.

احمدی تاکید کرد: در صورت زنده گیری مار توسط خود ساکنان ساختمان باید مار را در نزدیک ترین مکان اقلیمی منطقه رها سازی و از انتقال جانور به مکان های دور دست اجتناب ورزند زیرا انتقال مار یا هر جانور دیگر از نقطه اقلیمی و زیستگاهی خود به یک مکان دوردست باعث جابجایی و تداخل ژنتیکی گونه های جانوری زیستگاه می شود.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۲۰:۳۷

30 Dec 2019