کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رسانه، فقط انتقاد نمی کند!/ مدیریت ستودنی در بارش های اخیر!

8 فروردين 1398 ساعت 10:52

رسانه به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولین وظیفه دارد از کاستی ها انتقاد کند و از درایت ها، حسن مدیریت ها و دغدغه مندی مسئولین نسبت به مردم و حوزه مسئولیتی تمجید نماید یعنی هم نیمه خالی لیوان دیده شود و هم نیمه پُر آن!


به گزارش جهانبین نیوز، در پی  بارش های چشمگیر اخیر در استان که فقط چند روز پس از سیل شمال کشور انجام شد، موجی از نگرانی وجود همه مردم را فرا گرفت که نکند امواج سیل بام ایران را آوار کند و تلفات و خسارات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد و شیرینی روزهای سال نو را به تلخی مبدل سازد.

اما آن چه امید را در آن شرایط در دل ها زنده کرد تیتر رسانه ها، اخبار شبکه استانی صدا وسیما و رسانه های مجازی مورد اطمینان در پیام رسان ها بود، کاری قابل احترام که اطلاع رسانی و هشدارها را به صورت آنی و به موقع به مخاطبان اعلام کرده، باعث شد تا مردم برنامه های خود را بر اساس اطلاع از شرایط جوی تنظیم نموده تا خطری آنان را تهدید نکند.

رسانه به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولین وظیفه دارد از کاستی ها انتقاد کند و از درایت ها، حسن مدیریت ها و دغدغه مندی مسئولین نسبت به مردم و حوزه مسئولیتی تمجید نماید یعنی هم نیمه خالی لیوان دیده شود و هم نیمه پُر آن!

در روزهای گذشته و اوج بارش های بهاری، حضور شخص استاندار در استان که نیرویی غیربومی و از استان اردبیل است و فرصتی بود که برای دید و بازدید عید نوروز و سرکشی از اقوام و فامیل به زادگاه خود مسافرت نماید جالب توجه بود و مهم تر از آن این که با حضور مستمر و میدانی تمام وقایع را تحت نظر داشته اعضای ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان ها را با خود هماهنگ کرده و با حضور فیزیکی در کانون اصلی بارش های کشور یعنی شهرستان کوهرنگ که بیشترین سهم بارش را داشت، اوضاع را کاملا کنترل کرده، در نهایت وضعیت به صورت مطلوب و بدون تلفات جانی ختم به خیر شد گرچه خسارت های مالی که آن هم غیر قابل اجتناب بود به وقوع پیوست.

نکته دیگر آمادگی نیروهای مردمی نظامی، انتظامی، امدادی، پزشکی و خدماتی  بود که از همان لحظات اولیه در کنار ستاد مدیریت بحران آماده ارائه خدمات بودند و شرح فعالیت آنها از طریق رسانه ها منعکس و مردم را نسبت به مقابله منطقی با شرایط پیش آمده امیدوار ساختند.

امید است این هماهنگی، درایت و مدیریت همچنان تداوم داشته، در بارش های آتی که پیش بینی شده است نیز به طور جدی در دستور کار مسئولین استان قرار گیرد تا بهاری سبز و بدون حادثه میهمان لحظه های با طراوت مردم شریف استان باشد و خاطراتی خوش از روزهای خدمت در دفتر خاطرات مسئولین نقش بندد

انتهای پیام/


کد مطلب: 41680

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/41680/رسانه-فقط-انتقاد-نمی-کند-مدیریت-ستودنی-بارش-های-اخیر

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir