۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸
کد مطلب : ۴۱۴۰۲
رئیس ستاد کنگره شهدای دانشجوی چهارمحال و بختیاری:

کنگره ۷۲ شهید دانشجو در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

رئیس ستاد کنگره شهدای دانشجوی چهارمحال و بختیاری گفت: دومین اجلاسیه ۷۲ شهید دانشجوی چهارمحال و بختیاری در پنجم اسفندماه سال جاری در سالن شهید آوینی دانشگاه شهرکرد برگزار شود.
کنگره ۷۲ شهید دانشجو  در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ سعید کریمی رئیس دانشگاه شهرکرد و رئیس ستاد کنگره شهدای دانشجوی چهارمحال و بختیاری در نشست خبری دومین اجلاسیه شهدای دانشجوی استان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل فرهنگی که در دانشگاه‌ها به آن توجه می‌شود زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است.

وی ادامه داد: در همین راستا برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری دومین اجلاسیه شهدای دانشجوی چهار محال و بختیاری از دو ماه قبل در دستورکار ارگان‌های مختلف قرار گرفت و قرار شد این اجلاسیه با محوریت شهدای دانشجو در پنجم اسفندماه سال جاری در سالن شهید آوینی دانشگاه شهرکرد برگزار شود.

رئیس دانشگاه شهرکرد اهداف برگزاری این اجلاسیه را، گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دانشجوی استان، ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه دانشگاهی، آشنایی دانشجویان با شهدای دانشجوی استان، ترغیب و تشویق دانشجویان برای رجوع به وصیت‌نامه‌های شهدای دانشجو جهت الگو قرار دادن آنها در مسیر زندگی خود، درس گرفتن از این بزرگان و تجلیل از خانواده محترم شهدای دانشجویی استان عنوان کرد.

رئیس ستاد کنگره شهدای دانشجوی افزود: برنامه‌ریزی این اجلاسیه با همکاری دانشگاه شهرکرد، بسیج دانشجوی واحد استان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه آزاد، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه جامع علمی کاربردی، آموزشکده فنی پسران و دانشگاه پیام نور درقالب ده کارگروه طی دو ماه گذشته برای برگزاری مطلوب صورت گرفت.

کریمی گفت: بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان، بنیاد شهید و جانبازان استان، جهاد دانشگاهی استان و استانداری چهارمحال و بختیاری، سازمان برنامه و بودجه استان در کنار ما بودند و همکاری تنگاتنگی با ما داشتند.

وی خاطرنشان کرد: برای این اجلاسیه ده کمیته شکل گرفت که رئیس دانشگاه شهرکرد به‌عنوان رئیس اجلاسیه، معاون فرهنگی-اجتماعی دانشگاه شهرکرد به‌عنوان مسئول کمیته هماهنگی، دانشگاه پیام نور استان مسئول کمیته دانشگاهی، دانشگاه شهرکرد و دانشگاه آزاد به‌عنوان مسئول کمیته پشتیبانی، بسیج ناحیه دانشجوی استان دبیر ستاد اجرایی اجلاسیه و مسئول کمیته جمع‌آوری اطلاعات، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد مسئول کمیته علم و فنآوری، معاونت فرهنگی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) مسئول کمیته روابط عمومی، واحد خواهران بسیج دانشجویی استان مسئول کمیته خواهران، بنیاد شهید استان مسئول کمیته خادم شهدا و دانشگاه فرهنگیان مسئول کمیته رسانه، تبلیغات و فضای مجازی است.

لزوم همراهی و هماهنگی استان برای برگزاری اجلاسیه شهدای دانشجو

مرتضی کریمی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) استان و دبیر اجرایی کنگره در ادامه این جلسه بیان داشت: از امروز باید محیط استان برای برگزاری این اجلاسیه همراه و هماهنگ شود و از اصحاب رسانه انتظار داریم اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام دهند و خوشبختانه دانشجویان مخصوصاً در فضای مجازی فعال هستند.

دبیر اجرایی اجلاسیه شهدای دانشجوی استان در ادامه گفت: با توجه به ورود به چهل‌سالگی انقلاب و لزوم معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی اهتمام به برگزاری اجلاسیه شهدای دانشجو حائز اهمیت است و حرکتی که در فضای دانشجویی به مدد تلاش ستاد اجلاسیه شکل گرفته است بر مبنای سخنان مقام معظم رهبری ورود به گام دوم انقلاب است که باید با اطلاع‌رسانی تقویت شود.

به گزارش جهانبین نیوز؛ تبیین و ترویج ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با رویکرد سیره شهدای دانشجو، اندیشه‌پروری و معرفت‌افزایی دانشجویان در راستای فرهنگ دینی با استفاده ازسیره شهدای دانشجو، ارائه الگوهای رفتاری بر مبنای سبک زندگی شهدای دانشجو، تحقق منویات مقام معظم هبری در راستای تکریم و تجلیل از شهدای دانشجو، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تبیین رسالت و جایگاه دانشجویان با رویکرد سیره عملی شهدای دانشجو، تبیین و انتقال آرمان‌های ارزشی و بینشی شهدای دانشجو به نسل جوان، استفاده از ابزارهای نوین رسانه‌ای، هنری و… جهت ابلاغ پیام شهدای دانشجو وجلب مشارکت و سهیم نمودن نهادهای فعال فرهنگی در عرصه زندگی شهدای دانشجو، برخی از اهداف این کنگره است.

گفتنی است، استان چهارمحال و بختیاری دارای ۷۲ شهید دانشجو است که ۷۰ تن از این شهیدان، شهید دوران دفاع مقدس هستند و یک تن آن‌ها زن است و ۲ تن دیگر از شهدای مدافع حرم می باشند.

در این اجلاسیه کتاب "در کوی نیکنامی" و نرم افزار "شهدای دانشجوی استان" رونمایی می‌شود و نمایشگاهی با محوریت شهدای دانشجویی استان در روز برگزاری اجلاسیه در دانشگاه برپا خواهد شد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۱۵:۲۶

26 Dec 2019