۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۴۱۴۲۴
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری:

هجوم سامانه‌های بارشی به چهارمحال و بختیاری

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از هفته ای پر بارش برای استان خبر داد.
هجوم سامانه‌های بارشی به چهارمحال و بختیاری
مهرداد قطره در گفت و گو با خبرنگار جهانبین‌نیوز؛ اظهار کرد: سامانه بارشی که از اواخر وقت امروز وارد استان می‌شود، از امروز فعالیت خود را به صورت پراکنده آغاز خواهد کرد.

وی افزود: از روز دوشنبه شاهد فعالیت نسبتا شدید این سامانه بارشی در شهرکرد، لردگان و بروجن خواهیم بود.

قطره خاطرنشان کرد: موج اصلی این سامانه بارشی از اواخر روز سه شنبه اکثر نقاط استان را در بر گرفته و برای روز چهارشنبه بارش برف را در ارتفاعات استان به خصوص در کوهرنگ و فارسان پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: امروز صبح شهرکرد با دما 10 درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین نقطه استان و همچنین سردترین مرکز استان کشور بوده است.

قطره در ادامه بیان کرد: ارتفاع برف هم اکنون در چلگرد 84 سانتی‌متر است.

وی نوید روزهای پربارشی را برای استان در آخرین ماه سال جاری و اولین ماه سال آتی داد و تاکید کرد: در ماه‌‌های اسفند و فروردین سال جاری، شاهد بارشی بالاتر از سطح نرمال برای استان خواهیم بود و امید است که سال آتی را با بارش این نعمت الهی آغاز کنیم.

قطره با اشاره به اینکه بارش نرمال برای یک سال زراعی کامل حدود 580 میلی‌متر است،تصریح کرد: میزان بارش در استان از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون 486 میلی‌متر بوده است و حدود 16 درصد دیگر بارندگی نیاز است تا به میزان نرمال بارش یک سال زراعی کامل رسید، لذا  امید است که با بارش‌هایی که در پیش رو است میزان بارش از حد نرمال نیز فراتر رود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: میانگین بارش از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون 486 میلی‌متر بوده که نسبت به بارش 100 میلی‌متری دوره مشابه در سال گذشته 389 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت 25 درصد افزایش داشته است.

وی از افزایش دما طی هفته جاری خبر داد و تصریح کرد: از هفته آتی با خروج این سامانه بارشی، کاهش محسوس دما را در سراسر نقاط استان خواهیم داشت.

انتهای پیام/1029ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۱۵:۱۴

30 Dec 2019