۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶
کد مطلب : ۴۱۵۵۲
عید بدون آجیل:

منتظر مسئولین نمانیم/مبارزه با گرانی را خودمان شروع کنیم

خرید یک کیلو آجیل برابری می کند با نیاز یک ماه برخی از خانواده ها و اگر این فرهنگ نهادینه می شد که مردم تنها به نیاز های ضروری خود توجه کنند شاید در کاهش قیمت ها نیز تاثیر داشت.
منتظر مسئولین نمانیم/مبارزه با گرانی را خودمان شروع کنیم
به گزارش جهانبین نیوز ؛ همزمان با افزايش بي‌سابقه قيمت آجيل شب عيد، برخي از مردم با ارسال پيامک‌ها و ايميل‌هاي گروهي، از هموطنان درخواست مي‌کنند از خريد آجيل شب عيد خودداري کنند.

یکی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: واقعاً نمي‌فهمم چه اتفاقي افتاده که آجيل توي يک هفته بايد 2-3 برابر بشه! اگه توليد‌کننده سودي مي‌برد آدم براي خودش توجيه مي‌کرد که لااقل آدماي زحمتکش سود بردند ولي متاسفانه کسانی به صف شدن تا شيره جون کشاورزو با مزه خون مردم يکجا بالا بکشن .

وی با اشاره به اینکه خرید یک کیلو آجیل برابری می کند با  نیاز یک ماه  برخی از خانواده ها  بیان داشت: اگر این فرهنگ نهادینه می شد که مردم تنها به نیاز های ضروری خود توجه کنند این مشکلات به وجود نمی آمد.



این شهروند شهرکردی  ادامه داد: قصدم اين نيست که بگم بياييم پول آجيلو به اونايي که نيازمندن و آبرودار کمک کنيم . قصدم اينه که بگم بياييم «با هم و براي هم بودنو» تمرين کنيم . نخريدن و نخوردن آجيل کسي رو نمي‌کشه. بياييم به جاي شعاردادن و عمل نکردن، اينبار بدون شعار عمل کنيم. بياييم امسال آجيل نخريم و يک نوشته قشنگ روي سفره هفت‌سينمون‌ ميزمون بذاريم که براي چي اينکارو کرديم. بعضي‌ها فکر مي‌کنن‌: مگه مي‌شه! عيده! آبرومون...! آبروي آدم به اينه که انسان باشه. آبرويي که بند 4 تا تخمه و آجيل باشه همون بره بهتره.»

مشابه اين پيام با ادبيات متفاوت، از طريق گوشي‌هاي تلفن همراه هم بين مردم رد و بدل مي‌شود ، اما واقعيت آن است که معمولا اين پيام‌ها کمتر جدي گرفته مي‌شود و همانگونه که در همين پيام هم آمده، وقتي پاي عمل به ميان مي‌آيد، عده زيادي از عمل به آن خودداري مي‌کنند.

هر چند که به نظر مي‌رسد امسال با توجه به افزايش بي سابقه قيمت آجيل، عده زيادي حتي اگر اين پيامها به دستشان نرسيده باشند از خريد آجيل خودداري کنند چرا که با هزينه‌هاي سنگين زندگي، خريد آجيل براي خيلي از مردم امکانپذير نيست.
 

وعده‌هاي تکراري دولت براي کاهش قيمت‌ها

در حاليکه قيمت‌ها مدام در حال رشد سرسام‌آور است، دولتمردان تنها نظاره‌گر هستند و گاهي هم وعده کاهش قيمت مي‌دهند.

 به نظر مي‌رسد همان اتفاقاتي که پيش از اين در مورد ساير کالاهاي مورد نياز افتاده و مردم را دچار مشکلات فراواني کرده بود، اين بار در مورد آجيل رخ داده و مسئولان به جاي پيشگيري از بروز اين نوسانات، پس از بروز مشکل به فکر حل آن مي‌افتند که البته تجربه نوسانات بازار دلار، بازار آهن، بازار سکه و طلا، بازار خودرو و ... نشان مي‌دهد که معمولا دولتمردان در حل اين مشکلات اساسي ناتوان بوده اند.

 
بیایید از خودمان شروع کنیم
 
لطفا نگیم "مردم" وقتی می فهمن یه چیزی می خواد کمیاب بشه میرن بیشتر می خرن... ما خودمون "مردم" رو تشکیل می دیم. ما حاضر نیستیم خودمون سختی بکشیم چون فکر می کنیم بعضی ها می رن می خرن و می گیم چه فایده پس این ها بی نتیجست.. مشکل اینجاست که زمانی که وجدانمون بهمون می گه ما باید از یه جا شروع کنیم، با این تفکرات سر وجدانمونو کلاه می ذاریم..

پس همین مردم خود ما هستیم. از خودمون شروع کنیم. توی این جمعیت اگه خود ما ، کسایی که این متنو می خونن یه عدشونم این کارو انجام بدن دفه ی بعدی چند نفر دیگه باهامون هم راه می شن.

اول هر کاری سخته اما زمانی که وحدت رو یاد بگیریم همه چیز درست می شه.

این چرخه معیوب رو خودمون درستش کنیم.

این یک کار که ازمون بر میاد.
 
انتهای پیام/1020ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۳۹:۲۷

30 Dec 2019