۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۴۱۵۱۱

دو نفر صیاد متخلف در شهرستان اردل دستگیر شد

متخلفان صید غیرمجاز ماهی در رودخانه رستم آباد شهرستان اردل توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی شدند.
دو نفر صیاد متخلف در شهرستان اردل دستگیر شد
شهرام احمدی مدیر کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار داشت: با تلاش مأموران یگان حفاظت محیط زیست دو نفر متخلف صید غیرمجاز در حاشیه رودخانه ای در محدوده روستای رستم آباد شهرستان اردل شناسایی و دستگیر شدند.

وی گفت: تعداد 150 قطعه ماهی کپور از متخلفان کشف و ضبط که از این تعداد، 130 قطعه آن زنده بوده و در همان رودخانه رهاسازی شدند و همچنین 20 قطعه تلف شده به همراه یک رشته تور سفره ای از متخلفان که غیربومی بودند، کشف و ضبط شد.
 


وی افزود: برخلاف هشدارها و اطلاع رسانی های صورت گرفته شده، این افراد اقدام به صید غیر مجاز ماهی کرده‌اند که پس از تشکیل پرونده جهت طی مراحل قانونی، تحویل مراجع قضايي شدند.

احمدی ادامه داد: این متخلفان به استناد بند ب ماده ۱۲ قانون شکار و صید مجرم شناخته شده و مبلغ ضرر و زیان محیط زیستی صید غیرمجاز هر قطعه از این نوع ماهی ۵۰ هزارریال تعیین شده که این متخلفان علاوه بر پرداخت جریمه عمومی، ملزم به پرداخت ضرر و زیان محیط زیست نیز هستند.

احمدی در پایان تصریح کرد: هرگونه صید انواع ماهیان رودخانه‌ای بدون داشتن مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع بوده و با متخلفان برابر قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/1020ج

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۱۶:۴۲

30 Dec 2019