۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
کد مطلب : ۴۱۶۳۰
یاداشت/

رونق توليد؛ راهکاري براي عبور از تحريم

در سال جديد مهمترين وظيفه مسئولين و صاحبان صنايع و کارخانه ها رونق توليدات داخلي است، افزايش توليد، ايجاد اشتغال و حمايت از کالاهاي ايراني موجب شکل گيري يک حماسه اقتصادي و شکوفايي اقتصاد کشور خواهد شد.
رونق توليد؛ راهکاري براي عبور از تحريم
به گزارش جهانبین نیوز؛ مقام معظم رهبري در پيام نوروزي خود در سال جديد تأکيد کردند"مشکل اساسي کشور، همچنان مشکل اقتصادي است" بنابراين در آغاز گام دوم انقلاب همچنان بايد به اقتصاد توجه کرد. رهبر انقلاب همواره بر اقتصاد مقاومتي تاکيد داشتند و براي سال 98 نيز به يکي از وجوه اساسي اقتصاد مقاومتي يعني رونق توليد اشاره کردند.

در واقع ايشان از سال 90 تا به امروز بارها در چارچوب اقتصاد مقاومتي بر جنبه هاي اساسي اقتصاد با توجه به شرايط جمهوري اسلامي ايران در نظام بين الملل تأکيد کردند، که به خوبي نشان دهنده اين مسئله است که اقتصاد به عنوان يکي از مشکلات اساسي کشور مي بايست با توجه به توانايي هاي داخلي برطرف گردد.

به عبارتي دولت هاي مخالف جمهوري اسلامي پس از شکست در طرح هاي نظامي _ سياسي به خصوص پس از حمايت عراق به جنگ با ايران و طرح هاي براندازي و... تنها راه مقابله با نظام کنوني را جنگ اقتصادي مي دانند.

بدين ترتيب بر همگان آشکار شده است که امروزه اقتصاد ايران در برابر فشار و کارشکني دو عامل قرار گرفته است؛ يک عامل خارجي شامل بسياري از دولت هاي مخالف منطقه اي و فرا منطقه اي و دوم عامل داخلي شامل سودجويان و افرادي که خواسته يا ناخواسته در حال بازي در ميدان عامل خارجي هستند.

مسئله اي که کار دشمنان نظام را آسان تر مي کند چرا که بسياري از افراد و مسئولين در داخل آسيب هاي به شدت جبران ناپذيرتري نسبت به تحريم هاي خارجي بر اقتصاد  ايران زده اند و به گونه اي تکميل کننده طرح هاي دولت هاي دشمن هستند به ويژه با ايجاد آشوب هاي اقتصادي و تحت فشار قرار دادن مردم ايران، اين در حالي است که مردم ميهن دوست ايران از شرايط جنگ اقتصادي به خوبي آگاه بوده اما در سال جديد اين انتظار وجود دارد با نظارت دستگاه هاي قضايي و بازرسي هاي ويژه اقتصادي وضعيت اقتصادي مردم ايران بهبود پيدا کند.

اگر به نام گذاري سال هاي اخير توسط مقام معظم رهبري توجه کنيم:
1390: سال «جهاد اقتصادي».
1391: سال «توليد ملى و حمايت از کار و سرمايه‌ ايرانى».
1392: سال «حماسه‌ي سياسي و حماسه‌ي اقتصادي».
 1393: سال «اقتصاد و فرهنگ».
1394: سال «دولت و ملت، همدلي و همزباني»
1395: سال «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل».
1396: سال «اقتصاد مقاومتي، توليد – اشتغال».
1397: سال «حمايت از کالاي ايراني».
1398: سال «رونق توليد».

 کاملاً روشن است که رهبر معظم انقلاب اسلامي بر مسائل و مشکلات اقتصادي ايران آگاه هستند و به همين دليل است که در پيام‌هاي بسياري اشاره مستقيمي به رفع مشکلات اقتصادي کشور داشتند.

بنابراين در سال جديد مهمترين وظيفه مسئولين و صاحبان صنايع و کارخانه ها رونق توليدات داخلي است، افزايش توليد، ايجاد اشتغال، ميدان دادن به جوانان در عرصه هاي مختلف، ايجاد کانال هاي ارتباطي بين دانشگاه ها و سازمان ها و نهادهاي مختلف، به کارگيري فارغ التحصيلان رشته هاي مختلف و حمايت از کالاهاي ايراني موجب شکل گيري يک حماسه اقتصادي و شکوفايي اقتصاد کشور خواهد شد.
نويسنده: محمد رضا عسکري ارمندي

انتهاي پيام/630 ل
 
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۲۳:۲۵

30 Dec 2019