کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ياداشت/

لردگان، شهري در انتظار بيداري!

11 اسفند 1397 ساعت 9:07

لردگان امروز متاسفانه با مشکلات زيادي روبه رو است که نيازمند نگرش همگاني براي پيشرفت و توسعه است بدين ترتيب بايد براي هميشه از اين خواب زمستاني طولاني بيدار شد و از پنجره ديگري به آينده اين شهر نگاه کرد .


به گزارش جهانبین نیوز؛ شکل گيري توسعه و پيشرفت در سطح خرد از روستا تا يک شهر و در سطح کلان يک کشور همواره يکي از خواسته هاي مهم هر جامعه اي بوده است. معمولا وقتي سخن از توسعه و پيشرفت مي شود نوعي پيشرفت و توسعه همه جانبه به ذهن متبادر مي شود. آرمان شهروندان هر جامعه اي نيز توسعه و پيشرفت در همه سطوح است.

در طول سال هاي اخير يکي از دغدغه هاي مهم مردم شهرستان لردگان نيز مسئله توسعه و پيشرفت در سطوح مختلف بوده است.

اگر چه با بررسي خواسته ها و مطالبات مردم اين شهرستان کاملاً مشخص مي شود که رفع اين دغدغه ها و انجام درخواست ها کار غير ممکني نيست بلکه مجموعه اي از مطالبات به حق بوده که در عين حال از پيش پا افتاده ترين خواسته ها براي شهروندان يک منطقه محسوب مي شود.

انجام تمامي ضعف هاي اين شهرستان تنها نيازمند مديريت سالم، نظارت ويژه و اراده جمعي است که در چارچوب کاملاً قانوني شکل خواهد گرفت.

بدين ترتيب در اينجا دو وظيفه متقابل شکل مي گيرد، وظيفه اول مديريت سالم که بر عهده تمامي افراد مسئول در سازمان و نهادهاي اداري شهرستان است و وظيفه دوم يعني نظارت ويژه و اراده جمعي که کاملاً بر عهده مردم شهرستان قرار دارد به خصوص که اين وظيفه دوم از مورد اول اهميت بيشتري دارد.

در واقع افزايش نقش مؤثر مردم در جامعه يکي از مهمترين تحولات پس از انقلاب اسلامي ايران بوده که علاوه بر اينکه چنين حقي را براي مردم قائل شده بلکه انتظار دارد مطالبه گري و حساسيت مردم نسبت به وضعيت اداري و سازماني جامعه خود نيز گسترش پيدا کند و مسئله انتخابات شوراي شهر و نماينده مجلس نيز به عنوان مهمترين ابزار براي رسيدن به اين هدف مطرح شده است.

بنابراين ما با يک "سيستم کاملاً مسئول" مواجه هستيم بدين مفهوم که شهرستان لردگان همانند يک سيستم ( سيستم مسئول يا سيستم غير مسئول)، مي باشد که وجود هر گونه خلل در هر قسمتي ممکن است کل سيستم را با اختلال و ضعف مواجه کند مسئله اي که امروزه کاملاً در اين شهرستان نمود پيدا کرده است و نشان داده که سيستم موجود در وضعيت تعادل قرار ندارد (سيستم غيرمسئول)، که نتيجه چنين سيستم نامنظمي به هيچ وجه نمي تواند پيشرفت و توسعه باشد، به عبارتي نتيجه اين سيستم نارضايتي متقابل خواهد بود به اين صورت که هر دو طرف (مردم و مسئولين)، به جاي انجام وظايف خود، در برابر يکديگر قرار خواهند گرفت و نگرش منفي نسبت به يکديگر دارند.

 چنين وضعيتي جز پسرفت نتيجه اي ندارد، اما راه حل اين مسئله از بين بردن سيستم موجود نيست بلکه درمان چنين سيستم بيماري است.

 لردگان امروز متاسفانه با مشکلات زيادي روبه رو است که نيازمند نگرش همگاني براي پيشرفت و توسعه است بدين ترتيب بايد براي هميشه از اين خواب زمستاني طولاني بيدار شد و از پنجره ديگري به آينده اين شهر نگاه کرد خصوصا که با افزايش مهاجرت از روستاها و حتي شهرستان هاي همجوار به لردگان با افزايش جمعيت رو به رو خواهيم بودکه نيازمند برنامه ريزي و تصميمات ويژه اي مي باشد.

 مطمئنن در سال هاي آينده اين شهرستان در سطوح سياسي، اقتصادي، اجتماعي-فرهنگي و امنيتي با چالش هاي فراواني مواجه خواهد بود که انتظار مي رود هم مردم و هم مسئولين تلاش بيشتري براي آينده بهتر اين شهرستان داشته باشند.

 ايجاد يک سيستم مسئول، متعادل و منظم براي رسيدن به پيشرفت و توسعه نيازمند چشمان بيدار، تصميم هاي عقلاني و اراده جمعي است مهمترين ابزار رسيدن به اين امر عبرت گرفتن از تجربه هاي تلخ گذشته به خصوص تعصبات طايفه اي و رقابت هاي فاميلي مخرب که در دنياي امروز به جز اينکه امري زشت و غيرعقلاني محسوب مي شود هيچگونه جايگاهي ندارد.

مهمترين هدف در يک شهرستان پيشرفت و توسعه متناسب با شرايط آن شهرستان است بدين ترتيب اين يک امر انساني بوده که توجه به سرمايه گذاري در بخش نيروهاي انساني را به شدت نشان مي دهد بنابراين در شهرستاني همانند لردگان توجه به زيرساخت هاي اجتماعي – فرهنگي مي بايست در اولويت قرار بگيرد زيرا شهروندان آگاه و متکي بر عقلانيت سازنده يک جامعه توسعه يافته و پيشرفته خواهند بود.

نويسنده: محمدرضا عسکري ارمندي
 
انتهاي پيام/630 ل
 


کد مطلب: 41475

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/41475/لردگان-شهري-انتظار-بيداري

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir