۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۴۱۴۹۲
عضو کميسيون انرژي مجلس:

‌‌وظيفه آموزش و پرورش فرهنگ‌سازي سبک زندگي است

نماينده مردم لردگان در مجلس شوراي اسلامي گفت: آموزش و پرورش مي‌تواند با فرهنگ‌سازي، راه و روش درست زندگي و ساده‌زيستي را به جوانان آموزش دهد.
‌‌وظيفه آموزش و پرورش فرهنگ‌سازي سبک زندگي است
به گزارش جهانبین نیوز؛ محمد خالدي عضو کميسيون انرژي مجلس گفت: بايد به سمتي حرکت کنيم که ساده‌زيستي را ترويج دهيم و حاکميت به دنبال اين باشد که اگر کسي به شيوه اشرافي‌گري در کشور زندگي مي‌کند، بايد راه‌کاري پيدا کنيم که اين نوع از زندگي را متوقف کنيم.

وي با اشاره به تاکيدات مقام معظم رهبري درخصوص اينکه اگر اشرافي‌گري جزء سبک‌هاي زندگي شود تبعات بسياري دارد گفت: در دنيا مسئله و مشکلات اشرافي‌گري سال‌هاي گذشته حل شده است، اگر به کشورهاي خارجي سر بزنيد مي‌بينيد که وظيفه دولت و حاکميت اين است که مقدمات زندگي را براي هر فرد در جامعه فراهم کند، ما نيز به‌عنوان يک کشور مسلمان مضاف بر آن چيزهايي که مي‌گوييم، بايد در اين زمينه جلوتر از آنها حرکت کنيم.

آموزش و پرورش مي‌تواند با فرهنگ‌سازي، راه و روش درست زندگي و ساده‌زيستي را به جوانان آموزش دهد

نماينده مردم لردگان در مجلس شوراي اسلامي افزود: در تهران زماني که مناطق بالاي شهر را با مناطق پايين شهر مقايسه مي‌کنيم مي‌بينيم که سبک زندگي کاملا متفاوت است و يک اشکال اساسي در اين زمينه وجود دارد و اين را مي‌توانيم به کشور تعميم دهيم يعني در کشور نيز اين اختلاف سبک زندگي بين استان‌ها کاملا محرز است.


زندگي بدون اسراف کردن را بايد ترويج کرد

وي با تاکيد بر اينکه بايد يک چارچوبي در غالب قوانين و مقررات اسلامي و شرايط فعلي کشور طراحي شود تصريح کرد: بايد حرکت به سمت زندگي ساده، معقول و داشتن حداقل‌ها را ترويج دهيم. در همه کشورها، آيين و فرهنگ‌ها نيز خوب زندگي کردن بدون اسراف کردن ترويج شده است. ما يک کشور مسلمان هستيم و قاعده اسلامي اين است که بخوريد، بياشاميد اما اسراف نکنيد و زماني که از تجمل حرف مي‌زنيم، همه اينها در کلمه اسراف خلاصه مي‌شود. خصوصا در شرايط فعلي کشور که اکثر مردم مشکل دارند.

حاکميت بايد جلوي اشرافي‌گري را بگيرد

عضو کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي افزود: فکر مي‌کنم بايد به سمتي حرکت کنيم که ساده‌زيستي را ترويج دهيم و حاکميت به دنبال اين باشد که اگر کسي به شيوه اشرافي‌گري در کشور زندگي مي‌کند، بايد راه‌کاري پيدا کنيم که اين نوع از زندگي اشرافي‌گري را متوقف کنيم.

وي در پاسخ به اين سوال که زندگي در شرايط تحريم به چه صورتي بايد باشد اظهار داشت: من فکر مي‌کنم که بايد مردم را در هر شرايطي درک کنيم به ويژه که در حال حاضر کشور شرايط مناسبي ندارد و بايد حتما بهتر از گذشته به اين مسئله بپردازيم و در بسياري از جاها، دولت و مجلس ورود کنند و جلوي بسياري از اسراف‌ها را بگيرند.

‌‌وظيفه آموزش و پرورش فرهنگ‌سازي سبک زندگي است

نماينده مردم لردگان در مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينکه آموزش و پرورش در شرايط فعلي در تنگنا قرار دارد گفت: طبق اطلاعاتي که از شهرستان‌ها به دست رسيده اين است که به سختي اداره مي‌شود به همين دليل بايد به آن کمک کرد اما درباره اينکه آموزش و پرورش چه نقشي مي‌تواند در اين زمينه داشته باشد بايد گفت وظيفه آموزش و پرورش فرهنگ‌سازي است و يکي از مهمترين پايگاه‌هايي که مي‌تواند مردم را آگاه کند و در سنين جواني بخواهد راه صحيح زندگي را ياد بدهد، آموزش و پرورش است. بايد فرزندان اين کشور را به خوبي تربيت کنيم و در همه عرصه‌ها روش زندگي کردن را آموزش دهيم.

بايد به فکر بيکاري جوانان باشيم

اين نماينده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: نگراني نمايندگان مربوط به مردم است. در کل ايران حدود 10 درصد زندگي تجملاتي دارند و اکثر مردم نيز مشکلات بيکاري جوانان را دارند که بايد به فکر بيکاري بود و مجلس و دولت بايد تلاش کنند تا هيچ جواني بيکار نباشد و سبک زندگي اسلامي نيز ترويج شود بنابراين آن 10 درصد اشرافي‌گري خود به خود حل مي‌شود./

پايان پيام/630 ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۵۴:۱۷

26 Dec 2019